Recenzija: The Finals

• Impresivni vizuali
  • Sustav rušenja
  • Mogućnosti klasa
The bad
  • Manjak modova
  • Sustav monetizacije

Budućnost nije nimalo lijepa. Umjesto klasičnih sportova, televiziju okupiraju moderne gladijatorske igre. Radi se o televizijskom showu The Finals, koji okuplja natjecatelje koji prvi moraju skupiti novac u krvoločnoj borilačkoj areni, popraćenoj gromoglasnim pljeskovima i komentatorima koji prate svaki vaš pokret.

Piše: Vedran Vlahović

Nakon dugog niza godina u kojima je žanr FPS-a postao ustaljen sličnim igrama, The Finals unosi dašak svježine. Igrači imaju na raspolaganju dva režima igranja. U modu Quick Cash, tri suočena tima po tri igrača moraju pronaći sef s novcem, položiti ga u bankomat i zatim čuvati poziciju dok transakcija ne bude provedena.

Radi se o modu sličnom dominaciji u drugim FPS-ovima. Drugi mod, Bank It, ima tim više, a također kao cilj ima skupljanje novca, no njega ćemo skupiti svakim savladanim protivnikom. Svakim killom skupljamo tisuću dolara, koje moramo položiti u bankomat. Što više protivnika ubijemo, nosimo veći iznos, no on se može izgubiti ako poginemo prije polaganja novca, te će biti rasut svud oko vašeg palog tijela.

Kroz već nekoliko okršaja, neki igrači mogu nositi desetke tisuća novaca i tako na sebe nalijepiti etiketu najtraženije mete. Ovaj mod je puno dinamičniji i napetiji. Ipak, dva slična nekonvencionalna moda nam nisu dovoljna i voljeli bismo u kraćoj budućnosti vidjeti još neki.

Arsenal

Igrači prije meča slažu i biraju klasu. Klase imaju fantastičan sustav slaganja. Prvo se bira tip tijela između lakog, srednjeg i teškog, a o izboru će ovisiti količina zdravlja, brzina kretanja, ali i naoružanje i oprema koju možemo nositi. Tako laka klasa ima pištolje, noževe i manja automatska oružja, dok s druge strane, teška klasa može nositi primjerice bacač plamena, bacač raketa i drugo teško naoružanje.

Postoje brojne kombinacije koje su ograničene brojem predmeta koje nosite, pa tako možete odabrati jedno glavno oružje, jedno specijalno, dvije vrste granata i pomagalo, poput prijenosne barikade, defibrilatora i drugo. Nemojte uzeti sve predmete za napad, jer je i obrana jednako važna, pa tako teška klasa može imati cijeli niz štitova i obrambenih polja, dok srednja klasa može imati set za brzo liječenje.

Igrači se suočavaju s više ekipa istovremeno, pa je potrebno imati konstantnu pozornost u igri. Odlične su i mape, koje su rekreacije stvarnih mjesta, poput Las Vegasa, Monaka i Seula. U trenutku izlaska igra ima samo četiri mape, no one su velike i ono najbolje, potpuno uništive.

Ekipa za rušenje

Pedigre Battlefield ekipe koja stoji iza novog studija Embark je itekako vidljiva. Već je Battlefield serijal po tom pitanju bio impresivan, a The Finals je sve dignuo na sasvim novu razinu. Za to je zaslužan Chaos Engine integriran u Unreal Engine 5 koji igra koristi. Svaka zgrada u igri se uz dovoljno razorne moći može u potpunosti srušiti, ostavljajući protivnički tim u ruševinama. Ovo će značajno promijeniti taktiku i tok meča.

Destruktivni engine tu nije samo za pokazivanje raskoši, već je u službi gameplayja. Zabarikadira li se protivnički tim u sobu u kojoj je bankomat za polaganje novca i svi su koncentrirani na glavni ulaz, jednostavno uzmite nešto eksplozivno i napravite rupu u suprotnom zidu. Zbunit ćete protivnike i dobiti značajnu taktičku prednost.

Chaos je dio impresivnog Unreal Enginea 5 koji igra koristi i pokazuje svu njegovu snagu. Izgleda i izvodi se fantastično, a u verziji za PlayStation 5, čak i usred najvećeg kaosa borbe i rušenja, nikad nismo osjetili niti jedan pad performansi, bugove ili bilo kakve druge probleme. Igra je tehnički apsolutno besprijekorna već kod izlaska, pa cijeli fokus developera može biti na ubacivanju novog sadržaja, naoružanja, mapa i modova.

THE FINALS_20231215234733

Ono čemu moramo prigovoriti jest sustav monetizacije. Svo naoružanje i predmeti za uređivanje klasa su zaključani i potrebno ih je kupiti. Novac dobivate uspješnim završavanjem mečeva i pobjedama, no samo stotinu igrine valute. Predmeti za otključavanje koštaju uglavnom osamsto do tisuću, što znači da ćete provesti puno vremena u igri prije nego otključate sve željeno.

THE FINALS_20231215234503

To vas stavlja u inferiorni položaj u odnosu na igrače koji će isto otključati odmah, tako što će platiti mikrotransakcijama pravim novcem. Provest ćete i nekoliko sati frustriranog igranja s lošim početnim naoružanjem prije no što složite klasu koja vama odgovara.

Konačan obračun

The Finals je originalan FPS kakvih na tržištu nedostaje posljednjih godina, no dva slična i nekonvencionalna moda neće privući sve igrače. Kako se radi o besplatnoj igri, ništa vas ne priječi u njenom isprobavanju, kao ni milijune drugih igrača. U trenutku igranja su igrači meč pronalazili iznimno brzo, no bez ubacivanja novog sadržaja, igrači će vrlo brzo izgubiti interes i posvetiti se drugim igrama.

THE FINALS_20231215190855

Tehnički besprijekorna igra sad ovisi o sadržaju koji će razvojni studio ubacivati kako bi održao igru živom. Što duže igramo, igra nam se sve više zavlači pod kožu i pronalazimo nove načine kako nadmudriti protivnike i iskoristiti destruktivni engine u svoju korist. Okupite li dobru ekipu, The Finals bi vas dugo mogao držati angažiranima, a studio obećava da će igru držati živom u godinama koje dolaze.

THE FINALS_20231215190336