RECENZIJA: Tekken 8

• Treniranje umjetne inteligencije
The bad
  • Online poteškoće

Nakon nekoliko nastavaka u kojima su igrali na sigurno, developeri Tekkena ovaj put idu na sve ili ništa i žele dobro oznojiti konkurenciju.

Tekken je uzeo dugu pauzu kako bi vratio serijal na razvojni stol, uštimao sve kotačiće i isporučio nastavak koji će najviše obožavati ljubitelji starih klasika.

Piše: Vedran Vlahović

Ove će godine Tekken serijal napuniti punih trideset godina. Borilački je to serijal koji je obilježio eru PlayStationa i jedna od igara koje su utjecale na popularnost konzole. Ne možemo sakriti naše obožavanje, jer smo s njim od njegovih samih početaka, a kroz godine, kralj željezne šake i svi ti likovi su nam prirasli srcu.

Baš zbog toga možemo osjećati žaljenje što je u nekoliko posljednjih izdanja Tekken posustao i nije mogao adekvatno pratiti konkurenciju. Kao da su stalno eksperimentirali s nečim novim, a ljubitelji serijala vole njegovu dosljednost i klasičan pristup.

Volimo ogroman set ekscentričnih boraca sa svim zamislivim stilovima borbe, kao i pretjeranu, pomalo bizarnu priču koja neodoljivo podsjeća na anime. Tekken se vratio bolji no ikad. U novom izdanju donosi čak 32 borca, gotovo sve iz prethodnih izdanja igre i za razliku od konkurencije, nisu neke poznate likove zaključali iza DLC-ova, već su odmah dostupni. Tu su i neki novi zanimljivi likovi s kojima ćemo tek naučiti setove poteza i razne kombinacije.

Nek’ borba počne

Uz ogroman roster boraca, ono što na prvu oduševljava je onaj klasični ugođaj koji je dugo nedostajao serijalu. Sve je novo, novi je engine i pristup borbi je puno brži i raznolikiji, no ugođaj Tekkena je tu.

Postigli su ga odličnom glazbom, raznolikim arenama i mnoštvom modova. Tu je apsolutno pretjerana priča razvrstana u poglavlja, koja prati vječni okršaj Jina i Kazuye, a odvija se šest mjeseci nakon događaja iz sedmice. U njihovoj borbi za prevlast, iznova će izazvati ratove diljem svijeta, pokrenuti novi turnir željezne šake i pritom razrušiti nekoliko gradova, baš kako se očekuje od suludog animea.

Osim glavne priče, igrači mogu zaigrati i arkadni mod, koji donosi nešto drugačiju priču orijentiranu na prijatelje u igraonici, koji žele postati najbolji Tekken borac, te će se međusobno izazivati i organizirati turnire. Uz mnoštvo modova za jednog igrača, igranje na kauču i online, igrači će imati pregršt različitih opcija koje će garantirati dugotrajnu zabavu s Tekkenom.

Borba je potpuno redefinirana u novom nastavku i orijentirana prema agresivnijem stilu borbe. Novost je Heat mehanika, koja nagrađuje agresivne igrače i napad. Ulaskom u Heat mod, borcu se mijenja stil borbe i obogaćuje broj napada, a tad je moguće i probiti svaku obranu koju suparnik pruža. Redefiniran je i sustav primanja štete, pa je moguće obnoviti dio zdravlja brzim kontra-napadom. Osim Heata, ranije viđeni Rage je sad integriran u Heat kao Heat Smash, što omogućava snažne napade u naizgled beznadnim situacijama kad ste gotovo poraženi, pa okrećete meč u svoju prednost.

Ono što oduševljava su brojne arene, a gotovo svakoj od njih je moguće razbiti zidove i podove. Osim što ćete tako nanijeti dodatnu štetu protivniku, potpuno ćete promijeniti okruženje za borbu, što smo ranije vidjeli u popularnom Dead or Alive serijalu. Posebno nas je oduševio mod u kojem trenirate umjetnu inteligenciju računalno vođenog protivnika.

Kroz borbu, on će kopirati vaš stil borbe i stupanj vještine, pa ako koristite puno zahvata, to će činiti i vaš trenirani AI borac. Orijentirani ste na obranu, tako će se ponašati i računalo. Kroz već nekoliko borbi, dobit ćete pravu kopiju sebe, što je odlično za trening i učenje. Vrlo brzo ćete prepoznati vlastite greške, no i to napredovanje će brzo usvojiti AI. Ono što je fantastično je da možete preuzeti AI kopije drugih igrača, pa tako možete trenirati protiv prijatelja čak i kad nisu dostupni za online okršaj.

Next-gen šaka

Nova i agresivnija borba s puno efekata ne bi došla do sjaja bez novog grafičkog pokretača. Tekken je prva borilačka igra koja koristi napredni Unreal Engine 5 i to se vidi u svakoj pori igre. Borci i arene su prepuni detalja, no ono što posebno oduševljava je dinamika borbe popraćena bogatim efektima. Posebno kod jačih udaraca, ekran pršti od particle efekata i drugih grafičkih čudesa, a posebno je impresivno koliko se stvari događa u areni i koliko se demolira tokom borbe.

Čak i uz najveću akciju na ekranu, nikad ne dolazi do usporavanja, a developeri su sa svojom vizijom otišli do kraja, budući da nisu bili ograničeni starim konzolama, već je Tekken dostupan samo na next-genu, kao i na PC-u za kojeg trebate nešto jaču konfiguraciju. Oduševljava i glazba, koja stilom djeluje kao da je izašla iz devedesetih i pruža onaj klasični ugođaj Tekkena. Igra je tehnički fantastično zaokružen proizvod, što je pravo iznenađenje jer je godinama Tekken tehnički kaskao za drugim borilačkim igrama.

Puno posla pred nama

Tekken je krcat sadržajem. Uz mnoštvo modova, čeka nas gomila kostima i drugih dodataka za otključavanje. Svaki borac se može urediti do granica neprepoznatljivosti, a brojne kombinacije će isprobati i AI u arkadnom modu, te vam tako dati i poneku ideju. Sve je to samo uvod u online igranje, koje će još godinama biti živo. Ipak, borilačke igre traže oštre reflekse i maksimalno stabilnu vezu, jer je svaka milisekunda bitna. U onlineu nikad nije tako, jer borilačke igre nisu popularne poput pucačina.

Iako je samo jedan borac u pitanju, zna se dogoditi da ima sporu internetsku vezu ili je geografski dosta udaljen, pa se događaju poteškoće sa nestabilnošću veze, ne samo u smislu da bi veza pukla, već da i slabije registrira udarce. Kad radi, radi odlično, no oni drugi mečevi će biti čista frustracija, tim više što vam možda baš taj meč treba za napredovanje u online rangu. Vjerujemo kako će se s vremenom situacija popraviti, ako ne kroz zakrpe, tako što će biti više online boraca u vašoj neposrednoj blizini.

Nakon sedam godina, Tekken se vratio u svom punom sjaju. Ovo je najbolji nastavak još od zlatnog doba na PlayStationu 2. Developeri su dobro proučili što igrači najviše vole u serijalu i posvetili se upravo tome, a svaka nova mehanika, borac ili dodatak su dobro promišljeni i odlično integrirani u klasični Tekken.

U petoj generaciji PlayStationa, Tekken je i dalje jak kao i u svojim počecima. Prava željezna šaka među borilačkim igrama.