Recenzija: UFC 5

• Sustav ozljeda
  • Next-gen vizuali
The bad
  • Manjak sadržaja
  • Duga krivulja učenja

UFC je velika poslastica za sve ljubitelje MMA. U odnosu na prošlo izdanje ne donosi velike promjene, no i dalje se radi o ponajboljoj rekreaciji moderne borbe.

UFC nije Tekken ili Mortal Kombat. Radi se o puno zahtjevnijoj borilačkoj igri. Dok u spomenutim igrama možete pobijediti i bjesomučnim lupanjem tipki na kontroleru, realistični pristup borbi UFC-a će na taj način samo umoriti borca te će vas protivnik svladati u prvoj rundi s nekoliko kvalitetno pozicioniranih udaraca.

Piše: Vedran Vlahović

Ako vam je ovo prvi UFC, čeka vas dugačka krivulja učenja i brojnih treninga, što bi moglo odbiti neke igrače. Igra ima složen, no vrlo kvalitetno posložen set kontrola gdje su udarci rukama i nogama na prednjim tipkama, dok stražnje tipke modificiraju udarce, pa tako udarac šakom ili nogom možete lako transformirati u udarac laktom ili koljenom. Kod nekih kategorija boraca, modifikatori udaraca će iste pretvoriti u zahvate i rušenja, budući da je njihov stil borbe često u zahvatu na podu.

Taj dio igre je i najkompleksniji, te najviše promijenjen u odnosu na ranija izdanja. Borba na podu traži koncentraciju i vještinu, a svoju prednost lako možete pretvoriti u protivničku. Iz zahvata možete preći u gušenje, zatim u klinč, a uvijek tražite priliku za zadavanje nekoliko kobnih udaraca. Za razliku od klasičnih borilačkih igara gdje imate određeni postotak zdravlja, UFC izdržljivost boraca polaže u staminu.

Ona se troši svakim vašim danim ili primljenim udarcem, te se obnavlja za vrijeme odmora ili obrane. Stoga je važno planirati udarce i čekati pravu priliku. Puristi mogu zamjeriti što UFC nije kompletna simulacija, već ima neke arkadne elemente, no to znači da će borba biti dinamičnija i atraktivnija. Tako ćete ipak lakše položiti nekoliko atraktivnih udaraca kroz rundu, te se izvući iz nekih naizgled nemogućih situacija.

Karijera

Igrači mogu birati između nekoliko modova, od kojih su najznačajniji karijera i novi Fight Week. U karijeri ćemo umjesto unaprijed zadanih boraca izraditi svojeg, te se uspinjati na ljestvicama najboljih igrača. Kroz nju će vas voditi borkinja Valentina Ševčenko. Karijera je atraktivna i puna detalja, pa vas čeka dug put prema pojasu prvaka. S druge strane, Fight Week je mod koji svaki tjedan igračima nudi nove mečeve, a rekreira stvarna natjecanja i UFC priredbe.

Igrač može zaraditi bodove, a ima nekoliko pokušaja protiv umjetne inteligencije. Na raspolaganju su razne kategorije boraca i dok ćete neke borbe lako dobiti, druge će nespremni igrači morati više puta ponoviti. Osim toga, igrači mogu igrati quick play za brzu makljažu po željenim uvjetima, kao i multiplayer, na kauču ili online, protiv igrača iz cijelog svijeta.

Nova generacija

Kao i brojne druge EA-ove igre, UFC pogoni Frostbite Engine. Izuzetno napredna tehnologija koja je debitirala u Battlefield serijalu, da bi kasnije otplovila i u sve druge žanrove, zadužena je za naprednu grafiku i fiziku, a odluka da UFC bude dostupan samo na modernim konzolama bez prošle generacije osigurala je developerima nesputanost u razvoju. Ovo je prvi naslov koji je dobio dobnu granicu 16+, pa očekujte puno krvi i vješto rekreiranih ozljeda u ringu.

Značajno je unaprijeđen model ozljeđivanja i fizikalija udaraca, što je grafički vrlo slikovito, ali utječe i na gameplay. Naime, kad ozlijedite borca i, primjerice, slomite mu nos ili rebro, on će otežano disati i tako brže gubiti staminu. Razbijete li mu arkadu, njegov će vid biti slabiji, pa će tako i obrana biti lošijih performansi.

Mogućnosti ozljeđivanja su brojne, pa je tako dobro planirati onesposobljavanje borca sličnim udarcima na isto mjesto kako biste stvorili taktičku prednost. Oni će se djelomično oporaviti između rundi, a kod snažnih krvarenja, sudac će prekinuti meč i pozvati liječnike. Grafički je igra vrlo atraktivna, s puno znoja i krvi, pa nije neobična podignuta dobna granica.

Developeri su išli u najsitnije detalje kako bi rekreirali borce, ozljede, arene i sve druge elemente MMA natjecanja i rezultati se vide u svakoj pori igre. Ona se brzo i precizno izvodi na modernom igraćem hardveru bez zastajkivanja, a najatraktivniji su sažeci iz borbe koji će biti prikazani prije proglašenja pobjednika. Tu će najviše doći do izražaja konačan fatalni udarac koji je svladao protivnika, a kojeg ćemo moći vidjeti iz više kuteva. Možemo se požaliti na pokoji bug, osobito kod fizike, no oni su rijetki i zasmetat će samo sitničavim igračima.

Pobjeda

UFC je zaokružen paket i najbolji izbor želite li ozbiljniju borilačku igru. Developeri su se potrudili prenijeti atmosferu i čar MMA natjecanja i u tome su uspjeli. Igra ima dugu krivulju učenja, no ukoliko se zadržite, čeka vas prava borilačka poslastica.

Prelazak na novu generaciju je donio značajan skok u tehnikalijama, zbog čega je sadržaj ostao u drugom planu i voljeli bismo ga vidjeti više, što je izdavač i najavio u proširenjima koja dolaze. Vidimo se u ringu!