HITMAN III: DEATH AWAITS

0

Agent 47 se vratio svojem rutinskom poslu na atraktivnim lokacijama, a igračima se nudi veliki izbor metoda kako pronaći, slijediti i eliminirati metu.

9.0

Author's rating

Overall rating

Grafika
8.6
Animacija
8.5
Zvuk
8.5
Glazba
8.6
Igrivost
9.1
Konačna ocjena
8.7
The good
  • izajn razina
  • Raznovrsnost eliminacija
  • Sloboda izbora načina igranja
The bad
  • Tanka priča
  • Relativno mali broj razina

Ćelavi ubojica s barkodom na glavi ponovno napada

Posljednji naslov World of Assassination trilogije novog Hitman serijala ne donosi neke velike promjene u gameplayu, no fenomenalni dizajn levela, velika sloboda u donošenju odluka i mogućnost višekratnog igranja istih levela na različite načine oduševit će svakog ljubitelja stealth akcije koja nas prati već dvadesetak godina. Kada vidimo da Agent 47 ni nakon toliko dugo vremena nije nimalo ostario i da nas je u stanju svakog puta iznova šarmirati i oduševljavati, ne možemo reći ništa loše, čak ni ako nismo preveliki fanovi “šuljajućeg” podžanra akcijskih igara.

Developeri iz danskog studija IO Interactive donose nam posljednji, treći dio “rebootane” trilogije World of Assassination iz franšize Hitman, u kojoj imamo priliku igrati u liku i djelu ćelavog plaćenog ubojice s barkodom na zatiljku pod imenom Agent 47 i donose poseban bonus gamerima koji kupe igru Hitman III. Svi oni imaju priliku besplatno igrati prva dva dijela serijala, što znači da se sve razine iz Hitmana 1 i 2 mogu importirati u trojku, a sav vaš progres iz Hitmana 2 se prenosi u Hitman III. S ovim možda neće biti oduševljeni jedino igrači koji su kupili Hitmana 1 i 2, jer oni trojku neće dobiti besplatno, ali IO Interactive su zaključili da im je važnije privući neke nove igrače nego tetošiti stare, mada će i oni vjerojatno kupiti Hitman III uz malo gunđanja.

 

Repetitivnost kao dobra osobina

Mislimo da vam ne trebamo previše pričati o gameplayu Hitmana III ako ste odigrali barem jedan od 8 naslova franšize koja je ušla u drugo desetljeće života. Vaš lik Agent 47 dobiva eliminacijske zadaće koje mora izvršiti uz čim manje podizanje buke i prašine, a na raspolaganju ima brojne metode i pravce djelovanja. Ni najnoviji naslov ne odstupa od takvog načina igranja, no moramo reći da se radi o najkompleksnijoj igri serijala s dizajnom levela koji vam nudi gotovo neograničene mogućnosti pa imate osjećaj kao da se radi o filmu za koji sami pišete scenarij.

Već od samog početka i prve trening misije, otkrit ćete koliko je Hitman III impresivan, jer su lokacije na kojima se odvija radnja prepune likova svih profila i zanimanja, što znači da je put prema svakoj vašoj meti nakrcan radnicima, konobarima, sobaricama, gostima, zaštitarima, vojnicima, tjelohraniteljima, a na svakoj mapi se nalaze prostori detaljno dizajnirani do najmanjeg detalja, što doprinosi realnosti, ali i nudi obilje mjesta za šuljanje, preoblačenje, skrivanje tijela, pentranje, hakiranje, provaljivanje i, dakako, eliminacije, kako one nužne, tako i “sporedne”, jer će vam na putu do mete trebati dobro maskiranje, koje ćete izvoditi tako da zaskočite neke nevine žrtve, maznete im odjeću i sakrijete u kakav ormar, uz mogućnost da ih onesvijestite ili ih odmah dokrajčite lomljenjem vrata.

Koliko god mrzili repetitivnost u svim drugim igrama, u Hitmanu III je to bonus koji će vam omogućiti da iste misije ponavljate više puta kako biste isprobali više načina dolaska do krajnjeg cilja, eliminacije visokoprofilne mete koja predstavlja glavni cilj svakog levela.

Kao primjer vam možemo navesti misiju koja se odvija u ogromnom neboderu u Dubaiju, u kojoj postoji obilje načina na koje možete eliminirati dva glavna negativca pa, primjerice, jednog možete otrovati, a drugom slomiti vrat kada odvučete pažnju tjelohranitelja, dok u drugom scenariju imate mogućnost da ih oboje smaknete u jednom potezu, primjerice bacanjem ogromnog lustera na njihove glave.

Agent 47: u odjeći pilota treba nagovoriti inženjera da uđe u avion, a potom aktivirati automatsko izbacivanje sjedala

 

Pucanje ili napad iz potaje

Igra posjeduje tri razine težine (Casual, Professional i Master) među kojima možete odabrati onu koja vam najviše odgovara. Ako nemate previše iskustva s Hitmanom, predlažemo vam Casual, barem u početku dok se malo ne uhodate. Osim što je AI neprijatelja malo gluplji i teže će vas prepoznati kao uljeza, Casual će vam omogućiti i malo više pucanja, mada ne preporučujemo da igru pokušate završiti u Rambo stilu, jer ćete se teško izvući živi ako krenete u otvorenu borbu, posebice na mjestima gdje je sve krcato stražarima. Jednom kada zapucate pokrenut će se alarm i svi će krenuti prema vama te vas detektirati i početi pucati na vas bez obzira na krinku koju nosite. Ako već morate pucati, činite to pištoljem s prigušivačem i eliminirajte neprijatelje jednog po jednog, po mogućnosti na osamljenim mjestima gdje nema svjedoka. Doduše, nitko vam ne brani da pokosite i obilje kolateralnih žrtava kako ne bi podigli uzbunu, a koliko je etično ubijati kuharice i sobarice, to ostavljamo na procjenu vašoj moralnosti.
Kako biste si još malo olakšali gameplay, preporučujemo vam da čim češće “sejvate” igru i to u zasebne “slotove”, jer se može dogoditi da napravite neku glupost poput nepotrebne eliminacije zbog koje je oglašena uzbuna pa ako ste se pohranili nakon toga, morat ćete se vratiti na početak levela i, ako nemate neki “save” prije neželjenog incidenta, krenuti ispočetka. Moramo priznati da se to i nama jednom dogodilo, ali nakon toga smo klikali na “save” svako malo, gdje treba i gdje ne treba, kako bismo izbjegli ponavljanja istih stvari.

Bacite novčić: da odvučete stražara izvan pogleda njegovih kolega, a potom ga u tišini eliminirajte i odvucite u travu

 

Samo šest mapa

Glavni neprijatelji Agenta 47 u Hitmanu III su visokoprofilni članovi mračne organizacije Providence, na čijem se čelu nalazi glavni negativac franšize, The Constant. To je zapravo sve što trebate znati o priči koja se nalazi u podlozi ove igre, jer ona ni ovoga puta nije nešto posebno pametna i razrađena, mada u sebi nosi i neke elemente sumnje i izdaje. Ukratko rečeno, ako od radnje tražite dubinu, potražite neku drugu igru, jer je u Hitman serijalu priča nešto što doista nije bitno za uživanje u gameplayu.
Druga stvar koja će vam na prvu loptu zvučati loše (a to zapravo nije) leži u tome što čitava kampanja u sebi ima samo 6 mapa, Dubai, Dartmoor, Berlin, Chongqing, Mendoza i Carpathian Mountains. Kada bi se radilo o bilo kojoj drugoj AAA igri iz nekog drugog žanra, rekli bismo da je to grozno malo, no u Hitmanu III ih je doista dovoljno, jer, kao što smo već rekli, leveli su veliki, napučeni, detaljni i realistični pa ćete imati osjećaj da u svakoj prostoriji, hodniku, skladištu, šumarku, kući i okućnici život savršeno teče i bez vas. Likovi razgovaraju, druže se, cugaju, plešu, rade svoje rutinske poslove, a za dolazak u poziciju da eliminirate vašu primarnu metu morat ćete se dobro nahodati i pokušati smisliti idealnu taktiku, bez obzira na to što u slušalici na uhu imate glas koji će vam malo pomagati i djelomično vas navoditi na ono što možete (ali i ne morate) činiti, poput prerušavanja u neku određenu osobu koja ima pristup lokacijama na koje smiju ići samo VIP gosti koji mogu lakše doći u blizinu mete. Osim što su veliki, leveli su i prilično raznoliki te se radnja u nekima odvija u hotelu, na jahti, u dvorcu, argentinskoj vinariji, a na kraju vas čekaju Karpati, koji ne djeluju kao tipična Hitman mapa i pružaju vam puno više mogućnosti akcije za spektakularni finale, no uz žrtvovanje slobode kretanja, što znači da napušta “sandbox” pristup. Mada je taj level prilično skriptiran, po nama unosi dašak opuštanja nakon svog silnog šuljanja. Iako ćete i tu imati mogućnosti za iskazivanje svoje kreativnosti, uglavnom ćete raditi ono što vam je rečeno, no vjerujemo da ćete svejedno uživati jer je i tu mapu, kao i ostatak igre, IO Interactive odlično ispolirao uz pomoć izvrsnog Glacier Enginea koji “crta” odličnu grafiku s obiljem lijepih svjetlosnih efekata na PC-u, ali i na konzolama prošle i nove generacije.

Neboder u Dubaiju: nalazi se iznad oblaka i doista je impresivno velik

 

Finito

Kada završite kampanju, nećete imati mogućnost igranja nikakvog multiplayera, jer je on izbačen iz ovog nastavka, no na raspolaganju ćete imati dodatna tri moda, Escalations, Elusive i Contracts. Escalations će vam ponuditi nove mete, ali i donijeti dodatnu težinu jer će lokacije biti nastanjene s više vojnika, stražara i zaštitara, a i neutralni likovi će lakše skužiti vašu krinku. Elusive mod će vam također ponuditi nove mete, ali za njihovu eliminaciju nećete imati neograničeno vrijeme, dok ćete u modu Contracts sami birati ugovore (mete), odabrati kako ih eliminirati i potom krenuti u akciju. Kada izvršite ugovor imat ćete mogućnost izazvati frendove kako bi se natjecali s vama u postizanju najboljih rezultata na ljestvicama.

Ako bismo na kraju trebali podvući crtu i reći neki zaključak, onda možemo reći da ovo nije igra za svakoga i da je možda ne biste trebali kupiti ako nemate strpljenja i volje za igranje nešto usporenije akcije iz trećeg lica u odnosu na onu na koju ste navikli u TPS žanru No, ako volite stealth igranje i imate iskustva s najpoznatijim ćelavcem u gamingu, sigurni smo da ćete uživati i da ćete mnoge (sve) levele odigrati više puta kako biste detaljno istražili na koje sve načine možete doći do pobjede i sigurnog napuštanja mjesta asasinacije. Inače, imamo dobru vijest iz tabora IO Interactivea, jer je danski developer već potvrdio da kraj ove trilogije neće predstavljati i kraj Hitman franšize, što znači da su već započeli rad na novoj igri s agentom 47, pa bismo kroz dogledno vrijeme mogli saznati što to novoga kuhaju.

 

Presvlačenje: u odjeću osoblja vrlo je važno za nesmetan pristup određenim lokacijama

 

Hitman filmovi

Prema Hitman igrama do sada su napravljena dva filma, ne pretjerano uspješna, no vjerujemo da će se dopasti fanovima igara. Prvi među njima je Hitman iz 2007., koji je poprilično odstupio od radnje igara, pa je, primjerice, organizacija ICA za koju Hitman radi postala Organization, a nakon što je Vin Diesel odbio glumiti glavnu ulogu uskočio je ne pretjerano uvjerljivi Timothy Olyphant. Drugi film, pod nazivom Hitman: Agent 47, izašao je 2015. godine i u njemu je glavna zvijezda trebao biti Paul Walker, no nakon njegove tragične smrti izbor je pao na Ruperta Frienda. Kao što vidite, Hitman filmovi nose neko prokletstvo vezano uz glavne uloge, pa i ne čudi što nisu pretjerano dobro primljeni od strane publike. Potajno priželjkujemo da Agent 47 napokon dobije dostojnu ekranizaciju, a po nama bi za to idealno vrijeme bilo upravo sada, nakon izlaska najbolje igre čitave franšize.

 

Pogledajte dodatne screenshote!