Recenzija: Baldurs Gate III

• Odnosi među likovima
  • Dužina i sadržaj
  • Napeta borba
The bad
  • Bugovi
  • Glitchevi

Priča Baldur’s Gatea III se zasniva na tome da su mind flayeri oteli i zarazili glavnog protagonista u čijoj glavi raste parazit i pomalo ga pretvara u čudovište, no kako raste mutacija, tako rastu i vaše moći.

Nakon stotinu sati i završavanja igre, Baldur’s Gate želite odmah po završetku zaigrati iznova kako biste istražili beskonačne mogućnosti koje igra nudi.

Piše: Vedran Vlahović

Kao i na svakom početku, potrebno je izraditi glavnog lika. Igrači na raspolaganju imaju dvanaest klasa i jedanaest rasa. Svaka od njih ima subrase i subklase, pa se broj kombinacija penje na tisuće različitih mogućih karaktera koji će se razlikovati u brojnim karakteristikama i pristupu. Dodamo li tome više od šest stotina magija i drugih napada, svaki igrač će imati unikatno iskustvo skrojeno po svojoj mjeri, a svako novo igranje drastično će se razlikovati od prethodnog.

Priča Baldur’s Gatea III se zasniva na tome da su mind flayeri oteli i zarazili glavnog protagonista. On uspješno bježi, ali biva nasukan i izgubljen. U glavi protagonista raste parazit i pomalo vas pretvara u čudovište, no kako raste mutacija, tako rastu i vaše moći. Igrači će tokom priče upoznati brojne suborce i pratitelje, svakog sa svojim motivima i pričom.

Njihovi međusobni odnosi su dosad neviđeni u industriji. Svaki pratitelj ima vlastitu osobnost i moralni kompas, pa ako u svojoj grupi miješate likove različitih karaktera, vaše akcije će dovesti do neočekivanih obrata u radnji, do ljubavi, svađa, prijateljstava i izdaja. Kako tretirate druge likove, tako će i oni vas, te će to drastično utjecati na konačan ishod priče.

Također, vaše dobre i loše akcije neće biti izolirane na pojedina mjesta. U kraljevstvu se dobar glas daleko čuje, a onaj loš još dalje. Vaša reputacija će utjecati na priču i odnose prema vama, a o svojim postupcima ćete moći čitati u dnevnim novinama i oglasnim pločama.

Nova pravila

Baldur’s Gate III je zasnovan na Dungeons & Dragons pravilima edicije 5e, čime će se gameplayjem jako razlikovati od prošlih nastavaka. Pravila su izdana 2014. godine i uz manje izmjene, do danas su najnovija pravila za DnD RPG. Igra je to za strpljive i promišljene igrače. Svaku vašu akciju u igri, u borbi, razgovoru i istraživanju određuje kocka. Sukladno visini statistika igrača, imat ćete više ili manje šansi za dobivanje pozitivnog ishoda. Bacanje kocke tako određuje i razvoj priče, pa ako nemate npr. visoku mudrost, bolje ni ne odabrati taj odgovor u razgovoru.

Teško da možete izvući željeni ishod. Ovakav pristup garantira konstantnu neizvjesnost i brojne mogućnosti kod ponovnog igranja, s drugačijim profilom glavnog lika. Nakon nekog vremena provedenog u igri, pronaći ćete idealnu skupinu, kako karakterno, tako i kompatibilnu vještinama. Igra nije nimalo laka za brzoplete igrače, pa je važno kombinirati dobar napad, snažne likove u obrani, ali i odličnu podršku cijelom timu kroz magiju i liječenje.

Ono što posebno oduševljava jest da likovi s visokom inteligencijom i mudrosti većinu težih okršaja mogu riješiti diplomacijom, budući da protivnici nisu samo bezglavi siledžije, već imaju svoje motive u velikom svijetu. Ono što ipak moramo napomenuti i što nas je zasmetalo su bugovi i glitchevi, ne samo grafičke prirode, već i u kretnjama, ali i isprepletenoj priči. Igra ima tisuće različitih odabira i scenarija, pa će se s vremenom dogoditi da se pojedina sporedna priča ne poklapa s onim što ste čuli ranije.

Ovom se može progledati kroz prste jer se radi o zbilja enormnoj igri kakvu rijetko viđamo. Također, poneko zapinjanje će se riješiti zakrpama, a igra ni u ovom stadiju nema nikakve probleme koji bi igrača omeli u igranju ili onemogućili daljnji napredak. Igra je podijeljena na tri dugačka poglavlja, a kad je jednom završite, igra će zaključiti priču svih sporednih likova te detaljno objasniti koji je bio vaš utjecaj i trag u svijetu. I onda poželite zaigrati Baldur’s Gate III iznova, i iznova.

Punokrvni next-gen

Činjenica da je Baldur’s Gate III igra sporijeg tempa, na poteze, te da izlazi isključivo za PC i next-gen konzole, dala je Larian Studiosu priliku da grafiku pojačaju do maksimuma. Radi se o uvjerljivo najljepšem RPG naslovu, bilo u istraživanju ili žaru borbe. Kamera iz ptičje perspektive se može po želji namjestiti, otkrivajući tako predivne, ručno dizajnirane pejzaže i dosad najveće gradove u serijalu.

U razgovorima se kamera približava i u fokus stavlja nevjerojatno modelirane likove, čak i kad se radi o beznačajnim NPC-ovima koje usputno srećemo. Ipak, grafička raskoš najviše dolazi do izražaja u borbi, kad svaki od 600 napada i magija ima besprijekorno dizajnirane animacije i efekte. Zvuk prati odličnu grafiku sa satima snimljenih dijaloga i prigodnom glazbom za svaku situaciju. Ono što najviše impresionira jest činjenica da je developer snimio gotovo 200 sati međusekvenci, ovisno o svakoj akciji i odabiru koji radite u igri. Baldur’s Gate III je izuzetno nelinearna igra.

Početak će igračima biti isti, no već nekoliko sati u igri, svaki igrač će imati potpuno jedinstveno iskustvo za sebe. Stoga je najbolje igrati online s prijateljima, baš kako se nekad igrao DnD u zamračenim podrumima. Veći broj igrača će pridonijeti zajedničkom istraživanju priče i kreiranju zajedničkog iskustva, no ono najzabavnije, međusobno korištenje magija, može dovesti do neviđene razine kaosa – pogotovo ako se koriste nekompatibilne magije, gdje bi lako mogli nastradati i sami igrači.

Čekanje se isplatilo

Nakon nekoliko uspješno oživljenih serijala, te fantastičnog old school RPG-a Divinity, RPG zajednica nikad nije bila jača. Ovo desetljeće je obilježilo povratak pravim vrijednostima gaminga koje su s godinama izgubljene. Baldur’s Gate III je točka na „i“ činjenici da je RPG itekako živ i poželjan.

Glavna priča traje stotinu sati, no uz sav sadržaj, može se rastegnuti na višestruko više. Najbolje od svega, nudi toliko opcija da ćete odmah po završetku željeti započeti novu avanturu s potpuno drugačijim likom i sasvim suprotnim odlukama, jer će vas igra odvesti u sasvim novom smjeru. Čekanje se isplatilo. Radi se o jednom od najboljih RPG-ova koje možete zaigrati.