Može li se obnoviti civilizacija nakon smaka svijeta?
Overall rating
- Briga oko svih detalja
- Brojni scenariji
- Originalna tematika
- Ugodno za igranje kontrolerom
- Izuzetno kompleksno
Endzone je kompleksna builder simulacija u kojoj je potrebno mikromenadžirati svaki aspekt vaše nove civilizacije, no koja će znati nagraditi vaš trud.
Nakon nuklearne katastrofe, mala zajednica je spremna obnoviti civilizaciju kakvu poznajemo. Ipak, to od vas traži izuzetno planiranje i menadžiranje svakog poteza. Jeste li rođeni vođa?
Piše: Vedran Vlahović
Post-apokalipsa je oduvijek bila draga igračima. Još od klasičnog Wastelanda i ultrapopularnog Fallouta, post-apokaliptične igre uvijek pronađu put do srca publike. Među novijim izdancima, serijali pucačina Metro i Stalker su postali instantni klasici, ako i akcijske avanture The Last of Us i Days Gone. Ima nešto u tim misterioznim, napuštenim svjetovima koji pokazuju tek posljednju iskru civilizacije kakvu smo nekad poznavali. Međutim, gotovo se uvijek jedna stvar proteže kroz sve navedene naslove. Pratimo osobnu priču pojedinca koji se pronašao u tom surovom svijetu. Oduzmemo li osobnost priče, možemo li napraviti post-apokaliptičnu igru u sasvim novom žanru? To se sigurno pitao i developer Gentlymad Studios, koji predstavlja Endzone, post-apokaliptični city builder.
Kompeksan mikro-menadžment
Upravljali smo modernim gradovima u raznim igrama, srednjovjekovnim utvrdama, svemirskim postajama i gusarskim konačištima. No nikad nismo upravljali ostacima civilizacije u improviziranim nastambama po uzoru na Pobješnjelog Maxa. Endzone nema zombi apokalipsu, on je izgledan scenarij jedne sasvim realne post-apokalipse, onu koju su prouzročili ljudi. Radi se o nuklearnoj post-apokalipsi nalik na Stalker ili Fallout, no iz perspektive cijelog naselja.
Igrač mora osigurati preživljavanje male civilizacije, a za to će morati osigurati izvore hrane, kroz ribolov ili uzgoj kultura, resurse poput starog željeza i drva, nastambi za život, ali i obrane protiv pljačkaša. Igrač na izbor ima preko sedamdeset različitih građevina. No osim na ravnomjeran raspored resursa za gradnju, igrač mora rasporediti ljudstvo na različite poslove. Neki će prikupljati resurse, drugi hranu, dok treći moraju biti oslobođeni za gradnju novih objekata. Raspored ljudi je fleksibilan i uvijek dostupan, no bitno je dobro planirati iduće poteze.
Što me snašlo?
Uzgoj žitarica je odličan način za prehranu stanovništva, no što kad nastupi suša? Kad padne kisela kiša ili se radijacija počne širiti? Pljačkaši, iako su direktna prijetnja, predvidljivi su i poznati. Najgori neprijatelj je nevidljiv, a to je radijacija. Igrač mora paziti na konstantne promjene terena i opasnosti koje vrebaju sa svih strana. Pješčana oluja može poremetiti sve vaše buduće planove, kao i kontaminacija tla, kojeg ste baš oslobodili za uzgoj žitarica, a sad ništa ne može rasti na tom tlu. Ponekad imate dojam da igra konstantno radi protiv vas, a sve ste odlično isplanirali nekoliko koraka unaprijed. Igra je podijeljena u brojne scenarije i priče. Neke su kratke, dok neke mogu potrajati satima. Na prvu se zadaci mogu činiti preteškima, jer ćete paziti na toliko sitnica kako ne bi nešto pošlo krivo, no uz malo vježbe, zadaci i scenariji će se odvijati prirodno, baš kao i rast vaše obnovljene civilizacije.
Samo next-gen
Developer se odlučio igru isporučiti samo na PC-u i konzolama nove generacije. Pozdravljamo tu odluku, jer se na novoj generaciji igra izvodi odlično, a učitavanja su gotovo nepostojeća. Budući da se naselje izuzetno brzo širi, nismo sigurni kako bi se stariji hardver nosio s tolikim objektima, ljudstvom, vremenskim prilikama i neprilikama na ekranu. To posebno dolazi do izražaja ako računamo da igru u svakom trenutku možemo nekoliko puta ubrzati, kako bi zadatke brže riješili ili sagradili objekte u trenu. U tom trenutku igra sve renderira nekoliko puta brže, no to ne predstavlja velik zadatak za moderan PC ili nove konzole. Igra izgleda lijepo, oštro, uz brojne detalje na objektima, što čini svaki od preko sedamdeset objekata različitim i lako prepoznatljivim. Ono što oduševljava jest odličan raspored kontrola na kontroleru, zbog čega je igranje ovog kompleksnog naslova na konzoli ipak malo lakše.
Naoružajte se živcima
Endzone – A World Apart je složena i kompleksna igra, u kojoj neće svaki put sve ići k’o po loju. Naoružajte se živcima i igra će to znati nagraditi. Naslov je to koji traži konstantno učenje i prilagodbu igrača novim scenarijima, koji su mnogobrojni. Ako vam je dosta klasičnih, puritanskih city buildera u kojoj je najveća prijetnja štrajk komunalnih djelatnika, vrijeme je za nešto znatno teže i zahtjevnije. Možete li izdržati pritisak činjenice da civilizacija ovisi o vašim odlukama?