The Last of Us Part II

The Last of Us Part II

0

INFO BOX:

VRSTA: Akcijska avantura
PROIZVOĐAČ/IZDAVAČ: Naughty Dog / Sony Interactive Entertainment
PLATFORMA: PlayStation 4
MULTIPLAYER: Ne
USTUPIO: Sony PlayStation Hrvatska

ZAKLJUČAK:
The Last of Us 2 je nevjerojatna igra i konstantni rollercoaster emocija. Iako izuzetno kontroverzna, ovo je igra koju bi svaki gamer trebao zaigrati.

8.5

Author's rating

Overall rating

Grafika
9.4
Animacija
9.8
Zvuk
8.7
Glazba
8.6
Igrivost
9.6
Konačna ocjena
9.5
The good
  • Dugotrajnost
  • Konstantno napeta radnja
  • Nevjerojatna igrivost
  • Vizuali i animacije
The bad
  • Previše kontroverznih odluka dizajnera

Osveta servirana vruća

Piše: Vedran Vlahović

Radnja The Last of Us Part II se odvija četiri godine nakon događaja iz prvog nastavka, no neka vas to ne zavara, igra je direktan nastavak. Priča nastavlja pratiti avanturu glavnog protagonista Joela i malene Ellie, koja je prerasla pubertet i izrasla u mladu buntovnu djevojku. Nakon neuspješne potrage za lijekom u jedinici, barem kako je to Joel objasnio Ellie, ona traži novi značaj u svijetu.

Želi ostaviti trag u rastrganom svijetu nakon pandemije nepoznatog virusa koji je odnio brojne živote i natjerao posljednje preživjele na suživot u malim, zatvorenim zajednicama. Ipak, prošlo je već dvadeset i pet godina od pojave prvih zaraženih i život se počinje vraćati u normalu.

U novo normalno, što običavamo često slušati ovih dana. Ipak, nesretan splet okolnosti, započet će novu, iznimno emotivnu i kontroverznu radnju gdje nema dobrih i loših ljudi, nema jasne podjele na dobro i zlo, crno i bijelo. Ovisno iz kojeg kuta gledate, svaki protagonist ima svoje ciljeve, želje, strahove i nagone u razdijeljenom svijetu. Nikad vas nijedna igra neće ostaviti toliko praznim iznutra nakon svog završetka jer je prava istina da postoje samo nebrojene nijanse sivog.

 

Veću dionicu Seattlea ne morate prehodati. Konj će brže povezati lokacije, a s praktičnom kartom se nikad nećete izgubiti među ulicama grada

 

Odnosi među likovima su dosad neviđeni u jednoj računalnoj igri

 

Nevjerojatna fluidnost pokreta

Razvojni studio Naughty Dog doista je majstor zanata izrade igara. Osim besprijekorno napisane priče i nevjerojatno impresivne tehničke podloge, ono što zapravo najbolje rade je sam gameplay. U suštini, igraća mehanika se ne razlikuje pretjerano od prve igre, no sve je fino rafinirano i unaprijeđeno za moderniji i jači hardver. U suštini, gameplay se svodi na dvije cjeline: istraživanje i borbu. Istraživanje ima vrlo spor tempo, a prekopavajući ladice, ormare i kabinete, pronalazite razne predmete i resurse kako biste improvizirali naoružanje koje će vam pomoći u borbi s militantnim skupinama i vrlo agresivnim inficiranim ljudima. Tako ćete pronalaziti prazne boce, krpe i alkohol od kojih radite molotovljeve koktele, od krhotina i baruta u konzervi napravit ćete improviziranu bombu, dok će razne palice i drugi rekviziti poslužiti u borbi prsa o prsa. Ono najoskudnije je zapravo streljivo, stoga gotovo svaki metak treba pomno naciljati i opaliti, budući da su sljedeći možda daleko, a borbe su dugotrajne i zahtjevne, osobito na većim postavkama težine. Budući da je glavna protagonistica Ellie poprilično krhka djevojka, baratanje većim naoružanjem poput sačmarice i snajpera je otežano izuzetnim ljuljanjem oružja, pogotovo ako krenete ciljati odmah nakon trčanja, dok je „stamina“ karaktera još uvijek niskog kapaciteta. Ono što gameplay izdvaja od mnoštva igara jest upravo ta prirodnost kretanja i navigacije kroz okoliš koja je dotjeranija nego li u bilo kojoj drugoj igri, a kontrole su opet dovoljno jednostavne i prirodne kako bi igrač s lakoćom mijenjao akcije i odluke u žaru bitke. Svaka borba počinje relativno mirno, budući da se Ellie u većini prilika šulja.

Možete odabrati mirniji, prikriveni pristup, no krikovi ubijenih protivnika ili opaljivanje vatrenim oružjem začas će pretvoriti šuljanje u pravu bojišnicu. Neće vam ići u prilog ni izuzetno pametna umjetna inteligencija koja će pozorno pregledavati sobu po sobu ne bi li vas pronašli, kao što će grupe pokušati okružiti svaku vašu poznatu poziciju ne bi li vas dočekali nespremni s leđa. Također, kasnije grupe protivnika koriste pse tragače, pa je u borbi potrebno često mijenjati poziciju da vas psi tragači ne bi otkrili po mirisu.

No osim naoružanja i improviziranih bombi, Ellie ima još jedan dodatak, tzv. šesto čulo. Dok se protivnici kreću ili razgovaraju, igrač može uključiti režim osluškivanja, kako bi barem djelomično, kroz bijele siluete otkrio poziciju i broj protivnika, te tako bolje isplanirao svoj sljedeći potez i način pristupa borbi. Ipak, ovo nije „wall hack“ te će uporaba osluškivanja biti vrlo ograničena.

Igraču je također ponuđena mogućnost nadogradnje vještina, kao i oružja, kako bi do kraja igra i težih sukoba ipak imao određenu prednost, osobito kad se u igri pojave izuzetno organizirani, agresivni i borbeni kultisti, koji samom pojavom ulijevaju strah u kosti. Kombinacijom istraživanja, borbe i priče, developer je napravio konstantno napetu igru u impresivnom trajanju od 20-30 sati, a konačno trajanje igre će ovisiti o količini istraživanja, igračevom tempu i, naravno, postavci težine.

 

Pojedini prizori bit će premučni za neke igrače, poput dionice igre s vješanjem i paranjem utrobe, što je ritual kultista u igri

 

Nije sve tako crno. Dio igre ćete provesti u zabavnim aktivnostima, poput grudanja na slici

 

Zeleni Seattle

Kao što je vidljivo s priloženih screenshotova, tehnička strana igre je briljantna. Naughty Dog je interni Sonyjev studio i radi isključivo ekskluzive za PlayStation konzole, stoga ne čudi što imaju znanje i vještinu izvući posljednji atom snage iz sedam godina stare igraće konzole. Ipak, treba im odati priznanje da su ovaj put grafički engine pogurali još dalje od zamislivog.

Njihov prethodni projekt Uncharted 4 je bila predivna igra, no The Last of Us doista pomiče granice onog što očekujemo od grafičke prezentacije na igraćoj konzoli. Usudimo se napisati kako je The Last of Us Part II doista prva next gen igra koju su ovi čarobnjaci ipak uspjeli ugurati na ovu generaciju hardvera. Ono što također oduševljava su doista raznolike lokacije koje se protežu uzduž Jacksona i okolice te Seattlea u većem dijelu igre, kojeg ćete doživjeti i po lijepom vremenu, u mrkloj noći i po najvećem pljusku koji pamtite.

Ako impresivne lokacije poluotvorenog svijeta nisu dovoljne za prikaz nevjerojatnog doživljaja igre, onda će biti dovoljno ono što ne možemo prenijeti u tiskanom mediju i statičkim slikama, a to su nevjerojatne animacije pokreta i fluidnost kretanja. Naočigled je jasno da su developeri proveli nebrojene dane u studiju za snimanje motion capturea svake pojedinačne radnje, od fantastično režiranih međusekvenci do koordinacije borbe. Zvuk nimalo ne zaostaje, stoga za pravi doživljaj treba uložiti u surround sustav ili kvalitetne 3D slušalice.

 

Integrirani Photo mod omogućava igračima snimanje screenshotova s brojnim postefektima i iz zanimljivih perspektiva

 

Sedam godina nakon što nas je The Last of Us oduševio kao posljednja velika ekskluziva za PlayStation 3, to isto namjerava učiniti i ljetni hit The Last of Us Part II. Znatno veći, ambiciozniji, ali i kontroverziji nastavak, najbolja je igra koju možete odigrati na konzoli na zalasku generacije.

Avantura za pamćenje

Jedno je sigurno, The Last of Us Part II se obavezno mora odigrati. Kako bi dojam bio potpun, drugi dio nije ugodno igrati bez predznanja prvog, jer je odnos glavnih protagonista, kao i radnja prvog dijela, duboko utkana u razvoj nastavka. Budući da su oba nastavka dostupna za PlayStation 4 konzolu, a prvi već po izuzetno niskoj cijeni, nabavite oba i upustite se u 50 sati predivne postapokaliptične avanture o odrastanju i gubitku, najsnažnijim emocijama koje mogu zadesiti čovjeka u nečovječna vremena, kad je svatko svakome vuk.

Postapokalipsa je u toj priči jednako važan karakter kao i ljudi od krvi i mesa. Priča svoju priču i nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Mišljenja o igri su podijeljena, kontroverzne odluke su upravo to – kontroverzne, no stojim iza toga kad napišem svoj osobni stav. Emocionalno teška priča ispričat će avanturu djevojke koja je izgubila sve što je imala, već drugi put u životu, a svako nasilje stvara samo novo nasilje. U krugu osvete, nema pobjednika, ni gubitnika, samo slomljenih srca i duša. The Last of Us Part II je najbolja, najsloženija, najambicioznija i najzrelija igra koju trenutno možete zaigrati.

 

Između dionica igre, u mirnom kazalištu možete svirati gitaru. Igrači već pokušavaju „skinuti“ sve popularne rock balade, a YouTube je prepun fantastičnih snimki

 

Luk i strijela su savršeno oružje za tihi pristup, no u direktnoj borbi su praktički beskorisni

 

Prije većih okršaja, provjerite imate li dovoljno streljiva i jeste li izradili sve improvizirane bombe

 

LEZBIJSKI POLJUBAC I DRUGE KONTROVERZE

Naughty Dog je igru napucao brojnim kontroverzama koje nisu sjele svim igračima

Igrači vole konstantu. Vole nastavke provjereno dobrih igara i koliko god obožavaju nove stvari i gameplay elemente, zapravo ne žele prevelike promjene kad se radi o njihovom omiljenom serijalu. Je li developer Naughty Dog ovaj put pretjerao?

Naime, serijom lažnih trailera, Naughty Dog je prešutio brojne elemente u priči koje su odvele radnju konačne igre u sasvim drugom smjeru, a koji vam ne želimo kvariti. Ipak, ovom odlukom, razbjesnio je brojne igrače koji su se vratili u trgovine i tražili povrat novca. Na najpopularnijem agregatnom portalu koji objedinjuje ocjene brojnih recenzija, The Last of Us Part II trenutno ima korisničku recenziju izuzetno niskih 5.5, što je zapravo porast od niske četvorke koju je brojio prvih nekoliko dana izlaska. Tu su i brojne druge kontroverze, poput lezbijskog poljupca koji je zapravo katalizator nategnutog odnosa među glavnim protagonistima, kao i druge scene i odluke koje nisu sasvim sjele konzervativnijim igračima.

Kontroverzni poljubac je zapravo katalizator radnje i odnosa među glavnim protagonistima

SEDAM DUGIH GODINA

Predug razvoj igara više nije održiv

Bivši čelni čovjek Sonyjeve PlayStation divizije Shawn Layden tvrdi da razvoj modernih igara više nije financijski održiv. Naime, The Last of Us Part II traje izuzetno dugih 20-30 sati, ovisno o tempu kojim igrač igra, što je izuzetna trajnost za „filmsku“ akcijsku avanturu.

Kako bi napravili takav megalomanski projekt, developer Naughty Dog je uložio punih sedam godina u razvoj, ne bi li izdali tehnički besprijekornu igru i dokazali zašto drže najcjenjenije čelno mjesto među Sonyjevim internim studijima. Međutim, sedam godina je trebalo isplaćivati plaće i ulagati u skupocjen razvoj moderne igre. Shawn Layden tvrdi da u budućnosti možemo očekivati kraće, kompaktnije igre fokusiranije radnje i gameplaya, te puno više nastavaka istog serijala. Također, potpuno novi serijali su preteški za razvoj „od nule“ i oglašavanje.

 

Igre u trajanju od 30 sati više nisu financijski isplative. Razvoj je jednostavno postao preskup, a apetiti igrača su izuzetno veliki

 

Pogledajte dodatne screenshotove!