Elden Ring

Elden Ring

0

Ljubitelji soulslike žanra dobili su svoj labuđi pjev. Elden Ring je najveća i najbolja Souls igra dosad.

9.0

Author's rating

Overall rating

Grafika
8.5
Animacija
9.0
Zvuk
8.5
Glazba
9.5
Igrivost
9.5
Konačna ocjena
9.0
The good
  • Enormna veličina svijeta
  • Element istraživanja
  • Izazovna borba
  • Epske borbe
The bad

  • Strma krivulja učenja

Kao „izblijedjela“ duša, morate pronaći i ubiti pet velikih šefova koji čuvaju krhotine prstena i obnoviti Elden Ring, čuvenu relikviju kojom ćete postati Elden Lord i obnoviti zemlju od propasti. Kao i uvijek, FromSoftware daje malo informacija igraču i ostavlja ga s punim rukama posla.

Tko su čuvari krhotina prstena? Gdje ih možemo pronaći? Gdje krenuti i kakve će nas nevolje zateći putem? Odgovore na ta pitanja, ali i brojna druga, morat će pronaći sami igrači, u nikad većoj i okrutnijoj igri.

Piše: Vedran Vlahović

Započinjemo izlaskom iz grobnice, gdje se pred nama otvara nevjerojatno detaljan i velik svijet prepun sakrivenih tamnica, pećina, grobnica, dvoraca i drugih mjesta za istraživanje. Ovo je najveća Souls igra i igračima će trebati preko stotinu sati kako bi otkrili većinu tajni koje ona nudi. No igrač na putovanje neće krenuti sam.

Melina

Vrlo rano u igri, naići ćemo na mladu djevojku Melinu, koja će nam biti pratnja kroz ostatak igre. Melina će otvoriti mogućnost nadogradnje razina, miješanja čarobnih napitaka i druge mehanike igre, te nam dati prsten kojim prizivamo vjernog pastuha Torrenta. Budući da je igra puno većeg opsega, po prvi put možemo jahati konja, s kojim ćemo brže prelaziti ogromna prostranstva, ali ga isto tako taktički koristiti u borbi, osobito protiv većih i bržih beštija poput zmajeva i čuvara drveća.

Melina zauzvrat traži samo jedno, da je kao dušu dostavite u podnožje Erdtreea, visokoga zlatnog drveta koje je centralni dio i orijentir scenografije cijelog svijeta Elden Ringa. Kako ćete do tamo, pogađate, opet je samo na vama. Elden Ring gotovo nimalo ne mijenja dobitnu formulu Souls igara koju je razvojni studio godinama usavršavao. Tu su manje izmjene terminologije, ali sustav borbe, nadogradnji, atributa i bonusa ostao je gotovo identičan, gotovo savršeno poliran.

Igrač odabire početnu klasu, koja se razlikuje samo u početnim atributima, oružjima i oklopu, a kako ćemo dalje razvijati lika, obično ovisi o tome gdje ćemo prvo krenuti i kakvu ćemo opremu i magije pronaći. Igra nudi preko stotinu različitih oružja i nikad više magija, a svakom zakrpom razvojni studio detaljno polira i balansira igru kako ništa ne bi bilo preslabo ili prejako. Igra je odlično balansirana kroz priču, ali i u PVP elementu borbe protiv drugih igrača.

Optimalan put bio bi kombinacija mača i magije, kao i novih Ash of Warova i duhova za prizivanje, posebnih napada koji će sasvim promijeniti „ponašanje“ oružja u borbi i iznenaditi protivnike. Budući da se radi o igri otvorenog svijeta, bit će tu puno pokušaja i pogreške. Zalutate li u teško područje, teško će vam brzo dati do znanja da za novu regiju još niste sasvim spremni. Igrajte polako, detaljno, zavirujući u svaki kut ne biste li pronašli novi oklop ili druge predmete koji će vam olakšati put do konačnog okršaja.

Kud dalje?

Igra je podijeljena u šest velikih regija, s brojnim velikim dvorcima koji su utočišta čuvara. Svaka regija je tematski različita, te prepuna živopisnih karaktera koji trebaju vašu pomoć, a zauzvrat nude najbolje nagrade – najsnažnija oružja, najčvršće štitove i oklope, razorne magije i drugo. Tu se morate osloniti isključivo na dobre organizacijske sposobnosti i vještinu dobrog pamćenja.

Naime, za razliku od drugih igara otvorenog tipa, karta u Elden Ringu je baš to – obična karta koja će biti tek orijentir za igrača. Nema nikakvih oznaka osim ognjišta za teleportaciju. Međutim igrač ima mogućnost postavljanja vlastitih oznaka na kartu, čak stotinu njih, s nekoliko sugestivnih ikona.

Uz pomoć ikona, morat ćete označiti zanimljive točke interesa, poput trgovaca s novom opremom, dvoraca koje ste istražili ili pak niste, težih borbi kojima se tek trebate vratiti, zanimljivih zaključanih vrata i drugih detalja koji bi vam kasnije mogli biti od koristi.
Stotinu oznaka vrlo je lako iskoristiti, budući da je igra krcata zanimljivostima, a pronalazak zaključanih vrata za koja niste pronašli ključ bit će iznova i iznova nova frustracija. Malo pomalo, napredujemo kroz regije i približavamo se čuvenom zlatnom drvetu, a o igri razmišljamo čak i dok je ne igramo. Nevjerojatno je koliko vas Elden Ring može uvući u svoj surovi svijet koji ne oprašta.

Veliko, veće, najveće

FromSoftware radi na osnovi engina koji nisu mijenjali već gotovo petnaest godina, još od Demon’s Soulsa. I dok igra iz nastavka u nastavak grafički napreduje, animacije i izgled borbe ostali su gotovo nepromijenjeni. Budući da se radi o čak tri generacije igraćeg hardvera, zanimljivo je promatrati kako se razvojni studio snašao na novoj generaciji, ali i prvoj pravoj igri s potpuno otvorenim svijetom. I raniji su naslovi imali povezana područja bez učitavanja, no ovaj put se radi o puno otvorenijem i slobodnijem kretanju igrača, tim više što sad ima i konja za prelazak velikih područja.

Razvojni studio se odlično snašao, te nisu upali u klasičnu zamku otvorenih svjetova gdje brojne dionice izgledaju nedovršeno i s puno praznog hoda. Ovdje je gotovo svaki korak nova avantura, a prvo istraživanje će vas toliko puta odvući u drugom smjeru od onog koji ste planirali.

Igra se u većem svijetu odlično izvodi, ali za odlične performanse traži novu generaciju konzola ili PC isto tako novije generacije, barem po pitanju procesorske snage. Veće borbe se obično odvijaju u zatvorenim arenama, pa većih padova performansi ne bi trebalo biti, osim u borbi sa zmajevima, gdje smo i sami to iskusili. One se odvijaju u svijetu, zmajevi lete, lamataju krilima i rigaju vatru, što predstavlja popriličan zahvat čak i za nove konfiguracije.

I dok igra nema posljednji krik grafičkih efekata i Ray-tracing osvjetljenje, svoju ljepotu duguje nevjerojatno maštovitim dizajnerima i epskoj scenografiji, osobito u vidu velikih i raskošnih dvoraca, ali i raznolikih lokacija koje ćemo posjetiti kroz dugih stotinjak sati. Elden Ring je najveća i najbolja igra iskusnog razvojnog studija, koji je zanat ispekao sa sad već kultnim Dark Souls serijalom. Naoštrite živce i uzmite godišnji odmor. Elden Ring je dugačko i iscrpljujuće putovanje čak i za najzagriženije ljubitelje žanra.

Bonus 1: KO TE NA’SEKIRO?

Elden Ring je najsličniji Dark Souls trilogiji, no iz fantastičnog FromSoftware studija su izašle i druge igre vrijedne vaše pažnje. Među njima, najviše se ističe njihov prethodni naslov Sekiro: Shadows Die Twice, izašao 2019. godine. Iako je mehanika slična njihovim najuspješnijim Souls igrama, Sekiro se ipak razlikuje u brojnim mehanikama.

Sekiro prati samuraja Wolfa, čiji su glavni aduti prikradanje i napad iz zasjede. Igra je koncentrirana na uporabu katane i alata za iznenadne napade i zastrašivanje protivnika, pa je naslov više akcijska avantura, za razliku od RPG-a kakav je Elden Ring, a koji nudi stotinu oružja i isto toliko magija. Igra nema štitove i teške oklope, pa se borba prsa o prsa svodi na svladavanje iznimno složene mehanike mačevanja. Sekiro je sličan, a opet toliko drugačiji, te biste mu trebali dati priliku.

Bonus 2: SPEEDRUN – Kako završiti Elden Ring za 17 minuta?

Svi igrači će se složiti da je Elden Ring vrlo teška igra koja vas može iscrpiti do krajnjih granica prije nego što je završite, no na Youtubeu se vodi takozvani “Speedrun Elden Ring rat”, u kojem se gameri natječu u čim bržem prelasku igre. Trenutni rekorder je igrač s nadimkom Distortion2 koji je igru prešao za 17 minuta i 43 sekunde.
Treba naglasiti da je za ovo koristio sve moguće bugove i glitcheve u igri, pa iako se to ne može nazvati klasičnim “cheatanjem”, radi se o svojevrsnom obliku varanja, koje su u osnovi omogućili developeri koji nisu igru lišili tih grešaka.
Ako vas zanima kako završiti Elden Ring suludom brzinom pogledajte ovaj video.