Sherlock Holmes: Chapter One

Sherlock Holmes: Chapter One

0

Pucanj u mraku, mrtvac na podu i puna soba osumnjičenih. Bogata i uglađena gospoda strpljivo čeka da oštroumni detektiv ukaže na jednog od njih. Optuženi potom uvrijeđeno ustaje iz udobne fotelje i odlazi na robiju. Definicija zločina u viktorijanskoj Engleskoj.

8.0

Author's rating

Overall rating

Grafika
8.6
Animacija
6.5
Zvuk
8.8
Glazba
7.0
Igrivost
8.5
Konačna ocjena
8.0
The good
  • Kompleksno vođenje istrage
  • Glasovna sinkronizacija i zvuk
  • Igrivost
The bad
  • Prazni svijet
  • Animacije
  • Nema hint sustava

Avantura nove generacije nepotrebno je opterećena velikim, ali neispunjenim otvorenim svijetom. Ako volite zamršenu priču s engleskim načinom traženja ubojice među hrpom osumnjičenih, bolju igru od ove nećete naći.


Vidjeli smo već bezbroj puta kako to profinjeno rade Hercule Poirot, miss Marple i ostala ekipa. Možemo li i Sherlocka Holmesa utrpati u taj lonac? Pa čini se da njegov opus nekako više naginje okultnom i nadnaravnom, što njegovim slučajevima daje nešto mračniji ton. Sherlocka Holmesa pamtimo kao pametnog gentlemana u svojim najboljim zrelim godinama, uvijek u društvu pomalo dosadnog dr. Watsona. No da se klišeji katkad mogu i zaobići dokazuje najnovija igra iz njegova serijala.

Piše: Igor Čorkalo

Da, i Sherlock Holmes je nekad bio mlad, ali izgleda ništa manje pametan. U tim godinama nije se zamarao lovom na Jacka Trbosjeka ili profesora Moriartyja po smrdljivim getima maglovitog Londona. Radije se ukrcao na brod i zaplovio put Mediterana prema egzotičnom otoku Cordoni. Naime, uz to mjesto vežu ga najranija sjećanja na djetinjstvo i pokojnu majku. Majka mu je, kažu, umrla od tuberkuloze pa se mladi Sherlock sada, godinama kasnije, vraća na Cordonu ne bi li posjetio majčin grob. Međutim, odmah po dolasku na otok biva upleten u ubojstvo u lokalnom hotelu, a čini se i da smrt njegove majke nije bila onakva kako su ga uvjerili…

Od koncentracije do rekonstrukcije

Mladi Sherlock dolazi na otok Cordonu u društvu svog prijatelja Jona. Kako stižu u večernjim satima, odlučuju prenoćiti u hotelu, a ujutro se uputiti prema groblju. No večer u hotelu neće proći opušteno jer će se dogoditi ubojstvo, a slučaj će riješiti – pogodite tko. Ovaj prvi zločin koji ćete rješavati na samom početku igre predstavlja svojevrsni tutorial koji će vas upoznati s brojnim mogućnostima ove igre kada je riječ o traženju pravog krivca. Ubojicu u hotelu Sherlock će pronaći još iste večeri, a vi za nekih sat vremena igre.

Fajt: Kuburom na nindža kornjače

Ovdje uočavamo prvi veliki odmak od ranijih Sherlock Holmes igara u kojima bi isključivo jedan slučaj rješavali tijekom cijele igre. Avantura Sherlock Holmes: Chapter One koncipirana je tako da vas onaj glavni slučaj (misterij smrti Sherlockove majke) vodi kroz cijelu igru, uz koji ćete povremeno rješavati i velik broj manjih, ali itekako kompleksnih slučajeva (poput navedenog ubojstva u hotelu). Stvar funkcionira dopadljivo i jednostavno, baš kao u kakvom RPG-u s klasičnim sustavom jednog main questa i većeg broja side questova.

Istraga: Sobarice uvijek znaju najsvježije tračeve

Upravo je rješavanje brojnih slučajeva zločina glavni lajtmotiv ove avanture i zadovoljni možemo zaključiti kako u tom segmentu igra nudi ono najbolje. Pritom imate na raspolaganju doista bezbroj mogućnosti kako doći do tragova i dokaznog materijala potrebnih da bi na kraju došli i do identiteta samog ubojice. Primjerice, možete prisluškivati tuđe razgovore, koncentrirati se na neki objekt ili predmet te uočiti skrivene tragove, rekonstruirati više verzija nekog događaja koji su mogli prethoditi zločinu, primjećivati sitne detalje na vanjštini osumnjičenih koji vas mogu odvesti u pravom ili krivom smjeru, vršiti kemijske analize pronađenih nepoznatih tvari ili tekućina i još puno, puno toga.

Policija: Neke slučajeve ne možete riješiti bez njihove pomoći

Tek kada detaljno istražite mjesto zločina, obavite razgovore s osumnjičenima i izradite njihove profile, te rekonstruirate tijek događaja dolazi ono najbolje. Ulazak u tzv. mind control svojevrsni je ulazak u Sherlockov um gdje će se stvoriti teze o mogućim krivcima i njihovim motivima. Kada to sve uspješno uparite i posložite u Sherlockovu će se umu stvoriti i krajnji ishod – ime krivca. Ostaje vam još samo suočiti s njim: uprete u njega prstom i iznesete mu u facu cijeli tijek događaja od njegova motiva do izvršenja. Kad se ovaj nesretnik počne znojiti i zamuckivati, znat ćete da ste na pravom tragu. Na koncu, zločinca nećete morati nužno predati policiji, već ga možete i pustiti, a vaše odluke trebale bi utjecati na odnos sa Jonom i još nekim kontaktima na otoku.

Svijet bez duše

Otok Cordona na kojem je smještena radnja cijele igre imaginarni je otok negdje u Mediteranu i spoj je raznih kultura – britanske, romanske, arapske, afričke… Likove koje ćete sretati na ulicama ovog ogromnog otoka lako ćete društveno i etnički svrstati, ali s velikom većinom njih nećete imati mogućnost interakcije. Kao uostalom i s velikim otvorenim svijetom koji igra nudi i koji su programeri u najavama dizali u nebesa.

Osumnjičeni: Nisam ga udario, samo malo potapšao

Na otoku postoji nekoliko gradskih četvrti i unutar svake od njih na stotine građevina i na desetine imenovanih ulica kojima ćete se moći kretati. I to je doslovno sve. Kretati se i ništa više. Nema ulazaka u kuće, pričanja s građanima i tome slično. Izuzetak su neke lokacije i likovi od važnosti za radnju, ali njihov broj je u odnosu na ogroman otvoreni svijet jednostavno premali. U dobroj mjeri Cordona podsjeća na Saint Denis iz Red Dead Redemptiona 2 s tom razlikom da ste u potonjoj igri imali mnogo više kuća, dućana, krčmi i sl. gdje ste mogli imati neku interakciju dok su ovdje to uglavnom samo lijepe kulise. Još kada dobijete i mogućnost fast travela neće vas ni najmanje zanimati istraživanje toliko velikoga, a neiskorištenog otvorenog svijet.

Zarobljeni u dijalozima

Frogwares je svoju najnoviju avanturu o slavnom britanskom detektivu pompozno najavljivao kao nešto doista revolucionarno u ovom žanru. Po svom izvođenju ona doista i jest inovativna i nudi neke originalne segmente do sada neviđene u tzv. whodunnit avanturama. Ipak, ne možemo se oteti dojmu da smo dobili proizvod koji je trebalo još malo ispolirati. Grafika je privlačna i vrlo detaljna, ali anti-aliasing ne obavlja svoju zadaću kako bi trebao. Animacije su na razini igara od prije 10 godina, pa tako nema onih finih animacija poput otvaranja vrata, interakcija s predmetima ili pak animacije usta u skladu s izgovorenim tekstom.

Razmišljenje na mjestu zločina: Malo sam prilegao da odsanjam tko je koga i zašto

Istina, animacije su u cut-scenama vrhunske, s krupnim planovima lica i gotovo filmski režirane, međutim, one in-game animacije jednostavno im nisu na razini. Glazba se sastoji od svega nekoliko melodija i, srećom, dade se isključiti. Od tehničkih detalja najbolji dojam ostavlja glasovna sinkronizacija u kojoj je pravi gušt prepoznavati strane akcente jedne multikulturalne sredine. Što se tiče igrivosti, SH: Chapter One je definitivno ima, pod uvjetom da zanemarite nepotrebno i uronite u kompleksno rješavanje zločina. Zasad je najavljeno nekoliko ekspanzija, pa se nadamo da će se neke stvari bar malo popraviti.

Ovo je doista avantura nove generacije s velikim utjecajem RPG-a u kojoj bi se rješavanje slučajeva zločina prije okarakteriziralo kao rješavanje questova. Novitet u ovom žanru ogroman su, ali besadržajan otvoreni svijet i elementi borbe koji se vremenom ponavljaju i postaju zamorni. Ipak, dojma smo da je glavni cilj ispunjen. Ako volite uposliti moždane vijuge u rekonstrukciji zločina i traženju krivca na pravom ste mjestu, jer SH: Chapter One to čini bolje i sadržajnije nego ijedna avantura prije.

Razbojničke jazbine

Borba je u Sherlocku Holmesu kao stjuardesa u Flight Simulatoru. Jednom riječju: nepotrebna. Boriti se možete ako zađete u neku sporednu, mračnu ulicu i završite u razbojničkoj jazbini. Tada će oni nasrnuti na Sherlocka s ciljem da ga orobe, a na koncu će Sherlock natamburati i orobiti njih. Što ćete s novcem? Njime možete kupovati namještaj za svoju kuću ili odjeću za svoje likove. Uglavnom, samo kozmetika koja nema nikakvog utjecaja na radnju i tijek igre.

Jon nije John Watson

Shelocka Holmesa kroz igru će u stopu pratiti njegov prijatelj Jon. Prva asocijacija bila bi da je Jon ustvari mladi John Watson, no bili biste na krivom tragu. Jon je ovdje samo kako bi vodio dnevnik, u njega bilježio razna zapažanja o Sherlocku, povremeno se okladio s njim oko nekog slučaja i ono što će mu biti najčešća zadaća – čitao Sherlockove misli. Dakle, dežurno smetalo koje u igri nije ni od kakve pomoći. Ako zapnete negdje (a dogodit će se prije ili kasnije) ne morate se truditi započinjati razgovor s njim, neće vam pomoći. Vrlo brzo počet će vam ići na živce i zapitat ćete se koja je svrha njegova postojanja. Ako Jon uopće i postoji…