Gran Turismo 7

Gran Turismo 7

0

Novi nastavak kultnog serijala vraća se korijenima i to na najbolji mogući način uz dodatak čuda moderne tehnologije nove generacije.

8.5

Author's rating

Overall rating

Grafika
9.0
Animacija
8.5
Zvuk
8.5
Glazba
8.0
Igrivost
8.5
Konačna ocjena
8.5
The good
  • Osjećaj vožnje
  • DualSense efekti
  • Tehnički besprijekorno
  • Edukativna komponenta
The bad
  • Dodatni sadržaj je tek u najavi

Uz nezaustavljiv rast cijene goriva, ljubitelji oktanskih ljubimaca bi vožnju iz užitka mogli zamijeniti toplim naslonjačem i fantastičnim Gran Turismom 7.

Gran Turismo je u svojih dvadeset i pet godina postao sinonim za simulacije automobilističkih utrka. Sedmica potvrđuje titulu svevremenskog kralja žanra.

Piše: Vedran Vlahović

Kako opisati i ocijeniti igru koja je institucija među igračima? Kad neki među vama igraju isključivo Gran Turismo, već dvadeset i pet godina, od generacije do generacije, sa sve boljim, preciznijim i realističnijim virtualnim kokpitima u toplini svog doma.

Gran Turismo™ 7_20220310204035

Ljubiteljima oktanskih brzina i omiljenog japanskog trkaćeg serijala ni ne treba ova recenzija. Oni već igraju Gran Turismo 7. Mi ostali ćemo pogledi što je novo „ispod haube“.

3, 2, 1, Start!

Novi nastavak kultnog serijala vraća se korijenima. Nakon prošlog nastavka, Gran Turismo Sport, koji je bio iznimno fokusiran na online multiplayer, novi izdanak donosi dugotrajnu kampanju za jednog igrača. U igru će vas uvesti brojni virtualni mentori, od kojih je najprisutnija Sarah, virtualna asistentica koja će nas provesti kroz sve mogućnosti igre, izbornike i detalje s kojima ćemo se susresti.

Napretkom kroz igru, otvorit će nove modove, garažu, scenografije, muzej i brojna druga odredišta na mapi, odmjerenog tempa kako igrač ne bi bio pretrpan informacijama od prvog ulaska u igru. Želite li igrati isključivo kampanju, potrebno se fokusirati na četiri aspekta igre.

Prvi su licence. Potrebno je položiti vozački ispit u svim kategorijama, od početnika do profesionalca, uz uspješno polaganje završnog ispita na kraju svake klase. Licence je moguće položiti sa zlatom, srebrom i broncom, no i za potonju, zadatak u licenci je potrebno odraditi tehnički točno, dok će viša medalja tražiti potpunu besprijekornost vožnje.

Drugi aspekt je sama kupovina potrebnog automobila za utrke. Možete ga kupiti kod prodavača rabljenih automobila, u salonu ili pak u prodavaonici legendarnih automobila, gdje se nalaze skupocjeni limitirani primjerci izuzetnih karakteristika. Ako vam nakon kupnje ispravne klase automobila utrka još uvijek zadaje probleme, svaki automobil možemo nadograditi brojnim „aftermarket“ dijelovima. Treći aspekt je samo napredovanje u karijeri, što ćemo potražiti u GT Cafe modu, novom izborniku predstavljenom u Gran Turismu 7.

U kafiću ćemo dobiti nove zadatke i albume koje moramo popuniti traženim automobilima, koje možemo kupiti ili osvojiti, a koji otključavaju nova, sve teža natjecanja. Tu ćemo također saznati brojne informacije o povijesti automobilizma i specifičnim automobilima, ovisno o tome koji automobil imate odabranim ulaskom u Cafe mod. Informacije su prava poslastica za sve ljubitelje automobila, o povijesti, tehnikalijama i samom razvoju industrije, te značaju pojedinačnih automobila u njoj.

Zadnji aspekt je samo utrkivanje, koje se sastoji od pojedinačnih vožnji i natjecanja. Pred igrača je stavljeno više od devedeset različitih staza i njihovih varijacija, koje su opet drugačije ovisno o smjeru vožnje i vremenskim uvjetima, koje značajno mijenjaju ponašanje automobila ili vidljivost na cesti. Nova generacija konzola nudi dinamične efekte i nikad realističniju okolinu, stoga nismo okusili ništa sličnog sve dok s tisuću konjskih snaga ne odvozimo noćnu utrku po najvećem pljusku, te završimo na postolju. Utrka je možda virtualna, no adrenalin je itekako stvaran.

Čari nove generacije

Iako je nova generacija konzola s nama već godinu i po dana, tek sad pokazuje prve znakove značajne prednosti pred starih hardverom. Broj poligona više ne može rasti eksponencijalno kao kod prošlih skokova, no zato su tu druge prednosti koje čine razliku. Gran Turismo 7 kao nijedna trkaća igra vanjskih razvojnih studija koristi prednosti nove PlayStation 5 konzole.

Osim naprednog korištenja DualSense kontrolera, detaljnije opisanog u posebnom okviru, igra koristi Ray-tracing osvjetljenje kako bi scenografija u snimkama ili u Scapes modu za fotografije bila potpunija i ljepša, uz realistično ocrtavanje svjetla i sjene na svakom automobilu. Igrači na PlayStationu 5 mogu koristiti i Frame Rate režim, kako bi igra umjesto naprednijih efekata uvijek ciljala na najbolje moguće performanse u vožnji, neovisno o dobu dana i vremenskim uvjetima, kao i broju automobila na trkaćoj stazi.

Najveću, odmah vidljivu prednost donosi integrirani SSD. Dok smo na PlayStationu 4 učitavanja staza i izbornika čekali gotovo minutu, sad je svaki prijelaz između staza i izbornika učitan u nekoliko kratkih, gotovo neprimjetnih sekundi. Zbrojimo li sve, Gran Turismo 7 je najugodnije iskustvo u serijalu dosad, gdje tehnička dostignuća pridonose ukupnom dojmu igre.

Baš kao što je bio slučaj i s prošlim nastavcima, radi se o tzv. Live service igri gdje će razvojni studio u predstojećim mjesecima i godinama dodavati novi, dodatni sadržaj u igru, kao i brojna natjecanja za jednog ili više igrača. Gran Turismo 7 bi zbog toga veteranima serijala mogao u startu biti siromašan sadržajem, budući da je u kampanju i albume za završavanje igre moguće sakupiti u tridesetak sati vožnje. Ipak, igra je postavila iznimno čvrste temelje s predivnim nastavkom odmah na početku nove generacije, a sudeći po ranijim nastavcima, sadržaj će redovito pristizati kroz duže vrijeme.

Iznimno dug i skup razvoj modernih igara maknuli su fokus s izrade nastavaka na izradu novog sadržaja za postojeće igre, pa ako ne sad, već za koji mjesec će Gran Turismo biti krcat sadržajem. Nemojte misliti da ćemo zbog obećanja u startu biti zakinuti. Ima tu poprilično posla i brojnih kilometara koje treba odvoziti, prije nego smo vidjeli sve što igra nudi. A to je samo uvertira u online natjeravanje.

Dodatak: DUALSENSE – Čari novog kontrolera

Nema diskusije da su za potpuno uživanje u Gran Turismu potrebni volan, papučice, mjenjač i druga oprema kojom ćete dnevni boravak pretvoriti u virtualni kokpit vašeg omiljenog automobila. Međutim niti svatko ima financijske mogućnosti, niti fizički prostor za toliko ulaganje u hobi. Za njih imamo odlične vijesti.

Gran Turismo na novoj PlayStation 5 konzoli dolazi s podrškom za sve napredne mogućnosti novog DualSense kontrolera. Uz adaptivne okidače i nove mogućnosti vibracije, igrač će osjetiti svako škripanje guma, prelazak preko hupsera, pa čak i promjenu brzine.

Uz to, igrač može odabrati i upravljanje pomoću senzora pokreta. Osjećaj je puno uvjerljiviji od ranijih izdanja igre, pa dodatno ulaganje možda neće biti među prvim prioritetima. Novi kontroler garantira znatno bolji osjećaj vožnje.