Final Fantasy VII Remake Intergrade

Final Fantasy VII Remake Intergrade

0

Priča veća od života, ljubav i smrt, prijateljstva koja sve nadmašuju. Što nas može čekati, osim još jedne avanture omiljenog Final Fantasya.

8.5

Author's rating

Overall rating

Grafika
8.6
Animacija
8.7
Zvuk
8.2
Glazba
8.2
Igrivost
8.5
Konačna ocjena
8.5
The good
  • Odlični likovi
  • Napeta radnja
  • Novi sadržaj
The bad
  • Sadržaj djeluje razvučeno
  • Oscilacije u grafici

Iako na momente djeluje razvučeno, Final Fantasy VII je predivan JRPG obnovljen za novu generaciju konzola, grafičkih kartica i igrača koji je punom snagom zasjao tek na PlayStationu 5.

Piše: Vedran Vlahović

Final Fantasy VII Remake izuzetno je ambiciozan projekt Square Enixa. Original je bio velika igra, no kod izrade nove inačice želja je bila da svaki veliki segment originala postane zasebna igra. Final Fantasy je zamišljen kao igra koja će izlaziti kroz nekoliko generacija konzola i zauvijek obilježiti žanr JRPG-a.

Prvi u nizu, kojeg upravo igramo, odvija se u prvom dijelu igre, u velikom industrijskom gradu Midgaru. Glavni protagonist, Cloud Strife, razočaran kao vojnik korporacije Shinre, a na zahtjev prijateljice iz djetinjstva, Tife Lockhart, prihvaća plaćenički posao infiltracije za tajnu eko-terorističku organizaciju Avalanche.

Čelnik organizacije Barret, ujedno vaš kompanjon na početku igre, smatra da Shinra previše eksploatira Mako, spiritualnu energiju planete, za vlastito bogaćenje i razvoj tehnologije te da će to na kraju zapečatiti sudbinu cijelog svijeta.

Nakon uspješne infiltracije i bombaškog napada na reaktor, u kaosu zapaljenog industrijskog pogona u središtu Midgara, kreće putovanje života, ali negdje će na put stati i misteriozni Sepiroth.

Koliko me služi sjećanje na originalnu igru prije gotovo dvadeset i pet godina, dionica Midgara trajala je tek nekoliko sati. Ovaj put, cijela je igra orijentirana oko tih događaja, koji su prošireni na četrdeset do pedeset sati igre. Kako bi to postigli, nisu mogli koristiti istu podlogu. Idejno je priča ista, no proširena je gomilom novog sadržaja, uključujući nove lokacije, nove sporedne likove, zadatke i drugo.

Razvučeni sati

Dok su željeli nekoliko sati ispričati kroz dugačku igru, došlo je do neminovnog razvlačenja sadržaja. Neke dionice jednostavno se čine predugima, neke borbe nepotrebnima, a neki zadaci zamorni. Ipak, mogućnost proširenja sadržaja je dalo dodatnu dubinu ionako odličnim likovima.

Ovaj su se put mogli više posvetiti sporednim likovima, produbiti njihov značaj i osobnost. To je dodatno naglašeno kroz novu Intergrade inačicu za PS5, koja donosi usporednu radnju s Yuffie, tech-ninjom, čija je priča isprepletena s glavnom.

Yuffie je inače lik koji je predstavljen u narednim Final Fantasy igrama i nije bila dio originalne postave, no njena integracija u događaje u Midgaru djeluje potpuno prirodno, kao da je oduvijek tu.

Na kraju krajeva, kad sve zbrojimo i oduzmemo, zaboravit ćemo malo dosadnije dijelove i pamtiti samo ono najbolje što igra nudi, a to su napeta priča, odlična kemija među likovima, kao i zbilja zanimljiva avantura koja kao nikad dosad ima bitnu poruku za svijet oko nas, a to je koliko pretjerana eksploatacija utječe na klimatske promjene i sve češće ekstremne vremenske uvjete.

Koreografirani spektakl

Pored fantastične grafike i radnje, ono po čemu se igra ističe je dinamična borba, lijepa koliko i duboka. Igrač vodi glavnog protagonista Clouda i družinu. Za razliku od originala, istraživanje i borba su dinamični i u realnom vremenu te igrač, osim standardnih slabih udaraca, na raspolaganju ima magiju, predmete i posebne poteze.

Svi se oni mogu rasporediti na tipke kontrolera kako bi borba bila još brža i ne bi ušla u usporeni režim kod odabira željene akcije. Borba uzima najbolje od modernih nastavaka, poput Final Fantasy XV, te ih integrira u poznato okruženje sedmice.

Ipak, kako bi udovoljili starim znancima serijala, Square Enix je ostavio originalni ATB režim borbe na poteze, gdje igrač čeka protivničke napade i punjenje mjerača za vlastiti protunapad kako bi uzvratio vatru. Oba moda su jednako dotjerana i balansirana pa ne treba lomiti glavu koji odabrati.

Prvi je ljepši, dinamičniji i moderniji, dok će drugi odgovarati igračima koji vole nešto promišljeniju borbu i mehaniku kakva je bila uobičajena u devedesetima. Svaki karakter ima zasebni set poteza i svoju zadaću na terenu, a možete se prebaciti na bilo kojeg od njih u svakom trenutku, bilo da više volite Cloudovu blisku borbu, Barretove puške, ili pak magiju.

Osim toga, za svladavanje težih boss borbi, biti će potrebno poigrati se s Materiom koja definira magije i specijalne poteze, te prizvati božanstva i koristiti izuzetno jake Limit Break napade. Borba je vrlo složena. Dok na manjoj težini manje-više garantira lak prolazak i vizualni spektakl, veće su težine izuzetno složene i traže izuzetnu stratešku promišljenost u borbi.

Wow!

Final Fantasy je oduvijek bila lijepa igra, sigurno najljepši predstavnik svoga žanra. Final Fantasy VII Remake samo nastavlja tu tradiciju. Njegova ljepota dolazi od fantastičnog dizajna karaktera i svijeta, kao i blještave dinamične borbe, puno prije same tehničke izvedbe.

I dok je na PlayStationu 4 bila jedna od najljepših igara kada se pojavila prošle godine, već krajem generacije, tek je punim sjajem zasjala na PlayStationu 5.

Brojne teksture niže rezolucije su popravljene, kao i osvjetljenje, broj particle efekata značajno je povećan, kao i performanse. Igra na novoj konzoli donosi dva moda. Graphic Mode se izvodi u 4K rezoluciji i 30 sličica u sekundi.

Performance mode ima nižu rezoluciju, ali stabilnih 60 sličica u sekundi. Isprobali smo igrati u oba moda, ali kako smo odabrali modernu, dinamičnu borbu, igri je više odgovarao performance mod, gdje su brzina i efekti još više došli do izražaja. Onima koji preferiraju klasičnu borbu na poteze, 30 sličica u sekundi će biti sasvim dovoljno, a igra će izgledati iznimno predivno.

Sva ljepota modernog enginea najviše dolazi do izražaja u novom integriranom Photo modu.

Mod za fotografiranje postao je neizostavan dio svih modernih igara pa iznimka nije ni Final Fantasy VII. Ono što oduševljava jest da u njemu možemo vidjeti dotad skrivene detalje, kao i zamrznutu borbu, gdje se vidi koliko je vremena i truda uloženo u svaku, pa i najmanju sitnicu.

Igra je iskoristila i novi ugrađeni SSD pa su učitavanja između dionica, borbi, animacija i između ponovljenih razina gotovo nepostojeća. Treba spomenuti i nove mogućnosti modernog DualSense kontrolera, gdje su adaptivni okidači najbolje iskorišteni u utrkama motora te su efekti trešnje dodatno poboljšani i iznimno raznoliki.

Djeluje kao da je igra zamišljena za PlayStation 5, no i izlazak na PlayStationu 4 bila je dobra odluka. Igru su kupili milijuni igrača, zbog čega su i drugi dijelovi Remakea gotovo zagarantirani.

Opravdana očekivanja

Iako na momente djeluje razvučeno, a na druge zbrzano, zbroj svih pozitivnih strana igre daleko nadmašuje poneki minus. Na stranu nostalgija i remake jedne od omiljenih igara originalnog PlayStationa, Final Fantasy VII Remake je jednostavno odlična igra, za starije i mlađe igrače.

Sigurno da će nova inačica pronaći i nove ljubitelje serijala koji će retroaktivno pogledati propuštene filmove i zaigrati propuštene igre kako bi proširili poznavanje ponajboljeg nastavka u serijalu. PlayStation 5 inačica unaprijedila je gotovo sve manje propuste koje je igra inicijalno imala prilikom izlaska prošle godine, te donosi nikad ljepšu i bolju verziju igre. Iako još nije ni najavljen, jedva čekamo nastavak.

STARI IGRAČI, NOVA INAČICA – Muke po upgradeu

Final Fantasy VII Remake je PlayStation ekskluziva pa bi igrač očekivao da će prelazak na novu inačicu biti lagan, no nije ispalo baš tako. Cijela situacija s nadogradnjom je poprilično složena. Ukoliko ste kupili digitalnu inačicu za PS4, nadogradnja na PS5 je jednostavna.

Potrebno je samo aktivirati novu inačicu u PlayStation Store trgovini i započeti preuzimanje. Ako se pak radi o fizičkoj verziji igre, potrebno je umetnuti disk u novu konzolu i kroz sučelje konzole pokrenuti aktivaciju i preuzimanje nove inačice. Međutim, ako ste se ovaj put odlučili na digitalnu verziju same konzole bez čitača diska, nije moguće potvrditi da doista posjedujete disk, pa ni nadogradnja nije moguća.

Pretplatnici koji su aktivirali PS4 inačicu kao besplatnu igru na PlayStation Plus servisu prije nekoliko mjeseci, nemaju mogućnost besplatne nadogradnje na PS5 verziju, već igru moraju iznova kupiti. Koji god oblik nadogradnje odabrali, nećete dobiti INTERmission DLC s Yuffie, već ga morate kupiti kao zaseban dodatak. DLC u paketu dobivaju samo novi kupci PS5 inačice.