Serious Sam 4

Serious Sam 4

0

SERIOUS SAM 4

Vrsta: FPS

Developer: Croteam

Platforma: Windows PC

Izlazi: 20.8.2020.

Hrvatska igra donosi desetke tisuća neprijatelja odjednom na vaš zaslon

Prije kraja ovog ljeta na tržište bi trebala stići igra Serious Sam 4, najnoviji nastavak popularne „hrvatske“ FPS franšize koja je svoj put započela 2001. godine i prilično je vezana uz naš gaming časopis PC Play, koji je prvi u svijetu dobio mogućnost testirati igru koja je u svoje doba predstavljala pravu malu revoluciju u game developmentu. Za razliku od gotovo svih drugih pucačina tog doba u kojima ste najčešće lutali mračnim, uskim, klaustrofobičnim prostorima, Croteam je svijetu predstavio igru u kojoj dominiraju veliki otvoreni krajolici s plavim nebom i zelenom travom, krajolici na kojima bezglava čudovišta djeluju poput šake u oko. Dakako, užitak ih je tamaniti upravo zbog toga što imate priliku na prekrasnoj dnevnoj svjetlosti vidjeti kako lipti krv i frcaju glave, udovi i drugi dijelovi tijela mrskih gadova dok se na njima iživljavate nekim od oružja koja su posebno dizajnirana da rade što veću štetu, bez obzira na to o kojem se kalibru radilo (ili debljini lanca na motorki).

Te davne 2001. godine ekipa PC Playa je na molbu Croteama odnijela na E3 sajam u Los Angeles beta kopiju igre i omogućila nekim od velikih faca u industriji da je isprobaju. Svi koji su tada imali prilike zaigrati Sama, uključujući Richarda Graya Levelorda, jednog od koautora legendarnog Duke Nukema 3D, ostali su zatečeni i nisu mogli vjerovati da takav naslov dolazi iz tamo neke male državice u jugoistočnoj Europi. Isti dojam su stekli poznati svjetski mediji kojima je Croteam također poslao betu na testiranje, kao i izdavači koji su se doslovce pomamili za igrom hrvatskog tima. Tako je započela jedna od najvećih gaming priča s ovih prostora. Posebno je fascinantna činjenica da Croteam nije imao novca za licenciranje tuđih high-end game enginea, stoga je bio prisiljen napraviti vlastiti. I napravio je jedan od najboljih na svijetu, pa danas svi znaju da je Serious Engine doista „serious“.

 

 

Dean Sekulić: Grafički inženjer i suosnivač Croteama navodi da Serious Sam 4 donosi koncept koji funkcionira već godinama, no ponovno podiže letvicu kada se govori o veličini

Priča? Koja priča?

Ono čime se Croteam u svojim Serious Sam 4 igrama nikada nije previše bavio su priče. Okej, imate aliensku okupaciju Zemlje od strane hordi glavnog antagonista Mentala, poznatog još i po imenima Tah-Um, Chaad Sheen i Notorious Mental, posljednjeg preživjelog iz vrste Hum-Tah (the Infinite Ones), neke vrste bogova koji su nekoć davno vladali brojnim galaksijama (podaci sa Serious Sam Wiki stranice). Mental je biće koje koristi kombinaciju tehnologije i magije kako bi stvorio horde poslušnika koji žive samo zbog jedne stvari, a to je ubijanje svih na koje naiđu. Za borbu nemaju neke posebno razvijene taktike, što znači da uglavnom samo jurišaju, a to se posebno odnosi na bezglave kamikaze, legendarne neprijatelje u Serious Sam igrama koji uz luđačko vrištanje jure na vas i nastoje vas razvaliti samoubilačkim eksplozivnim napadom.

 

Ultra nasilje će preplaviti vaš zaslon monitora, no na sreću samo iznutra, pa se ne morate plašiti da će vam krv pošpricati oči

Uglavnom, da se vratimo na priču: nakon napada Mentalovih hordi koje su se proširile čitavom planetom i nastoje zatrti i ono malo ljudske rase što je ostalo, ostale su manje grupe pokreta otpora (Earth Defence Force) pod vodstvom Sama „Serious“ Stonea i njegovih teško naoružanih i vrhunski utreniranih komandosa.
Jasno je odmah da je priča taman toliko dobra da opravda dobro poznatu Croteamovu formulu totalnog kaosa koji vam ne ostavlja ni sekunde predaha tijekom igranja, a to će u „četvorci“ biti dignuto na još jednu, usudili bismo se reći, eksponencijalnu razinu.

 

Vratili smo neke najprepoznatljivije neprijateljE, no ubacili smo i šačicu novih zvijeri od kojih će neke sasvim sigurno postati ključan dio serijala

 

Veličina je važna

Deana „Dena“ Sekulića, grafičkog inženjera i suosnivača Croteama, koji od samih početaka hrvatskog studija radi na mnogim tehnološkim aspektima, posebice u domeni grafike i dizajna, upitali smo hoće li Serious Sam 4 biti najveći i najkompleksniji dio serijala i može li izdvojiti neke tehničke stvari po kojima će biti poseban u odnosu na druge svjetske igre u žanru.

 

Osunčana livada kojom jurišaju horde podivljalih aliena svih veličina, ono je što se uvijek očekuje od Serious Sama

„Serious Sam 4 nije nužno kompleksna igra. Zapravo se radi o relativno jednostavnom konceptu koji funkcionira već godinama, pa ga nemamo potrebe mijenjati. Ono što sa svakim nastavkom radimo jest podizanje letvice kad govorimo o veličini. Naš je serijal oduvijek bio poznat po prostranim arenama na kojima se igrači bore s ogromnim brojem neprijatelja. Imajući to na umu, Serious Sam 4 će podići letvicu nekoliko stupnjeva više i igrače će na rubu sjedala držati od prvog trena“, navodi Croteamov developer.

U opisu Serious Sama 4 na Steam stranici igre, Croteam navodi da se alienski osvajači vraćaju s nekim starim borbenim jedinicama, ali i novim pojačanjima, što znači da će se ispred vašeg nišana naći dobro poznati Headless Kamikaze, Beheaded Rocketeer, Kleer, Scrapjack, Werebull i Khnum, a napast će vas i ogromna boss čudovišta među kojima su bijesni Processed, odbojni Belcher, „težak-za-razvaliti“ Zealot i mnogi drugi.

S obzirom na to da smo u screenshotovima i videima vidjeli mnoge stare, ali i nove neprijatelje, upitali smo Dena koliko je tipova neprijatelja uključeno u igru i hoće li na kraju postojati neki boss koji će biti nešto najveće i najopakije ikada viđeno u gamingu.
„Da budem sasvim iskren, iz glave ni sam ne znam broj. Vratili smo neke od najprepoznatljivijih neprijatelja, ponovno u igru uključili neke koje smo nepravedno zanemarili u prethodnom nastavku, no ubacili smo i šačicu novih zvijeri od kojih će neke sasvim sigurno postati ključan dio serijala. A što se veličine tiče, ponavljam, sve će u Serious Samu 4 biti veće nego ranije. To se posebno odnosi na bosseve“, kaže Sekulić.

Osim velikih neprijatelja, Serious Sam 4 će krasiti i veliki arsenal opakog oružja, među kojim ćete moći odabrati ono koje će biti primjenjivo u svakoj situaciji. Tu će biti klasične dvocijevke napunjene razornim nabojima koji će čudovištima doslovce otkidati glave, minigunovi koji će raditi ogromnu štetu na masama podivljalih gadova, novi automatski shotgun i bacač granata iliti ručni top, a ako vam dođe da svoje dnevne frustracije zbog koronavirusa i parlamentarnih izbora u potpunosti izliječite, tu je i klasična motorka o čijem učinku vam ne trebamo previše pričati. Developeri navode da će se oružje moći nadograđivati i da ćete uživati u „nasilnoj ljepoti raketnog bacača“, kao i u „moćnoj laserskoj zraci smrti“. Zvuči intrigantno, zar ne?

 

Sve legije na zaslonu istovremeno

Kako bi održao tehnološku inovativnost po kojoj je oduvijek bio poznat, Croteam je za Serious Sama 4 razvio potpuno novu značajku grafičkog enginea pod nazivom Legion System. Ona omogućuje da na otvorenim mapama Serious Sama 4 na vas (i na vaš zaslon monitora) navale deseci tisuća neprijatelja. Da, dobro ste čuli! Možete li uopće zamisliti situaciju da u jednoj sceni na monitoru imate više od 10 tisuća likova odjednom i to ne u nekoj strategiji, već u punokrvnoj pucačini iz prvog lica? Dena smo upitali kako je to moguće, a da nam pri tome grafička kartica, RAM i procesor eksplozijom neće raznijeti računalo i pola kuće.

 

Legion System omogućuje da na otvorenim mapama na vaš zaslon monitora navale deseci tisuća neprijatelja

„Legion System je zgodan trik koji nam omogućuje da bez pada performansi na ekranu prikažemo nevjerojatno brojnog neprijatelja. Ipak, poput pravog iluzionista, ne želim potpuno otkriti sve moje tajne. Ono što mogu obećati je da će stvar izgledati vrlo kul. Ipak, Legion System je u igri samo začin, dodatak koji određene scene čini epskima. Nećete se doista morati boriti protiv desetaka tisuća neprijatelja iako će oni biti tamo. Ako ste gledali filmove Lord of the Rings, u kojima dvije masovne vojske jurišaju jedna na drugu, ovo će vam biti poznato. Igrač će biti onaj heroj u sredini, koji pikira vođu neprijateljskih snaga i fokusiran je samo na njega”, ističe Dean Sekulić.

 

Oružje možda ne izgleda toliko spektakularno kakav mu je devastirajući učinak

S obzirom na takav ogroman broj neprijatelja koji, dakako, ne čekaju mirno u redu da ih smaknete, jasno je da će Serious Sam 4 biti vrlo teška igra, posvećena onim igračima koji obožavaju upravo takav kaos. To znači da ćete u Serious Samu 4 morati dobro izbrusiti svoje reflekse, kao i pucačke vještine, odnosno „movement skill“, „aiming skill“, „strejfanje“ i slične elemente brzog kretanja i još bržeg preciznog pucanja koji se u većini današnjih FPS igara baš pretjerano i ne traže u posljednje vrijeme. Odmah vam je jasno da ovo neće biti igra namijenjena ljubiteljima taktičkih FPS-ova ili, ne daj bože, „sneakera“ jer ćete ovdje moći nakratko izbjeći borbu samo kada se probijete kroz zidove poluludih kreatura koje vam žele činiti nezamislive stvari.

Ako spadate među igrače kojima se nikamo ne žuri i ne igrate nište brže i žešće od npr. Counter-Strikea, Croteamovci će vam ponuditi da se udružite u kooperativni mod za do 4 igrača. Tada ćete na raspolaganju imati tim suboraca koji će vam pomoći u čišćenju mapa vatrenim izbjeljivačem, a ujedno ćete u njihovom društvu dobiti priliku za izvršavanje sporednih misija s modificiranim težinama, što će vam predstavljati još veći i uzbudljiviji izazov.

 

Uvijek se trudimo ubaciti nešto lokalnog folklora u svoje igre. Siguran sam da će pažljivo oko prepoznati detalje i reference na lokalne događaje ili nešto slično. No, bolje da to igrači otkriju sami

 

Pakao u osunčanom zelenilu

Veliki otvoreni prostori, plavo nebo i osunčana priroda koju želi uništiti horda bezobzirnih vanzemaljaca, još od prvog dijela predstavljaju zaštitni znak Serious Sam franšize, a za to je dobrim dijelom zaslužan upravo Den. Mada su ga to vjerojatno pitali i prije deset godina, zanimalo nas je zbog čega se Croteam odlučio na takav dizajn, a ne na klaustrofobične mračne prostore kakve nude mnoge druge pucačine iz prvog lica.

 

Oživjeli kosturi možda nemaju meso, mišiće i krv, ali će ih vaši rafali slagati kao cjepanice

„Zelenilo, plavo nebo i okruženja ispunjena bojama doista su ključni dio naših igara. Teško je reći zašto smo odlučili krenuti tim smjerom. Jedan od razloga sasvim sigurno je estetika. Kad smo počinjali, mračnih igara, zatvorenih hodnika i klaustrofobičnih prostorija bilo je i previše. Na nama je bilo da probamo napraviti nešto drugačije i jedinstveno. Mislim da smo u tome uspjeli“, ističe Sekulić.

U prijašnjim nastavcima Croteam se trudio ubacivati neke lokalne događaje, prostore, likove, pa čak i hrvatske psovke u igru, a znalo se naći i skrivenih mjesta poput sobe s navijačkim rekvizitima jednog popularnog hrvatskog nogometnog kluba. Stoga nas je jako zanimalo možemo li i u četvorki očekivati nešto domaće. „Uvijek se trudimo ubaciti nešto lokalnog folklora u svoje igre. Siguran sam da će pažljivo oko prepoznati detalje i reference na lokalne događaje ili nešto slično. No, bolje da to igrači otkriju sami“, odgovorio nam je zagonetno Sekulić, koji nam očito ne želi pokvariti gušt igranja, ali smo i s takvim njegovim odgovorom zadovoljni jer ćemo se očito opet smijati do suza kada pronađemo neku Cro ludost.

 

Ajme što si ružan kaže on meni. Siguran sam da se nikada u svojem životu (koji će uskoro biti prekinut) nije pogledao u ogledalo

Inače, svi članovi Croteama zbog pandemije već nekoliko mjeseci na igri rade od kuće. Upitali smo Dena koliko mu teško pada takav način rada, posebice u trenutku kada je igra u posljednjoj fazi izrade. Također nas je zanimalo misle li zadržati takav način rada i poslije korone ili jedva čekaju da se svi zajedno okupe u studiju.
„Rad od doma ima svoje prednosti i mane, no u našem se slučaju pokazalo da su prednosti izraženije. Razvoj igre zbog toga ne trpi, dapače. Uspješno smo se organizirali od prvog dana i da nema klinca koji skakuće iza mojih leđa, ne bih ni primijetio da nisam u uredu“, rekao nam je Dean Sekulić s kojim smo dogovorili piće uživo čim igra bude lansirana, što znači da bismo trebali otići s Croteamom na cugu iza 20. kolovoza, dakako, ako situacija s pandemijom to dozvoli.

 

 

Pogledajte dodatne screenshote!