Greak – Memories of Azur

Greak – Memories of Azur

0

Kraljevstvo Azur je u opasnosti od invazije bijesnih Urlaga. Mogu ga spasiti samo dvojica braće i sestra u ovoj neobičnoj kooperativnoj avanturi za jednog igrača.

8.0

Author's rating

Overall rating

Grafika
8.2
Animacija
8.0
Zvuk
7.8
Glazba
8.4
Igrivost
8.0
Konačna ocjena
8.0
The good
  • Odličan novi sadržaj
  • Nove vještine i oprema
  • Unaprijeđeni vizuali
  • Dodaci za PlayStation 5
The bad
  • Nepamtljivi sporedni likovi

Debitantska igra novonastalog studija Navegante Entertainment inspiraciju vuče iz fantastične 2D avanture Hollow Knight, no produbljuje koncept interesantnom mehanikom u kojoj upravljamo s tri lika istovremeno.

Kad se male ruke slože, otvaraju se prepreke i nova područja u kraljestvstu.


Tutorial je prikazan nenametljivim siluetama u pozadini radnje.

Bratska ljubav

Piše: Vedran Vlahović

Igrali smo brojne 2D platformere i avanture, posebno zadnjih godina kad se vraćaju na velika vrata i kad je sve veći broj velikih izdavača zainteresiran za njihovu produkciju. Također smo igrali i velik broj kooperativnih igara s prijateljima. Ponekad smo igrali i 2D kooperativne igre, poput serijala Trine ili zabavne pucačine Broforce, koja se oslanja na provjeren koncept kultne Contre. No ono što nikad nismo igrali jest kooperativna igra za jednog igrača. Greak – Memories of Azur donosi inovativan sustav simultanog upravljanja s više likova odjednom. Naslovni junak Greak, budi se iz kome nakon napada Urlaga, igrine verzije orka. Početak igre je vrlo sličan bilo kojem drugom akcijskom 2D platfomeru. Junak ima mač, samostrel i srce junačko. No, ubrzo nalazi na nepremostivu prepreku i mora ići u sasvim drugom pravcu, spasiti sestru Adaru. Tek tu počinje prava igra, budući da igra traži simultano upravljanje s oba karaktera. U svakom trenutku igrač može zamijeniti lika, no to znači da će svaku dionicu ponavljati dva puta, što može biti posebno frustrirajuće kod složenijih platformskih skokova. Također, svaki karakter ima svoje prednosti i mane, pa će u pravom trenutku biti potrebna oba dostupna lika. Kvaka je u svladavanju upravljanja oba lika odjednom. Pritiskom na tipku praćenja, oba će se lika kretati usporedno, zajedno skakati i napadati. Prednost je u tome što će zajedničko napadanje značiti i dvostruko jači napad, što je neophodno kod bossova i težih protivnika. Međutim, ako su likovi i malo odmaknuti, to znači da njihovo skakanje i napadanje neće biti u potpunosti sinkronizirano, što može rezultirati smrti ili frustracijom. Padne li jedna lik u borbi, to automatski znači prekid igre i ponavljanje cjelokupne dionice od posljednje ručno snimljene pozicije. Nakon polovice igre, likovima se pridružuje i brat Raydel, što će sve učiniti još kaotičnijim. Ono što ste do tad radili u dvoje, sad radite u troje. Troje likova je potrebno simultano upravljati ili tri puta ponavljati istu dionicu kako bi svi došli na željenu stranu. Svladate li ovu mehaniku, uživat ćete u igri. No isto tako, mehanika koja je trebala proslaviti igru, u istom trenutku može biti njen najveći krimen.

Na početku se budite kod lijepe seoske djeve koja vam je spasila život. Klišej?


Samostrel koristite u krajnjim situacijama koje znače život ili smrt.

Mač i magija

Između likova postoje suptilne razlike. Greak je najmanji brat, ima mač i samostrel, te se može zavlačiti u kojekakve rupe i prolaze. Vrlo je sitan i agilan. Sestra je sporija, ali ima dalekometnu magiju i levitaciju, pa će biti neophodna za brojne zagonetke, dok najstariji brat Raydel nosi štit koji je jednako važan za svladavanje prepreka, kao i zaštita u borbi. Samo kombinacijom svih sposobnosti se možete uspješno provlačiti kroz igru. Igra pred igrača stavlja i vrlo lagane RPG elemente. Likovi će imati maleni inventar, u koji će stavljati bilje, voće i gljive koje će pronalaziti po razinama. Njihovom kombinacijom na logorskoj vatri možete skuhati jela koja obnavljaju zdravlje. I dok će i sastojci u početku obnavljati ponešto zdravlja, kasnije će kuhanje biti neophodno, budući da će samostalni sastojci biti otrovni, pa će i sustav liječenja u igri biti kompleksniji i teži. Osim potrepština, vrlo ograničen inventar služi i za pohranu bitnih predmeta za izvršavanje misija, pa je potrebno igrati misiju po misiju ne bi li imali prostora barem za još poneki predmet za liječenje. Ne želite završiti kod boss bitke s pola zdravlja i nikakvom šansom za preživljavanje. Za malenu 2D avanturu, igra je poprilično dugačka i raznolika, te se lako izgubiti u brojnim satima zabave koje donosi.

Kuhanje je bitan dio igre, jer namirnice koje najviše liječe su bez kuhanja otrovne.


Igra nema kartu, pa su jedina navigacija totemi sa smjernicama.

Rukom crtana avantura

Greak – Memories of Azur izgleda predivno. Rukom je crtana avantura na kakve su navikli igrajući fantastične 2D platformere Hollow Knight, Ori, Rayman i Cuphead, između brojnih drugih, no nikako ih se ne možemo zasititi. Ima nešto u njima što nas podsjeća na djetinjstvo i neka bezbrižna vremena rukom crtane animacije. Pozadine su poput malih umjetničkih djela, dok se likovi bogato animirani i fantastično se uklapaju u okolinu, a opet iskaču bojama i kontrastom kako bi u svakom trenutku bilo jasno što se zbiva na ekranu. Paleta boja je savršena. Taman toliko tmurna da odaje dojam kao da se radi o kraljevstvu pod opsadom, a opet dovoljno živo da cijelo vrijeme postoji tračak nade i optimizama da ćemo pronaći svoju porodicu i spasiti Azur. Takav pristup grafici ima i drugu prednost, a to je nezahtjevnost. Od Nintendo Switcha, pa sve do moćnih PC konfiguracije, sve će ugodno pogoniti igru, u najvišoj rezoluciji, s brzim tranzicijama regija i bez zastajkivanja, čak i prilikom borbe s bossovima. Već s generacijama starim dvojezgrenim procesorom, igra će se odlično izvoditi, dok je bilo koja igraća konzola jednako dobar izbor. Prva igra novog studija ne treba zakrpe jer je fantastično ispolirana i optimizirana, pa na izvođenje i tehničku prezentaciju nemamo što za prigovoriti.

Izvršavanjem zadaća i misija dobivate nove tehnike i mogućnosti za sva tri lika.


Želite li saznati nešto više o svijetu, likovi u igri nude prava stabla za razgovor kao u RPG igri.

Spašeno kraljevstvo

Igra svakako ima poneku manu. Sustav simultanog upravljanja nije doveden do savršenstva, niti priča ima toliko emocija koliko je razvojni studio želio pokazati. No ipak, prednosti igre nadmašuju njene mane. Greak – Memories of Azur je svojom rukom crtanom grafikom i borbom dobra i zla nevjerojatno šarmantna igra koja je uzor pronašla u najboljim primjercima žanra. Igra se trudi svakom novom dionicom iznova biti inovativna u pristupu upravljanju, a zabavne glavolomke samo pridonose ukupnom pozitivnom dojmu. Greak prolazi s vrlo dobrim, a pred novim studijem je zavidan zadatak nadmašiti prvijenca.

Osim potrepština za borbu, trgovci nerijetko imaju i predmete za rješavanje sporednih misija.


Gotovo svaka misija otključava nove mogućnosti, ali i trofeje na konzoli.