Maquette

Maquette

0

Ljubavna priča o upoznavanju, idiličnoj vezi i konačnom raspadu ispričana je kroz neobičan medij mistične puzzle igre, a sve prožeto odličnom glazbom indie rock bandova. Zvuči nepovezivo, a funkcionira bolje od očekivanog.

8.0

Author's rating

Overall rating

Grafika
8.3
Animacija
7.7
Zvuk
9.2
Glazba
9.0
Igrivost
8.5
Konačna ocjena
8.4
The good
  • Zanimljivi vizuali
  • Odlični glumci
  • Inteligentne slagalice
  • Glazba
The bad
  • Glitchevi s predmetima

Mali i veliki

Piše: Vedran Vlahović

Inteligentna slagalica stavlja vas u maketu unutar makete. Brzo ćete shvatiti da ste maleni i veliki u isti čas, što će dovesti do vrlo složenih glavolomki s čestim promjenama perspektive.

 

Nakon što završimo dionicu igre, svijet će se materijalizirati u drugom obliku

 

Ključ je most

Maquette će započeti kao svaka druga avantura. Nakon kratkog uvoda nađete se u mističnom vrtu, uz zvukove progresivnog indie rocka. Mladoliki melankolični muški narator odmah će vam reći da je sve počelo kao tipična ljubavna priča, čime će odmah u početku igri dati specifičan ton. Naime, Maquette je spoj klasične avanture sa slagalicama i simulatora hodanja. Nikad nećemo vidjeti naše protagoniste Michaela i Kenzie, ali ćemo ih upoznati i zavoljeti kroz fantastičnu naraciju između slagalica i poglavlja. Ubrzo nakon uvoda i mističnog vrta pronaći ćemo se u neobičnoj scenografiji, u nečemu što nalikuje na hram starog rima.

U centru hrama se nalazi maketa istog tog hrama te ubrzo shvaćamo da smo ujedno i veliki i mali. Što idemo bliže centru postajemo veći i kao div gazimo okoliš malenog hrama, a udaljimo li se dovoljno izvan njegove raskošne kupole, u tom istom hramu ćemo biti maleni poput mrava. Razvojni studio je kod dizajna okoliša izjavio da je bio inspiriran bakrorezima slavnog nizozemskog matematičara i grafičara MC Eschera, pogotovo njegovim matematički složenim i iracionalnim konstrukcijama. Naime, igrač osim svojom veličinom može manipulirati veličinom predmeta.

Uzmete li običan ključ, on će služiti za otključavanje vrata, ali u manjoj centralnoj maketi je toliko velik da ga možete postaviti kao most između dvije kule. Kad to sve odradimo, možemo se udaljiti od makete i u većoj maketi ili stvarnom svijetu, ovisno o perspektivi, možemo ga prijeći i tako otključati nove slagalice i nastavak radnje.

Kako priča odmiče, tako će se i svijet oko vas početi urušavati

 

Ljubavna priča

Igra je podijeljena na nekoliko tematskih cjelina. Gotovo imamo dojam da prolazimo kroz godišnja doba, odnosno etape života. Svaki element je prožet s nekoliko lajtmotiva prolaznosti. Priča prati ljubavni par Michaela i Kenzie, od njihovog upoznavanja u kafiću, prvih izlazaka, sve do prvih svađica i konačnog kraha. Nisam vam pokvario radnju jer je od početka jasno da neće sve završiti idilično, u obiteljskom domu, s unucima i labradorom. Michael i Kenzie su mladi intelektualci, samosvjesni, kojima interesi nisu uvijek kompatibilni. Michael bi ostao u gradu, dok Kenzie želi kuću u predgrađu, kao i brojna druga sitna neslaganja.

Način pričanja priče je genijalan, poput audio knjige. Tome najviše pridonosi fantastičan, organski i prirodni odnos među protagonistima. Michaela i Kenzie glume popularni Hollywoodski glumci i dugogodišnji bračni par Bryce Dallas Howard i Seth Gabel. Njihova kemija je nevjerojatna i stvarna, zbog čega odnos likova u igri djeluje toliko prirodno, iako ih nikad nećemo vidjeti. Prolazom kroz igru, kako odnos degradira i polako puca po šavovima, svijet oko nas postaje tmurniji, strojevi počinju otkazivati i cijeli svijet se počinje urušavati, što sugestivno igraču daje do znanja da nešto s njihovim idiličnim svijetom, a tako i odnosom, nije u redu.

Most kojeg pronađemo kao igračku postat će stvarni most kad ga smjestimo na pravo mjesto u maketi

 

Perspektiva

Maquette je lijepa igra. Nema tehnički impresivnu grafiku, ali se odlično vrti i na starijim konfiguracijama. Osim na PC-u, igra je dostupna za PlayStation konzole, a od prvog dana čak i za „peticu“, kojoj u svojim počecima baš nedostaje raznolikih igara. Sustav perspektive funkcionira neobično dobro te često izaziva eureka moment kad zaključite da je neki objekt potrebno smanjiti ili povećati kako bi završili složenu zagonetku. Ipak, može se dogoditi da predmeti glitchaju, odnosno zapinju u zidovima i drugim objektima, što malo narušava krajnji dojam. Ipak testeri nisu isprobali sve scenarije koje igra može ponuditi.

Također, preporučljivo je barem na počecima poglavlja samostalno snimiti igru, kako se može dogoditi da promjenom perspektive zapnete u veličini, odnosno području u kojem ste se našli bez potrebnih predmeta za nastavak radnje. Ipak, kad jednom otkrijete rješenja zagonetki, nije problem na brzinu doći od posljednje snimljene pozicije. Frustracije zbog manjih bugova su minimalne, jer su svi ostali elementi na svom mjestu. Posebno nas je oduševila audio strana igre, počevši od fantastične sinkronizacije i glasovne glume, preko odličnog odabira glazbe indie rock bendova.

Maketa u maketi. Naglom promjenom perspektive često izgubimo pojam veličine, što na prvu može biti zbunjujuće

 

Posebno iskustvo

Igru je teško opisati riječima. Specifična je i po pitanju mehanike, i po pitanju radnje. Ono što recenzenti ne mogu nikako prenijeti je emocija, onaj suptilni začin koji igre kao medij rijetko imaju. Niti ima najbolje zagonetke, niti će pomaknuti tehnološke granice. Neće osvajati natjecanja i nagrade. No iznad svega toga, Maquette je posebna igra. Igrači bi trebali otvorenog uma pristupiti igri, u taj neobičan spoj puzzle avanture, simulatora hodanja i audio knjige, te se prepustiti melankoliji trenutka. Baš kako i radnja igre sugerira, treba živjeti za trenutak i uživati u igri dok traje. Tehničke analize su sporedne kad je emocija prava.

Kristal koji je u maketi velik metar u svijetu će se prikazati kao gromada veća od kuće

 

SIMULATORI HODANJA

Ah ta današnja mladež

Gone Home se smatra jednim od začetnika žanra simulatora hodanja, koji je postao instantni klasik među igračima

Posljednjih desetak godina, pojavom sve većeg broja indie igara, popularizirao se žanr kojeg smo mi recenzenti nazvali Walking Simulatorima. Pretežno se radi o laganim avanturama iz prvog lica, koji umjesto na zagonetke, fokus stavljaju na radnju, koja se vrlo brzo odvija pred igračem. Simulatori hodanja, stoga, traju samo sat-dva, poput dugometražnog igranog filma. Prvim predstavnicima žanra smatraju se Gone Home i Dear Esther, nakon čega je uslijedila cijela poplava sličnih igara, osobito na PC-u. Dok Maquette nije tipičan predstavnik žanra, dijeli jako puno sličnosti, osobito u načinu pričanja priče. Ako birate idealan walking simulator za upoznavanje sa žanrom, svakako isprobajte fantastični What Remains of Edith Finch.

 

Pogledajte dodatne screenshote!