Recenzija: Monster Hunter Wilds

Recenzija: Monster Hunter Wilds

0

Remake popularnog interaktivnog filma ljepši je i veći no ikad.

8.0

Author's rating

Overall rating

Grafika
7.8
Animacija
7.6
Zvuk
8.0
Glazba
8.3
Igrivost
8.2
Konačna ocjena
8.1
The good
  • Dotjeran gameplay
  • Puno istraživanja
  • Brojni stilovi borbe
The bad
  • Izgleda isprano
  • Vrlo lagano

Dotjerana inačica poznatog serijala privlačnija je no ikad, te će se jednako svidjeti novopridošlicama i veteranima serijala.

Piše: Vedran Vlahović

Ako je ovo vaš prvi dodir s Monster Hunter serijalom, evo malo povijesti. Serijal je prošle godine napunio punih dvadeset godina i njegovi počeci sežu u daleku 2004. i PlayStation 2 eru. Radi se o zahtjevnom japanskom akcijskom RPG-u gdje naslovni lovac traga za epskim beštijama koje prijete čovječanstvu. Nakon brojnih generacija konzola i nastavaka, što donosi novo Wilds izdanje?

Slavni lovac i kapetan Fabius te njegova družina na letećem brodu pronalaze izgubljenog dječaka Nata u neistraženoj zemlji Forbidden Lands, regiji starog svijeta za koju se smatralo da je u potpunosti nenaseljena.

Dječak tvrdi da potječe od klana Čuvara, te da su ih napale „bijele nemani“ koje narušavaju ekosustav cijele regije. Fabius sastavlja tim lovaca koji će istražiti čudna događanja u regiji te vratiti dječaka klanu.

Tu počinje naša avantura, budući da timom lovaca upravlja naslovni junak kojeg ćemo sami izraditi u bogatom editoru, gdje biramo građu, spol, ali i mnoštvo sitnih detalja koji će nas razlikovati od drugih lovaca.

Uz pomoć tima, kroz kratki set pitanja o preferiranom stilu borbe, odabrat ćemo jedno od 14 vrsta naoružanja, no ne brinite, kroz igru ćemo moći isprobati svaki set.

Novi lovci

Monster Hunter je oduvijek slovio kao zahtjevna igra gdje svaki potez kod pristupa agresivnim grdosijama treba planirati. Wilds je mehanike u igri pojednostavnio, kako bi bila pristupačnija većem broju igrača. Vrlo je lako uskočiti u cipele lovca i krenuti u startu loviti veće beštije. Nova mehanika je odličan fokus mod, gdje igrač prepoznaje ranjive točke na čudovištima. Udaranjem ranjivih točaka čudovište će biti ranjeno i ošamućeno, a igrač će moći zadavati više štete i specijalne napade.

Tu je i mehanika „okršaja“, gdje je moguće odbiti snažne napade čudovišta i okrenuti borbu u svoju korist. Vrlo je lako i prebaciti se na potpuno drugi set naoružanja, pa se mogu kombinirati brža ili veća oružja ovisno o vrsti neprijatelja. Brža će igraču dati dodatni manevar u borbi, no po cijenu štete koju nanosi. Ipak se radi o gorostasima gdje će borbe nerijetko trajati i više od pola sata. No, jednom kad čudovišta padnu, očekuju vas bogate nagrade, pa je svaka borba mala pobjeda u okrutnom svijetu. Kako bi dodatno olakšali lov na čudovišta, dotjeran je i kooperativni mod za više igrača.

Druge online igrače možete u svakom trenutku kad zagusti pozvati SOS bakljom, a ukoliko nitko nije dostupan za spajanje, igra će priključiti računalno vođenog lovca, izuzetno sposobnog u borbi, koji će vas i liječiti kad vam padne razina zdravlja na kritičnu. Između misija, osim male životinjice naziva Palico, igrač ima i veću životinju koju može jahati, a koja podsjeća na hibrid ptice i dinosaura.

Na taj način ćemo brže prelaziti veće dionice ogromnog otvorenog svijeta, a bez silaženja s nje možemo se uhvatiti kakve jednostavnije borbe ili sakupljanja resursa u svijetu. Igra nije u potpunosti otvorenog svijeta, već je podijeljena na brojne regije, tzv. lovišta koja se tematski iznimno razlikuju, od pustinja, do proplanaka i šuma, ali i vulkanskih područja. Da se ne biste trebali stalno vraćati u veće gradove, u regijama je moguće postaviti kampove, gdje možemo obnoviti zalihe, pripremiti se za iduće zadatke ili pak brzo putovati između njih.

Međutim, svijet je iznimno živ, a horda bijesnih čudovišta kamp može u bilo kojem trenu sravniti sa zemljom. Igra ima mnoštvo različitih čudovišta. Neka smo već upoznali kroz dugogodišnji serijal, dok vas očekuje i desetak novih, ekskluzivnih za novu regiju igre, od kojih neka čudovišta tjeraju strah u kosti već na prvi pogled.

Kampanja za jednog igrača je iznimno duga, ali odlučite li se posvetiti isključivo priči, bit će vrlo linearna i igra neće ni na tren izgubiti fokus. Ipak, priču biste trebali svako toliko prožeti samostalnim istraživanjem, kako biste skupili dodatno iskustvo i bolju opremu za nove nedaće koje vas čekaju na glavnom putu. Nakon završetka igre, igrač se vraća na lovišta uz mnoštvo novog sadržaja namijenjenog samo najboljim i najiskusnijim lovcima.

Tko to štuca?

Razvojni studio unutar Capcoma je u novom nastavku, izdanom isključivo za PC i konzole nove generacije, odlučio odbaciti dugogodišnji game engine MT Framework i odabrati tehnički puno napredniji RE Engine koji krasi posljednje nastavke Resident Evil serijala.

Međutim, baš kao i prošle godine s RPG-om Dragon’s Dogma 2, odabrani engine se ne snalazi toliko dobro u velikim otvorenim prostranstvima kao što je to slučaj s linearnom horor avanturom gdje je debitirao. Na konzolama igrači mogu birati između Quality i Performance modova, gdje se prvi izvodi u višoj rezoluciji i trideset sličica u sekundi, dok je drugi nešto oskudnijih detalja, ali se dvostruko brže izvodi.

Ipak smo i u tom modu naišli na zastajkivanja i pad broja sličica, osobito kod napada hordi većih čudovišta i velikog meteža na ekranu. Isto tako, igra na momente djeluje kao da je s prošle generacije, uz mnoštvo ispranih tekstura i pustog okoliša. S druge strane, igra grafički briljira u režiranim međusekvencama, tim više što su glavni i sporedni likovi fantastično modelirani. Monster Hunter neće biti vaš prvi odabir za pokazivanje grafičkih mogućnosti novog PC-a, no igra ima svojih atraktivnih momenata. Na konzolama, unatoč povremenim sitnim padovima, preporučamo Performance mod, budući da se radi o visokooktanskoj akciji gdje je svaki pokret bitan.

Krećemo u lov

Poprilično smo se zabavili uz Monster Hunter. Igra ima mnoštvo novih mehanika i jednostavniji pristup novim igračima, a kako svaka igra ima potpuno novu radnju, Wilds može biti i vaš prvi pohod na lovišta.

Igra briljira u spektakularnim borbama s ogromnim beštijama, a posebno će biti zabavna ako i prijatelje nagovorite da krenu s vama u lov. Dugačka igra nudi i mnoštvo sadržaja nakon završavanja, a poznajući serijal, mnoštvo noviteta će biti dodatno kroz životni vijek igre, poput novih zadataka, nove opreme i čudovišta.

Capcom dvadeset godina usavršava serijal i fantastičnu mehaniku borbe, pa možemo slobodno reći kako je ovo najbolji Monster Hunter dosad, u kojem će uživati novopridošlice, ali i prekaljeni veterani serijala.