Poboljšana inačica Mortal Shella donosi bolju grafiku i teksture igračima na konzolama nove generacije, no nije nimalo lakša za igranje od originala
Overall rating
- igranje u 60 FPS ubrzava borbe
- poboljšane teksture
- besplatno za one koji imaju Mortal Shell
- premalo checkpointova
- težina (uvjetno rečeno)
RPG poslastica za najveće fanove << i mazohiste >>
Piše: Igor Sečen
Poboljšana inačica Mortal Shella donosi bolju grafiku i teksture igračima na konzolama nove generacije, no nije nimalo lakša za igranje od originala
Kladimo se da svaki puta kada čujete izraz “akcijski RPG” obično pomislite na Witchera, Skyrim ili čak Cyberpunk 2077, dok će prilično mali broj igrača taj podžanr RPG-a vezati uz Dark Souls naslove, koji nude neku vrstu nadrealizma i stalni osjećaj samoće te mogu stvoriti čak i stanje depresije. Nadamo se da ova definicija neće razljutiti fanove Soulsa, kojima nema ništa bolje na svijetu nego stvarati svoju vlastitu priču sporim kretanjem i teškim borbama uz minimalne upute što im je činiti. Za njih su Souls igre zapravo najveća sloboda koju mogu zamisliti u gamingu, no nama koji nismo fanovi to je jako diskutabilno.
Iz tog razloga na našu recenziju igre Mortal Shell: Enhanced Edition trebate gledati sa svojeg stajališta, jer će vam djelovati potpuno drugačije ako ste fan ili to niste.
Što je Enhanced?
Mortal Shell: Enhanced Edition je, kao što mu to i samo ime kaže, poboljšana, proširena ili remasterizirana inačica originalnog akcijskog RPG naslova Mortal Shell, izdanog u kolovozu prošle godine. Što se gameplaya tiče, remasterizirana inačica ne donosi nikakve promjene u odnosu na original, jer su sva poboljšanja tehničke prirode, što znači da ćete dobiti veću rezoluciju, više FPS-a i poboljšane teksture, mada ćete to, ruku na srce, prilično teško primijetiti u žaru borbe, ukoliko baš ne inzistirate vidjeti što je poboljšano.
Vjerojatno vam je jasno da su poboljšanja ciljano namijenjena konzolama nove generacije, odnosno gamerima na PlayStationu 5 i Xboxu Series X/S, kako bi se čim više privuklo igrače na tim platformama koji još uvijek kukaju za “next-generation” ekskluzivama, a njih uglavnom još uvijek nema na vidiku.
Tehnički gledano, nadograđena inačica će vam omogućiti igranje u 60 fps-a, 4K grafiku, detaljnije teksture i ponešto novih značajki za PS5 DualSense kontroler, što znači da ćete dobiti kvalitetnije “drmanje” dok dijelite ili dobivate batine, kao i realniji osjećaj pritiskanja tipki kojima izvodite neke akcije. Dobra stvar je u tome što ćete Enhanced Edition dobiti u obliku besplatne nadogradnje ako ste već kupili Mortal Shell pa u tom slučaju nemate što izgubiti.
Što je Mortal Shell?
Kada za neku igru kažemo da je akcijski RPG, nekako se podrazumijeva (barem nama) da bi trebala biti brza i prepuna žestoke beskompromisne akcije, odnosno nešto poput FPS/TPS RPG-a, no Mortal Shell je od toga kilometrima daleko. Akcije ima napretek, no ona se najvećim dijelom svodi na brojne pojedinačne bitke 1 na 1, a od brzine nećete vidjeti niti slovo b, mada vam nitko ne brani da stalno trčite i bježite od neprijatelja, što možda nije učinkovito, ali smanjuje osjećaj beznađa u nekim trenucima. Dobro ste pročitali, osjećaj beznađa je nešto što će osjetiti svi igrači osim onih zagriženih Souls fanova, koji u sebi nose određenu dozu mazohizma jer se bez toga teško mogu zabaviti.
Na početku igre vaš je lik, pod nazivom Foundling, nešto poput uskrslog duha koji posjeduje neku formu tijela, no ono se najbolje može opisati kao kost i koža ili još bolje kao kost s mišićima ili nešto što možete vidjeti u kakvom udžbeniku iz anatomije. Nakon uskrsnuća nitko vam ne objašnjava tko ste, zašto uopće postojite i s kojim ciljem pa bi se moglo reći da svoju priču morate otkriti sami, mada će to biti gotovo nemoguća misija, jer i ono što otkrijete nije previše jasno, a to će vas pratiti do samog kraja igre.
Ubrzo nakon buđenja dobit ćete prvo oružje i proći osnovne borbene treninge uz pomoć “instruktora” s kojim ćete se morati mlatiti. Tu ćete naučiti da baš i nemate previše poteza na raspolaganju, jer se sve svodi na dvije vrste udarca koji se mogu kombinirati uz još poneki kombo, a kao obrambeni potez imate samo takozvani Harden, odnosno mogućnost da pritiskom na L2 svoje tijelo nakratko pretvorite u kamen i postanete neranjivi. Nažalost, to “ukrućivanje” traje jako kratko pa ga je preporučljivo kombinirati s R1 ili R2 napadačkim potezom, s time da to trebate naučiti pravovremeno tempirati kako biste iz stanja obrane (kamena) mogli odmah prijeći u stanje napada i zadati udarac.
No nemojte misliti da je to jednostavan glavni recept za pobjedu u borbi, jer morate naučiti i brzo kretanje, odnosno pravovremeni bijeg, što znači da je nakon par udaraca po glavi stanovnika (protivnika) pametno otrčati na distancu i pripremiti novi napad, a ne bjesomučno se mlatiti kao u filmovima, jer inače nećete dugo živjeti.
Što je beskonačno umiranje?
Nakon što na početku igre savladate osnovnu tehniku borbe odjednom će vas progutati nekakva ogromna pseudo-riba, a potom ćete se zateći u dubokoj rupi koja vjerojatno predstavlja njezin probavni trakt kroz koji trebate ispuzati van i tada ćete se naći u Fallgrimu, mračnom kraljevstvu depresivnog ugođaja u kojem je nešto krenulo u krivo.
Nakon toga ćete ubrzo pronaći novo smrtničko tijelo, odnosno “mortal shell”, koje će vaš kost-i-koža duh trebati zaposjesti. Uz tijelo dobivate i oklop koji će vas štititi od udaraca, ali ne previše. Fallgrim nastanjuju mutirani deformirani vojnici različitih veličina i pameti kojima je glavna zajednička stvar da vas žele umlatiti, mada djeluju kao da im se zapravo ništa ne da u životu.
Vaša interakcija s njima u praksi funkcionira tako da im se približite na određenu udaljenost kako biste privukli njihovu pažnju, nakon čega će pomalo bezglavo jurišati na vas. Nakon prvih nekoliko borbi protiv slabijih protivnika, napast će vas i veći, snažniji i spretniji pa ćete (ako preživite) morati smisliti nove taktike. Jedna od njih je potražiti područja na kojima su na tlo pobacane velike zamke za medvjede i stati iza njih. Nakon toga namamite protivnike jednog po jednog kako bi se ulovili u zamku i potom udrite po njima mačem jer su tada najmanje opasni.
Mi smo na taj način počistili hrpe neprijatelja, jer je bilo puno lakše iskoristiti prednost kakve zamke nego se frontalno sukobiti s podjednakim šansama za pobjedu i poraz. A poraz, dakako, znači i smrt. Mada su i sami protivnici dovoljno gadni da vam stvore frustracije dok se malo ne priviknete na tempiranje napadačkih i obrambenih poteza, dodatnu težinu (i frustracije) će vam stvoriti činjenica da “checkpointova” nema niti od korova, a manualni “save” možete zaboraviti jer ga ovdje jednostavno nema.
To znači da ćete u igri bezbroj puta pogibati i, što je možda najgore, vraćati se bezbroj puta iznova na sami početak razine i tako stalno sve ispočetka. Kada bi PS5 igra imala neke cheatove (a koliko znamo nema ih), mislimo da bismo u Mortal Shellu puno puta podlegli iskušenju i uključili kakav dodatni štit ili neranjivost, svjesni da će nam to u konačnici malo pokvariti igranje.
Što je konačni cilj?
Kada bi nas netko pitao što ovdje k vragu čovjek treba napraviti i koji je konačni cilj igre kako biste mogli reći da ste pobijedili, odgovor je vrlo jednostavan. Cilj igre je upravo doći do pobjede, kako god to bedasto zvučalo. Drugim riječima, možete se vi do mile volje koncentrirati na razne natpise i mudre rečenice koje će vam se pojavljivati na nekim dijelovima mapa, no da biste shvatili što je pisac htio reći morat ćete živjeti u nekoj paralelnoj razini svijesti. Stoga bismo svima, osim eventualno studentima filozofije, preporučili da se ne trude previše razumjeti događanja u igri, jer se autori nisu previše potrudili oko priče.
S vremena na vrijeme ćete otkriti neki mali komadić slagalice koji će vam reći (ili neće reći) nešto o okolišu u kojem se krećete, događajima i likovima u Fallgrimu pa biste mogli nešto više saznati o tom neobičnom svijetu, no najčešće ćete dobiti samo informacije u oružju i itemima koje trebate skupljati i koristiti pa se time nemojte previše zamarati. Što se itema tiče, s obzirom na to da je ovo ipak neka vrsta RPG-a, dosta je važno i korisno skupljati sve što se može pokupiti i strpati u inventorij jer će vam razne gljive i itemi poboljšavati “health” i “staminu”, ojačati vas uoči ili nakon borbi, dodati vam dodatnu snagu i u konačnici smanjiti broj umiranja.
Tu će se naći i neke stvari koje su doista neobične, poput mandoline koju u bilo kojem trenutku možete izvući, sjesti na pod i malo zasvirati. Kada je prvi puta uzmete u ruke zvučat ćete užasno, no vrlo brzo ćete se ispraksirati pa ćete postati pravi bard u ovom mračnom svijetu, iako od toga nećete imati previše koristi osim što ćete glazbom lakše mamiti neprijatelje.
Za razliku od mandoline, među drugih 75 itema koje možete koristiti imat ćete trajna ili privremena poboljšanja svojih sposobnosti, otpornost na udarce i otrove te brojne druge stvari. Neki od itema se pojavljuju samo jednom na jednom mjestu, a drugi se obnavljaju, poput male gljive ili pečenog štakora koji vam vraćaju po 30 posto healtha.
Što su shellovi?
Kao što na početku igre pronađete mač i svoje prvo tijelo (shell) s kojim ćete krenuti u pohode, tako ćete i u nastavku imati priliku okititi se novim oružjem i tijelima. Točnije rečeno, imat ćete mogućnost skupljanja i korištenja još 3 različita shella, koje ćete osvajati nakon eliminacije jednog od 3 bossa. Ti bossovi zapravo su bogovi kojima se klanjaju domoroci u Fallgrimu, koji su upravo i otišli k vragu jer su se nadali nektaru besmrtnosti. Zapravo (nazovimo ga) cilj igre je pobijediti njih trojicu kako biste došli do žlijezdi bossova koje luče nektar.
Svaki shell i oružje možete poboljšati i otključati nove sposobnosti, a nadogradnje će se odraziti na gameplay u igri, pa je preporučeno posvuda lutati kako biste pronašli neku novu korisnu stvarčicu.
Osim što vas čuva poput oklopa, svaki shell ima i funkciju dodatnog života. Naime, kada u borbi stradate dok ste unutar shella, nećete biti odmah mrtvi, već ćete u svojem kost-i-koža tijelu imati mogućnost da se vratite u shell, pobijediti nekog neprijatelja ako je već dosta izranjavan ili da pobjegnete glavnom bez obzira kako biste se vratili po shell kada se smanji opasnost. Znajte samo da je vaše osnovno tijelo izvan shella izuzetno krhko pa će neprijateljima biti dovoljno da vas jednom ili najviše dva puta odalame kako bi vas upokojili.
I za kraj vam još jednom ponavljamo da ovo definitivno nije klasični akcijski RPG za svakoga, jer se radi o jednoj od najtežih igara koje smo imali prilike isprobati. Iskreno rečeno, još nismo niti došli do kraja igre, što je možda dobro za vas jer vam nećemo previše toga “spojlati”.