Relaxploration. U ovom jednom, jedinom izrazu nalazi se sva mudrost ove igre. Bez negativaca, zloće i makljaže, samo relaksacija i eksploracija, opuštanje i istraživanje, glavni su i jedini motivi igre Submerged.
Overall rating
- Originalna priča
- Animacije
- Jednostavna igra za sve uzraste
- Kratko trajanje
- Nakon nekog vremena postane monotona
Platformska igra lišena bilo čega neprijateljskog, s osnovnim ciljem da vas svojim kratkim trajanjem potakne na istraživanje i opuštanje. Dopadljiva zabava za jedno poslijepodne.
U nekom drugom vremenu i drugoj stvarnosti. Jedan fantasy svijet kakvog su njegovi stanovnici poznavali više ne postoji. Zadesila ga je neka razorna katastrofa koja ga je zauvijek promijenila. No ne onako kako bismo na prvu očekivali, povučeni postapokaliptičnim mrakom, razaranjima i ruševinama.
Piše: Igor Čorkalo
Doduše, ruševine su tu, ali očigledno se svijet nakon katastrofe promijenio – na bolje. Što je izazvalo apokalipsu: potres, poplava ili Putin… nije poznato, premda bismo se najprije okladili na kakav tsunami ili globalno zatopljenje s obzirom da je cijeli grad u kojem se odvija igra prekriven vodom.
Vožnja čamcem od otoka do otoka je najzabavniji dio igre
No nije se promijenio samo okoliš, promijenili su se i organizmi. Tako su biljke postale sve krupnije i pametnije, nalik ljudima, a ljudi počinju nalikovati biljkama, puštajući da im iz udova rastu korijenje i cvijeće. Evolucija je učinila svoje, a simbioza ljudi i biljaka postala je neophodna za opstanak jednih i drugih. I tu dolazimo do glavnog motiva ove igre: opstati i pomoći drugima da opstanu u ovom napuštenom, prekrasnom postapokaliptičnom svijetu.
Muke s lubenicama
U središtu priče su Miku i Taku, brat i sestra koji malenim čamcem plove površinom potopljenog grada. Čamac im služi isključivo za putovanje od lokacije do lokacije, što i nije od neke velike važnosti za igru. Glavnina gameplaya odvija se upravo na tim lokacijama na koje će oni doploviti i na kojima im je cilj izvršiti određeni zadatak. Naime, brat Taku je ozlijeđen i treba mu medicinska pomoć u svijetu u kojem medicina više ne postoji. Stoga će njegova sestra Miku na sebe preuzeti zadaću pronalaženja rijetkih preostalih resursa poput hrane, lijekova i ostalog kako bi spasila bratov život.
U ovoj igri ne možete pasti, niti vas što može zgrabiti
Tijekom igre upravljat ćemo naizmjenično s oba lika. Kao Taku ćemo upravljati čamcem i manevrirati njime po valovitom moru od otoka do otoka. No kada dođemo do čvrstog tla tada preuzimamo lik Miku koja će krenuti u istraživanje otoka i obavljanje zadaća. „Otoci“ koje navodim nisu ništa drugo do vrhovi građevina (zgrada i nebodera) potopljenog grada koji su zarasli u gustu vegetaciju gigantskih biljaka.
Ljudi su se sjedinili s biljkama pa više ne znaš tko je što
Vaš je zadatak na svakom otoku uglavnom isti – pronaći svojevrsno ogromno sjeme te ga vratiti toj biljci koja se svojim dugačkim stabljikama vezala za otok onemogućavajući vam slobodno kretanje. Nakon što pronađete sjeme (zbilja ne nalikuje na sjeme, ali ne znam kako ga nazvati), koje se uvijek nalazi na najnedostupnijem mjestu i ubacite ga u usta gladne biljke, vaš primarni zadatak na tom otoku/građevini/lokaciji je obavljen. Ostaje vam još samo da se vratite u svoj čamac i uputite na sljedeći otok kako biste tamo učinili isto.
Knjižnica u kojoj ne tražimo knjige
Čini se jednostavno, no u praksi baš i nije. Sjeme koje trebate pronaći nalazi se obično na samom vrhu otoka a put do gore nije ni malo lagan. Potrebno je pronaći mehanizme koji će otvoriti skrivene prolaze, spustiti viseće mostove i sl. kako biste mogli nastaviti dalje. Tu je i cijeli sistem izbočina iz zidova po kojima će se naš lik morati verati u dobro poznatom stilu Assassin’s Creeda. Svaka lokacija krije i određeni broj predmeta i resursa koje je dobro prikupljati jer će vam otvoriti nove mogućnosti i postupno obogaćivati priču. Jednom kada se popnete do vrha i pokupite sjeme (veličinom i težinom najveće lubenice koju možete zamisliti) valja se spustiti ponovo dolje što će nerijetko biti čak i teže od penjanja jer ruke su vam ovoga puta zauzete nošenjem te vražje lubenice.
Lomeći valove
Nakon opisanog gameplaya postavlja se pitanje koliko će vas sve to zaokupljati jednom kada shvatite da plovite od otoka do otoka samo kako biste na svakom od njih radili jednu te istu stvar. Naravno, svaki otok je različit, ima svoju mini-priču i skrivene puteve, no princip je uvijek isti i većini igrača će prije ili kasnije dosaditi. Tome u prilog ide i potpuni izostanak bilo kakve zloće u igri, nema nikakvih negativaca i baš nikakvog fajta od početka pa do kraja igre.
Igra nudi ravnomjerne izmjene dana i noći, bez obzira na tijek radnje
Malo hodanja, malo penjanja, malo istraživanja, malo plovidbe. I tako ukrug. Neki će to nazvati nedostatkom ove igre, no programeri upravo takav gameplay naglašavaju činjenicom kako je Submerged igra tzv. relaksploracije, odnosno opuštanja i istraživanja. Doista, mogu se vidjeti kako uživam u ovoj igri jednog vrućeg ljetnog popodneva kad nakon ručka trebam nešto da me opusti i složi u horizontalu.
Bez obzira, bila vam ova igra previše miroljubiva ili upravo takvo nešto tražite za promjenu od nekih nasilnih igara, individualni je pristup svakog od nas. Definitivno pripada među originalnije nove igre unatoč svojoj jednostavnosti i uspavanosti. Grafika je pristojna, svjetlosni efekti zadivljujući u trenucima cikličkih izmjena dana i noći, a u svemu prednjači odlična animacija. Od facijalnih ekspresija u krupnim planovima do glisiranja čamcem po valovitom moru.
Vidi, još jedan otok! I tako do kraja igre
Glazba, zvuk i glasovna sinkronizacija u paketu su tu da vas dodatno opuste bez obzira slušate li glasanje cvrčaka, udaranje valova o obalu ili razgovor dvoje glavnih likova na nekom nepostojećem fantasy jeziku. Želite li razumjeti o čemu govore, tu su engleski titlovi. Svojim trajanjem od svega 2,5 sata
Submerged je jedna od onih kratkih, jednostavnih, ali i idejno drugačijih igara što je razlikuje od velike većine trenutnih naslova.
DODATAK RECENZIJI: Alternativno – Stranded Deep
Submerged ima svoj dašak inovativnosti, no putovanje s otoka na otok s ciljem preživljavanja već je dobro prožvakana tema. Najsvjetliji primjer ovakvog gameplaya nalazimo u survival igri Stranded Deep. Igra koja je izašla 2015. i već sedam godina je u Early Accessu (iz kojeg vjerojatno nikad neće ni izaći) definitivno ima svoju publiku.
Pa dok vas u Submergedu tijekom plovidbe između dva otoka prate dupini u skokovina i veselo mlazom tušira plavi kit, probajte malo ozbiljniji i opasniji pristup. U Stranded Deepu veslate poluispuhanim gumenjakom s otoka na otok dok oko vas kruže velike bijele psine. I to još iz prvog lica. Ne igrati ako za godišnji odmor planirate na more.