Katana je duša samuraja, no kada se nađe u pravim rukama može poslužiti i za rastjerivanje komaraca veličine krava.
Overall rating
- Žestoka akcija
- Živopisni neprijatelji
- Cool oružja
- Blesava priča
- Humor na razini osnovne škole
Shadow Warrior 3 je žestoka, šarena, luda i pretjerana akcija kakvu i očekujemo od glavnog junaka koji ima problema s poremećenom ličnosti i čudnim osjećajem za pravdu. Neka azijska varijanta Deadpoola.
Lo Wang se vraća u trećem nastavku igre Shadow Warrior 3 koja ne donosi ništa specijalno novo, no ljubiteljima beskompromisnih pucačina poslužiti će odlično za vježbanje skilla i iživljavanje nad perifernim hardverom
Piše: Igor Sečen
Game developer Flying Wild Hog i izdavač Devolver Digital donose nam novu avanturu Lo Wanga, modernog ninja ratnika, bivšeg zaposlenika vođe jednog klana japanske mafije Orochija Zille, koji mu je u jednom trenutku postao glavni neprijatelj, a sada su si ponovno dobri.
Nakon što je Wang slučajno oslobodio drevnog, ogromnog i zlog zmaja koji je gotovo izbrisao sve živo na našem planetu i doveo demonska čudovišta u naš svijet, naš ga je heroj pokušao utamaniti no to mu nije pošlo za rukom (katanom), pa sada očajava u donjem rublju u svojem skloništu.
Iz takvog depresivnog stanja nastoji ga izvući upravo Zilla koji ga uvjerava da se treba nastaviti boriti i pronaći vješticu Motoko, uz čiju bi pomoć zmaj mogao biti poražen korištenjem mistične energije iz Hojijeve maske.
Wang baš i nema volje ponovno krenuti u obračune protiv čudovišta i zmaja, no dopada mu se ideja da iz maske pokuša izvući energiju svojeg prijatelja Hojija i vratiti ga u život. Hoji u početku traži od Wanga pomoć za povratak svog fizičkog tijela i nudi mu svoje usluge kako bi korištenjem naprave pod nazivom “Chi cannon” pobijedili zmaja, no zapravo želi zmajevu snagu usisati u sebe i postati moćno božanstvo.
Ova osnovna i ne baš pretjerano pametna priča služi samo kao kulisa za Wangovo lutanje kroz šume, gore, pećine, budističke hramove i sela, gdje će se obračunavati sa svim gadostima koje mu se nađu na putu i polako se probijati do zmajevog utočišta kako bi svijet oslobodio od njegovog terora.
Skakutanje i kukičarenje
Mada se mnogi neće složiti s nama, Shadow Warrior 3 nam je pružio upravo ono što smo očekivali i ni manje ni više od toga. Ova brza i žestoka pucačina ne nudi vam previše odmora za razmišljanje o “Umijeću ratovanja”, već s njom dobivate mišung kineske i japanske kulture, junaka koji predstavlja više karikaturu nego pravog ninja borca, živopisne neprijatelje koji djeluju kao da su stigli iz ružnih snova nekog klinca koji je prije spavanja pojeo previše čokolina i obilje oružja s kojim ćete sve te gadosti morati počistiti kako biste otišli dalje svojim gamerskim putem i čekali četvrti nastavak.
Kao što je to slučaj u mnogim današnjim pucačinama, u igri imate i lagane, uvjetno rečeno RPG elemente, koji se svode na to da morate prikupljati određene svjetlucave kuglice i na što spektakularniji način mlatiti neprijatelje kako bi vam rastao “chi” uz čiju pomoć na svojem “stablu oružja i vještina” možete nadograđivati oružje i pojačavati moći.
Uz to sve igra od vas traži i ponešto spretnosti, što znači da ćete morati savladati malo parkoura korištenjem duplog skoka, kratkih “air-dash” skokova i kuke sa “štrikom”, koja će vam omogućiti prebacivanje preko nekih visokih nedohvatnih prostora.
Tog se ne trebate previše plašiti, jer su sva mjesta na koja se možete zakačiti kukom jasno označena i osvijetljena, baš kao i zidovi preko kojih se morate prebacivati klizećim bočnim skokovima, odnosno “wall-runningom”.
Istina, na nekoliko mjesta ćete se morati pentrati preko platformi koje se dižu i spuštaju u sekvencama koje ćete morati dobro isplanirati, što pomalo podsjeća na skakutanja Lare Croft u Tomb Raideru, no toga nema previše pa se vjerojatno nećete previše frustrirati. Pogotovo stoga što u igri imate hrpe automatskih “sejvova”, pa nakon svakog pada u provaliju dolazite samo par koraka unazad kako biste se spremili za novi pokušaj.
Katana, chi i opake pucaljke
Ono što u Shadow Warrioru 3 neće pronaći je skrivanje iza zaklona i “stealth” igranje, jer je ovdje sve podređeno otvorenoj borbi nalik na one MMA mečeve u kojima se borci ukopaju na sredini kaveza i potom mlate iz sve snage dok jedan ne padne. Dobro, u ovoj igri baš nije pametno stajati na mjestu jer ćete u protivnom brzo završiti u ponovnom reloadanju pozicije, što znači da biste borbe trebali obavljati uvijek u punoj brzini uz puno skakanja i bježanja naokolo, posebice kada vas u kasnijoj fazi igre pritisnu horde opakih neprijatelja.
Na svu sreću, uz sebe uvijek na raspolaganju imate hrpe oružja, što znači da možete koristiti sve što ste putem pokupili, ukoliko imate dovoljno municije. Vrlo brzo ćete otkriti koje neprijatelje je najbolje mlatiti katanom, koje pištoljima i puškama, a za koje je bolje koristiti malo težu artiljeriju poput luka koji izbacuje shurikene, puške koja ispucava frizbi-pile, railguna ili mrcine koja ispaljuje granate.
Također bi bilo dobro da zapamtite protiv kojeg neprijatelja je najbolje koristiti koje oružje kako biste čim učinkovitiji, a tu je uvijek i katana ojačana “chijem” uz čiju pomoć možete raditi veliku štetu grupama manje jakih neprijatelja. Pored toga možete koristiti i “ručni chi” koji neće ubijati neprijatelje već ih odbacivati od vas kada vam se previše približe, pa i tu vještinu morate naučiti primjenjivati.
Kako ćete se često boriti protiv mnoštva neprijatelja, zdravlje i municija će vam se brzo prazniti, no na svim područjima, kao i iza mrtvih neprijatelja možete skupljati health i metke, a i ubojstva katanom vam mogu povraćati municiju za nadopunjavanje spremnika oružja.
Divljačko ali smiješno nasilje
Shadow Warrior 3 je doista nasilna igra, no dobra je stvar što svoje iskaljivanje brutalnosti nećete provoditi na ljudima, već na čudovištima koja se ponašaju i izgledaju groteskno blentavo, a neka među njima su i doista nevjerojatno glupa. U jednoj situaciji smo naletjeli na nekakve trolove koji su bili toliko glupi da su se zabijali glavama u zidove i padali na guzicu, što je djelovalo čak i prilično duhovito kada smo to vidjeli prvi puta.
Pored toga neprijatelje možete nadmudriti i klopkama u okolišu kojih nema previše ali su korisne, pa primjerice možete aktivirati neku vrtu klatna s pilom koje visi na lancu pa će počistiti sve u krugu i time vam olakšati eliminaciju gadova, a naokolo su i eksplozivne “vaze” u koje je dobro pucati kada im se neprijatelji približe.
Najnasilniji elementi igre dolaze u obliku “fatalnih dovršetaka“, pa ćete protivnike izbliza moći ubijati na doista živopisne načine, poput toga da im aktiviranjem specijalne automatizirane sekvence (na PC-u tipka Q) iščupate glavu i istisnete oči, ili da ih raspilite na pola i izvučete analogiju srca, kao i nekoliko drugih sličnih bolesnih radnji.
Takvi potezi vam ujedno daju i dodatnu korist pa primjerice možete svoje zdravlje potpuno povratiti ili ga podići iznad standardne granice od 100 bodova, pa bismo vam savjetovali da ih koristite gdje god imate prilike.
I što sad?
Ako ste izbrusili svoje vještine i uspjeli počistiti sve demone, čudovišta, mehaničke igračke, hodajuće i leteće spodobe, na kraju ćete imati priliku obračunati se sa samim zmajem, no ne želimo vam spojlati kraj već ćemo vam samo reći da će vam od velike važnosti biti upravo “chi cannon”.
Ako nećete igrati na najjačoj težini, za dovršetak igre će vam trebati nekoliko sati, a nakon toga nećete imati nikakvih dodatnih sadržaja, baš kao ni multiplayera, jer je Shadow Warrior 3 igra koja ima samo singleplayer kampanju.
Kao i u svakoj recenziji neke igre, sada bismo vam morali dati neki pametni zaključak i reći isplati li se povesti Lo Wanga u obračun protiv zmaja, no ovdje ne postoji samo jedna istina. Ako volite žestoke beskompromisne pucačine tipa Serious Sama s kojim igra ima neke lagane sličnosti (i istog izdavača), vjerojatno će vam biti gušt mlatiti se u Shadow Warrioru 3, no ako tražite neku realnost, dobru priču i pametni humor, možda ovo nije nešto za vas, ali možda vas iznenadi koliko nešto blesavo može biti zapravo dobro.