Nier Replicant ver.1.22474487139…

Nier Replicant ver.1.22474487139…

0

Desetak godina nakon inicijalnog izdanja, Nier dolazi na popravni ispit. Jesu li brojne promjene i uštimavanja dovoljni za novo oživljenje nepravedno zaboravljene igre?

8.0

Author's rating

Overall rating

Grafika
7.4
Animacija
7.5
Zvuk
8.0
Glazba
8.8
Igrivost
8.6
Konačna ocjena
8.2
The good
  • Nadograđena borba
  • Osjećaj avanture
  • Novi sadržaj
The bad
  • Zastarjeli dizajn
  • Isprana grafika

Piše: Vedran Vlahović

Bratska ljubav

Novo izdanje klasika Nier Replicant privući će zaljubljenike u serijal, ali i mnoštvo novih igrača. Igra kreće zbilja polako, no nagradit će vas nevjerojatnim putovanjem za pamćenje.

U nedostatku kvalitetnih predstavnika JRPG žanra, izdavači su se odlučili za oživljavanje njihovih najvećih hitova, ali i igara za koje smatraju da u trenutku izlaska nisu dobile dovoljnu pozornost. Jeste li spremni za dugotrajnu avanturu veću od života?

S vremenom će se ekipa proširiti s najneočekivanijim saveznicima

Igra počinje veoma, veoma neobično. Radi se o godini 2053., a vi ste nalazite u napuštenom supermarketu, brat i bolesna sestra, promrzli od propuha i hladnoće. Nakon što vas napadnu visoki i agresivni duhovi, primate knjigu koju nikako ne smijete dotaknuti i u tom trenutku dobivate pristup crnoj magiji. Uspijevate poraziti napad, no što dalje?

Igra vas tad prebacuje 1400 godina u budućnost, gdje isti brat i sestra stanuju u mirnom srednjovjekovnom selu, ogoljeni od bilo kakvih naprednih magija koje ste netom prije koristili. U tom trenutku će igrači biti podijeljeni.

Jednima će sve biti poprilično neobično, nepovezano i kao takvo, nepristupačno. Druge će pak intrigirati takav rez u radnji te će željeti istražiti više o neobičnom svijetu Niera i brojnim tehnički naprednim ruševinama koje okružuju mirno selo.

Tempo igre je u početku vrlo spor, uz gomilu sporednih misija koje ćete dobiti u selu, a čije su nagrade vrlo oskudne. Savjet je da preskočite taj dio i usredotočite se na radnju i razvoj karaktera te se naknadno vratite u selo želite li saznati više o svijetu ili produžiti trajanje igre.

U stanci između istraživanja posvetite se pecanju ili nekoj drugoj sporednoj aktivnosti

Maestralna borba

Borba u igri je njen najveći adut. Iako naizgled jednostavna, kako napredujete kroz igru, povećava se arsenal oružja i magija, kao i složenost protivnika s kojima se susrećete. Ipak, najbolje borbe su one s bossovima na kraju poglavlja, koje su fantastično koreografirane borbe te složene slagalice gdje prvo treba pronaći pravi pristup borbi, a zatim po naučenom obrascu svladati protivnika.

Kako se radi o akcijskom RPG-u, sve borbe se odvijaju u realnom vremenu, za razliku od drugih japanskih RPG-ova koje u trenutku borbe prebacuju akciju u izdvojenu arenu. Tako ćemo se u svijetu susresti s brojnim protivnicima, koji često napadaju u grupama i iz zasjeda.

Kad vam dosadi borba, uvijek se možete nazad baciti na rješavanje brojnih sporednih misija ili se baviti drugim aktivnostima poput pecanja, koje sadrži neke od najboljih nagrada u igri. Ovakav koncept je bio dosta čest i popularan prije desetak godina, u PlayStation 3 eri, stoga bi gameplay na momente mogao djelovati zastarjelo kao i dizajn golemih prostranstava s malo sadržaja, gdje leži gomila nikad iskorištenog potencijala.

Ipak, u tom klasičnom pristupu leži dobar dio šarma Nier Replicanta, zbog čega će ga obožavati nostalgičari koji pate za klasičnim pristupom japanskom RPG-u gdje je puno toga ostavljeno igračima na maštu i jako slabo ili nikako objašnjeno.

Baš zbog toga najčešće japanske igre imaju cijele web stranice i YouTube kanale posvećene objašnjavanju radnje i svakog misterioznog elementa naizgled bajkovitih svjetova, ali koji skrivaju brojne tajne.

Zbunjujuć dizajn nagoviješta puno neiskorištenog potencijala mapa.


Mačevi su dobri, ali tek u kombinaciji s magijom postaju razorni.

Unaprjeđenja i novotarije

Nier Replicant nije remaster u klasičnom smislu riječi. Da je samo unaprijeđena grafika obožavatelji bi bili zadovoljni, ali igra donosi i puno bitnije promjene. Gameplay je poboljšan kao i kontrole, koje sad puno više podsjećaju na nastavak igre Nier Automata.

U tim promjenama originalnim autorima su pomogli genijalci iz studija Platinum Games, koji slove za najtalentiranije gameplay dizajnere u Japanu. Dodano je i mnoštvo sitnih promjena i unaprjeđenja te je snimljena kompletna sinkronizacija razgovora, dok su ranije bili snimljeni samo ključni djelovi dijaloga i animacije.

Od grafike ne treba puno očekivati jer se ipak radi o PlayStation 3 naslovu, koji je originalno star već jedanaest godina. Izvukli su najbolje što su mogli, ali igra svejedno izgleda pomalo isprano i jednostavno staro. Nakon nekog vremena ćete nastaviti igru zbog intrigantne radnje i zanimljivih likova, no onaj prvi korak privikavanja na igru je poprilično dug i težak. Ono što valja istaknuti je i glazba, koju bi mogli slušati i van igre, za opuštanje nakon stresnog dana.

Veće borbe su stilizirane i prožete brojnim međusekvencama

Dugo putovanje

Igrate li igru prvi put ili pak ponavljate gradivo zbog brojnih preinaka i unaprjeđenja, Nier Replicant je igra vrijedna igranja. Jest, pokazuje znakove starenja, no radi se o kultnom predstavniku japanskog akcijskog RPG-a koji svakim danom dobiva sve više poklonika.

Intrigantna priča o bolesnoj Yonah i njenom zabrinutom bratu zainteresirat će vas malo-pomalo, no nakon završetka dugo će vas pratiti osjećaj postizanja nečeg većeg od života. U svoje vrijeme nepravedno zapostavljeni klasik dobiva novo rođenje.

Nekad nije jasno što napraviti s protivnikom, budući da je isti ogromna slagalica

Pogledajte dodatne screenshote!

 

Brat ili otac? Ovaj put nije bilo dileme jer igramo s bracom

TATA ILI BRAT?

Razlike u verzijama

Nier Replicant za nove konzole dolazi kao unaprijeđena inačica za japansko tržištu. Kad se originalno razvijao Nier, developer je napravio ključnu razliku u igrama. U japanskom originalu, glavni protagonist je mladić i brat bolesne Yonah. S druge strane, u zapadnjačkoj inačici, glavni protagonist je njen otac.

Računali su da je bratska povezanost puno izraženija i čvršća u azijskim zemljama, dok je na zapadu neraskidiv odnos oca i kćeri, kako to obično prikazuju zapadnjački filmovi i igre. Smatrali su da će se igrači na zapadu puno bliže identificirati sa starijom figurom, budući da su i drugi likovi u igrama na zapadu obično starije dobi od tinejdžera kakvi su česti u japanskim igrama.

Ipak, za novu inačicu, developer se odlučio na jedan smjer, onaj originalno zamišljeni japanski. Ovaj put svi igramo mladog heroja u potrazi za lijekom za bolesnu sestru Yonah. Koja je verzija priče bolja zbilja je subjektivan dojam svakog igrača.