FPS svih FPS-ova u nedjelju 10. prosinca proslavio je 30 godina od izlaska, što su tvorci John Romero i John Carmack obilježili streamom na Twitchu.
Mega popularna igra Doom, u nedjelju 10. prosinca obilježila je 30. godišnjicu izlaska.
Iako je igra izašla 1993. godine, procjenjuje se da ju je u dvije godine od izlaska zaigralo više od 20 milijuna ljudi. Drugim riječima, Doom je bio instaliran na više računala diljem svijeta nego tadašnji operativni sustav Windows 95.
Iako je Wolfenstein 3D izašao ranije, Doom se smatra začetnikom modernog FPS-a, pucačina iz prvog lica. S tim da treba napomenuti da se to uopće u početku nije zvao FPS, nego su igre napravljene po uzoru na Doom jednostavno bile zvane „Doom klonovi“.
U igri kontroliramo neimenovanog Marinca koji na Marsu mora zaustaviti invaziju čudovišta. Uz samu revoluciju kontroliranja lika iz prvog lica, a ne iz trećeg, Doom je bio izrazito hvaljen i zbog soundtracka kojeg se smatralo jako atmosferičnim.
Doom je razvio i izdao studio id Software. Dva najpoznatija imena id Softwarea bila su John Romero i John Carmack. Romero je bio dizajner levela i programer, a Carmack programer na ovoj igri.
U čast ove velike obljetnice, upravo su njih dvojica održali veliki razgovor/panel putem streama na Twitchu. Intervjuirao ih je David L. Craddock, a u streamu su se osvrnuli na nastanak Dooma, njegov utjecaj na razvoj igara i gaming scenu, budućnost programiranja zbog razvoja umjetne inteligencije i mnogo drugih tema.
O sličnim temama je i VIDI razgovarao upravo s Johnom Romerom ranije ove godine, a klikom na poveznicu možete pročitati taj intervju u cijelosti.