RECENZIJA: Expeditions: A Mudrunner Game

RECENZIJA: Expeditions: A Mudrunner Game

0

Probudite istraživača u sebi lutajući kroz terene SAD-a i Europe.

8.0

Author's rating

Overall rating

Grafika
7.5
Animacija
8.0
Zvuk
7.6
Glazba
7.0
Igrivost
8.2
Konačna ocjena
8.5
The good
  • Veliki tereni za istraživanje
  • Izuzetno realistično
  • Brojne misije
The bad
  • Duga krivulja učenja
  • Repetitivno s vremenom

Mudrunner serijal spaja najsloženije elemente i gaming mehanike vožnje u simulaciju o svladavanju najtežih terena na svijetu, a novi spin-off nastavak u fokus stavlja istraživače.

Piše: Vedran Vlahović

Ljubitelji simulacija danas mogu biti vozači kamiona, autobusa i taksija. Mogu biti piloti, civilni i vojni. Mogu upravljati strojevima na gradilištu. Mudrunner serijal spaja najsloženije elemente i gaming mehanike vožnje u simulaciju o svladavanju najtežih terena na svijetu, a novi spin-off nastavak u fokus stavlja istraživače.

Istraživači svijeta, ujedinite se. Nakon Mudrunner i Snowrunner igra, gdje smo prevozili teret preko nezahvalnih terena punih blata i snijega, developer je pripremio novo iznenađenje i frustraciju, jer igra baš takva mora i biti. Expeditions je koncentriran na istraživanje terena i ekspedicije znanstvenika.

Dok smo u ranijim spomenutim igrama gotovo uvijek prevozili teret, a misije bi se razlikovale samo u konfiguraciji terena, ovaj put su developeri pripremili raznolike i puno zabavnije misije, a prevozit ćemo uglavnom istraživačku opremu koju zatim moramo postaviti kako bismo odradili zadanu misiju.

Razne kompanije nas angažiraju za brojne misije, uglavnom ekološkog karaktera, a količina opreme uvjetuje kakvo vozilo moramo uzeti za misiju. Radi li se o istraživanju terena, bolje je uzeti džip.

Manja vozila imaju bolju upravljivost, manju potrošnju goriva, brža su i okretnija. Trebamo li voziti, primjerice, masivnu radijsku opremu kako bismo postavili terensku postaju, ne preostaje nam drugo nego uzeti kamion. Baš kao i u ranijim nastavcima, najveći neprijatelj nam je izuzetno zahtjevan teren po kojem se krećemo.

Veliko kamenje na putevima, duboko blato, rijeke i potoci koje moramo svladati. Ne možemo se samo zaletjeti „grlom u jagode“, jer će to rezultirati time da ćemo trajno zapeti u dubokom blatu i nema nam druge nego ponoviti misiju. Za teške terene, moramo koristiti svu dodatnu opremu koju imaju vozila, kao što su pogon na sva četiri kotača, zaključani diferencijal, vitlo i drugo.

Full oprema

Primjerice, imali smo misiju postavljanja radijske opreme na neko brdo. Kako bismo stigli tamo, morali smo proći kroz pakao i nazad. Prvo, trebalo je prijeći dubok potok i nije bilo zaobilaznog puta. Igra nam je savjetovala da koristimo sonar kako bismo dobili podatke o dubini i kako ne bismo zapeli u dubokom, jer se onda više ne možemo izvući. Taj dio smo svladali, ali kamion je izgubio snagu u plićaku.

Izvadili smo ga vitlom i nastavili put. Kako bismo svladali iduću prepreku, a to je bila uzbrdica s velikim kamenjem, uključili smo pogon na sva četiri kotača i smanjili tlak u gumama, kako bismo povećali dodirnu površinu guma. Sve ovo je znatno povećalo potrošnju vozila, te je ona nerijetko prelazila 15 litara. Stoga je dobro da smo ponijeli dodatno gorivo, ali i zamjenske gume, koje smo odmah potom zamijenili i uspješno stigli na mjesto za postavljanje opreme.

Prije nego se uputite kroz zahtjevne terene, dobro ih je proučiti dalekozorom i dronom, kako biste pronašli optimalnu rutu. Tu opremu ćete ponekad koristiti za izvršavanje zadataka misija, a može vam pomoći i kod traženja vrijednih resursa. Ono što pronađete možete prodati, a novca nikad neće biti dovoljno. Njime kupujemo nova vozila ili popravljamo stara, opremu, te zapošljavamo specijaliste koji će nam dati dodatne bonuse na misijama. Što se tiče istraživačkih misija, njih ima mnogo. Razvrstane su po težinama od laganih do izuzetno teških, a neke se u početku mogu činiti znatno težima od kasnijih, tim više što još uvijek učite kontrole i igrine mehanike.

Nakon nekoliko misija, osim Kolorada, otključat će se dva nova velika terena za igru – Arizona i Karpati. Za razliku od američke prerije, europske misije su zelenije i oku ugodnije, no teren nije ništa manje zahtjevan. Umjesto mulja i prašine, češće ćete izbjegavati gusto drveće i sakrivene stijene koje mogu znatno oštetiti vaše vozilo. Uz sve složene mehanike i mnoštvo detalja na terenu i izvan njega, igra ima izuzetno dugu krivulju učenja i potrošit ćete gomilu novca na popravke prije nego u potpunosti svladate vožnju. Ovo je zahtjevna simulacija, no kao takva, mogla bi odbiti poneke igrače.

Zahtjevni teren

Igra neće dobiti nagrade za najljepšu ili tehnički najnapredniju grafiku ove godine, no to ne znači da ona nije grafički privlačna, osobito kad dođete na Karpate. Grafika je u službi gameplayja, što znači da će igraču sve biti jasno i prije nego se dogodi. Lako ćete prepoznati mulj, blato i druge zahtjevne terene.

Također, igra se fantastično izvodi na svim platformama, čak i onima starije generacije i nema padova sličica u sekundi. Ono što je također bitno jest da nema učitavanja udaljenih objekata, pop-upa i sličnog, već da uvijek možete dalekozorom vidjeti što vas u daljini očekuje i adekvatno se pripremiti na ekspediciju.

Međutim, svladavanje terena za terenom i dostava istraživačke opreme brzo može postati posao, a ne zabava. Igra bi brojnim igračima mogla postati repetitivna u relativno kratkom vremenu, pogotovo ako se koncentriraju isključivo na glavne misije i ne krenu samostalno u istraživanje. Za to će prije svega biti zadužena frustracija, jer neke terene prelazimo i sat vremena bez značajnog pomaka, a gorivo se prži kao da sutra neće svanuti.

U tom trenutku kao da igramo i skupljamo novac samo za gorivo i popravke, pa ćemo napredak vidjeti vrlo sporo. Ipak, u tome je čar ove igre. Njena frustracija je njen najveći adut, pa je igra odličan test živaca, strpljenja i izdržljivosti. Trebate li predah od pucačina i akcijskih avantura, sjednite u džip, ponesite istraživačku opremu i istražite koje tajne skrivaju najzahtjevniji tereni svijeta.