Recenzija: Call of Duty: Black Ops 6

Recenzija: Call of Duty: Black Ops 6

0

Hladnoratovski špijunski triler najbolji je CoD u dugom nizu godina

8.5

Author's rating

Overall rating

Grafika
8.3
Animacija
8.7
Zvuk
8.2
Glazba
8.0
Igrivost
8.6
Konačna ocjena
8.5
The good
  • Novo kretanje
  • Gomila sadržaja
  • Zanimljiva priča
The bad
  • Kratka kampanja
  • Bez previše novosti

Zašto mijenjati formulu koja se dugi niz godina pokazala uspješnom?

Kako bi zadržao stare ljubitelje serijala, ali i privukao nove, Call of Duty treba iznova inovirati svoju formulu za uspjeh, ali ne otići predaleko kako se ne bi odmaknuo od onog što Call of Duty čini onim što jest i što sve ove godine volimo.

Piše: Vedran Vlahović

Ne čudi nas da se promjene u serijalu uvode na kapaljku, nastavak po nastavak, te se osluškuje reakcija igrača na svaku veću promjenu. Ono što donosi Black Ops 6 je potpuno redefinirano kretanje naziva omni-movement.

Radi se o tome da sad igrači mogu sprintati u svakom smjeru kretanja, a ne samo naprijed, uz mogućnost proklizivanja i skakanja isto tako u svim smjerovima. Dok novi sustav kretanja nije posve osobit u kampanji za jednog igrača, radi izuzetnu promjenu u dinamici i izgledu online mečeva.

Call of Duty je krcat sadržajem i sastoji se od tri velike cjeline, kampanje, zombi moda i multiplayera. Nakon poprilično mlakog prošlogodišnjeg nastavka, ove godine je kampanja pun pogodak. Ona se nastavlja na Black Ops: Cold War nastavak i priča priču o ostacima i posljedicama Hladnog rata početkom devedesetih.

Pratimo poznate protagoniste iz Black Ops franšize, a igra je izvedena u stilu holivudskog špijunskog trilera. Tako je osim poznatih akcijskih misija, kampanja prožeta brojnim dionicama u kojima se šuljamo ili istražujemo veća područja, što značajno mijenja dinamiku na koju smo navikli u Call of Duty igrama.

Novost je što se između misija vraćamo u sigurnu kuću, zapušteno hladnoratovsko imanje smješteno u Bugarskoj, gdje možemo razgovarati sa sporednim likovima u RPG fazonu, istraživati kuću, ali i nadograđivati je s novim prostorijama poput oružarnice ili hale za trening. Odličan je to predah između misija, gdje ćemo saznati više o likovima i dobiti kontekst o tome kamo dalje idemo.

Misije su raspoređene svugdje po svijetu i tematski su drugačije, pa nikad neće doći do zamora. Iako je kampanja Black Opsa 6 duža od uobičajene CoD kampanje, svejedno smo dojma da je vrlo brzo gotova i voljeli bismo vidjeti još nekoliko misija koje bi čvršće povezale radnju.

Ljudi ili zombiji

Nakon što smo se izguštali u kampanji, vrijeme je za prelazak na multiplayer. Popularni zombi mod, kojeg je serijal doveo do savršenstva, u ovom je nastavku veći i zabavniji no ikad. Mod se odvija na dvije tematski posve različite mape, a krcat je zagonetkama i tajnama za otkrivanje.

Zombi mod je odličan kooperativni multiplayer ukoliko se ne želite napucavati s drugim igračima, a tražite zabavu za sebe i prijatelje. Svaki put kad porazite sve zombije na mapi, otvaraju se nove dionice mape, ali i počinje runda sa sve više, ali i sve jačim zombijima. Uz metež koji se odvija svakog trenutka, trebate se koncentrirati i na samu mapu, gdje morate odraditi sve zadatke i poraziti konačnog bossa. Nimalo lak zadatak, no pomoći će vam sve bogatije naoružanje i specijalne moći, koje možete aktivirati za svladavanje pune prostorije zombija.

Već je poznato da je multiplayer glavni forte Call of Duty serijala, a spomenuti omni-movement tu će najviše doći do izražaja. Kao i ostatak igre, multiplayer je krcat sadržajem. Preko deset modova možete zaigrati na šesnaest novih mapa, gdje ćete otključavati brojne likove, oružja, opremu i drugo. Developeri su najavili dugotrajnu podršku, pa će već s prvom sezonom doći nove mape i modovi, a najavljuje se i potpuno prošireni battle-royale Warzone s novom mapom.

Call of Duty u multiplayeru ima onaj poznati stari osjećaj, ali novo kretanje traži sasvim novi pristup borbi i taktiku, pogotovo kod svladavanja većeg broja protivnika. Igrači mogu igrati sporije, taktičnije i s dalekometnim oružjima, no teže će naciljati one koji sad mogu trčati u svim smjerovima i tako se brzo kretati od zaklona do zaklona.

Omni-movement će biti odlična taktika i kod brzog prepada, jer se igrači na tlu mogu brzo okretati oko svoje osi i tako imati cijelu prostoriju na nišanu. Skočite li u sobu iz trka, igrači koji obično čuvaju kuteve se neće ni snaći, a već će ih zateći vaš zalutali metak. Multiplayer je tako znatno brži, a studio je na to odgovorio tako što će za pobjedu trebati više killova, pa mečevi neće završiti prebrzo.

Posebno su zabavni oni modovi koji imaju ograničene živote, jer će se u njima igrači držati zajedno i neće toliko bezglavo utrčavati u svaki okršaj. Čini nam se da su ovaj put i killstrikeovi nešto jači, pa smo primijetili da većina igrača nosi bacače projektila kako bi ih što prije uklonili iz zračnog prostora.

Multiplayer je novim kretanjem i gomilom sadržaja rafiniran i doveden gotovo do savršenstva, a novi sadržaj koji će pristizati u intervalima će omogućiti da igra bude svježa sve do novog Call of Dutyja.

Sredina generacije

Call od Duty je poznat po svojoj dugogodišnjoj podršci za stare platforme i širini izbora na čemu igrači mogu zaigrati igru. Iako smo već na sredini generacije i nedavno je izašao PlayStation 5 Pro, igrači još uvijek igru mogu kupiti za „četvorku“, koja se vrlo pristojno izvodi.

Ipak, najbolje će izgledati na novim konzolama i PC-u. Igra se na novijim platformama besprijekorno izvodi u 60 sličica u sekundi, a ako igrači imaju televizor sa 120 Hz, dostiže i taj broj sličica na nešto nižoj rezoluciji. Call of Duty ne pomiče granice grafičke prezentacije, no daleko da igra ne izgleda atraktivno, osobito likovi koji imaju izuzetno puno živosti i izgledaju prirodno, kako u međusekvencama, tako i u igri, gdje je sad zbog direktnog razgovora interakcija s njima puno osobnija.

Zvuk je fantastičan, a dodatak 3D ozvučenja garantira da ćete na boljim slušalicama lako pozicionirati neprijateljsku prijetnju u multiplayeru i po koracima lako zaključiti nalazi li se on u prostoriji do ili kat iznad, te tako planirati daljnje akcije. Nakon slabašnog prethodnika, ovogodišnji Call of Duty se vratio na pravi put i potvrdio zašto se radi o toliko popularnom i dugovječnom serijalu.

U vremenu kad se zbog visoke cijene razvoja i visokog rizika investicije izdavači sve manje odlučuju ulagati u multiplayer naslove, CoD stoji kao čvrsti temelj žanra od kojeg znamo što možemo očekivati. I nakon svih ovih godina, igra je još uvijek zabavna, a male promjene ju ne odmiču predaleko od poznate formule.

Koliko god da možemo zamjeriti manjak novosti, CoD i dalje pogoni ona stara, odlična multiplayer pucačina.