BETA TEST: Concord

BETA TEST: Concord

0

Pred Concordom je težak zadatak osvojiti srca igrača, no razrađenom pričom i šarmantnom postavom likova, to bi mu lako moglo poći za rukom.

Piše: Vedran Vlahović

Imali smo priliku sudjelovati u zatvorenoj beti za Concord, kojoj su mogli pristupiti oni koji su unaprijed naručili igru, kao i drugi PlayStation Plus pretplatnici. Iako je trajala tek nekoliko dana, uz pauzu gdje je developer pustio nekoliko ispravaka i uz ograničen broj modova, ipak smo uspjeli pribrati dojmove o tome što nas očekuje u ovoj ambicioznoj pucačini. Puno se buke dignulo oko toga što se Concord naplaćuje i može li tako biti kompeticija besplatnoj konkurenciji, no on ima toliko toga za ponuditi.

Prije svega, developer najavljuje da će svaki tjedan igra dobivati novi dio priče koja će slagati veliku svemirsku slagalicu, upoznati nas detaljno s likovima i svijetom u kojem se nalaze. Na taj način, igrači će svaki tjedan imati razloga vratiti se igri i saznati nešto novo, a najavljuju i nove mape, likove i druga proširenja za igru.

Ovo je puno teže izvedivo u besplatnom modelu koji se žestoko oslanja na zaradu kroz mikro-transakcije, zbog čega je iskustvo lošije za one koji ne mogu ili ne žele platiti više. Priču u online igrama nije lako držati svježom, što je potvrdio i Epic kad je odustao od priče u Fortniteu, no izuzetno smo optimistični budući da je Sony, koji stoji iza Concorda, svoju popularnost izgradio na serijalima usredotočenima na radnju i likove.

Standardna momčad

Concord je herojska pucačina, što znači da igrači biraju između živopisnih likova koji se drastično razlikuju u naoružanju, vještinama, količini zdravlja i brzini kretanja. Njih u Concordu ima već šesnaest, što je iznimna brojka, te se drastično razlikuju jedni od drugih. Ako ste ranije zaigrali neku konkurentnu pucačinu, znate otprilike što vas očekuje.

Likovi su podijeljeni po klasama, pa su neki orijentirani više za napad, dok su drugi podrška timu. Tako imamo klasičnog svemirskog marinca s jurišnom puškom i granatama, kauboja s revolverom, jačih likova sa sačmaricama i minigunom, do podlaca koji će iz daljine širiti kaos bacačem raketa ili snajperom. Svaki tip igrača će pronaći i više likova koji odgovaraju njegovom stilu igre, a nama osobno u beti je najviše legao Star Child koji je vrlo agresivan tip lika za okršaje prsa o prsa, jer osim snažne sačmarice, ima i jurišni napad koji će zastrašiti i grupe protivnika.

Valja istaknuti da se na mapama igra pet protiv pet igrača, a unutar tima, dva igrača ne mogu odabrati istog lika, pa se morate osloniti na poznavanje više njih ako drugi igrač odabere vašeg omiljenog prije vas. U drugom modu, svaki put kad umrete, morate odabrati novog lika, pa je njihovo poznavanje tim više krucijalno. Tu posebno dolazi do izražaja mehanika posade. Igrač mora odabrati likove koji će biti u njegovoj posadi, a čiji se bonusi prenose na sljedećeg lika kojeg odaberete. Do kraja meča, tim koji više gubi imat će više prijenosa bonusa, što će im dati prednost poput bržeg kretanja ili punjenja oružja. Ta mala prednost može dovesti do preokreta u meču koji će duže trajati i biti napetiji.

Upitna raznolikost ili ne?

Igrali smo nekoliko modova i oni klasični, poput deathmatcha ili kill confirma su bili najmanje atraktivni, jer raznolikost likova i njihova timska igra ne dolaze do izražaja – tim više jer svaki član tima želi skupiti što više killova i juriša u svoju sigurnu smrt. Čim smo zaigrali mod koji ima ograničenje života, sve se promijenilo.

Concord Beta_20240712194508

Igrači više paze da ne ulijeću u nepotrebne okršaje, drže se zajedno i nadopunjuju vještinama. Tako neki likovi mogu stvarati štitove i barijere, otkrivati pozicije igrača, a najzabavniji je bio veliki robot koji usisava protivničke metke i projektile, te od tog otpada radi veliku kuglu smeća koju potom ispaljuje na protivnike. On može samostalno neutralizirati cijeli protivnički tim koji treba razmišljati o napadu iz zasjede. Ipak, nisu se svi likovi pokazali jednako vrijednima i treba dosta balansa do konačnog izlaska.

Pogotovo je to očito u deathmatch modovima gdje prevladavaju likovi s većom napadačkom moći i snažnijim oružjima, gdje u okršajima poneki likovi nemaju nikakve šanse, ni napasti, a ni pobjeći. Concord izgleda spektakularno. Igra paralelno izlazi za PC i PlayStation 5, pa je grafički napucana do krajnjih granica mogućnosti konzole.

Likovi imaju detaljne modele, mape su velike i napucane brojnim detaljima, a makljaže izgledaju moćno i mesnato. Uz sve efekte eksplozija, dima, vatre i drugih, igra nikad nije pala u izvođenju, koje je također besprijekorno. Vizualnom dojmu najviše pridonosi očita inspiracija serijalom Guardians of the Galaxy, no kako i njih obožavamo, paše nam vrckavi dizajn svemirskih plaćenika u Concordu. Također, budući da se jako oslanja na priču, ona je prožeta gomilom humora i sitnih neslaganja među posadom, što će dodatno približiti likove igračima.

Još malo

U trenutku objave ovog članka igra već kreće u prodaju, tako da je beta bila maksimalno polirana i spremna za izlazak. U nekoliko dana, odlično smo se zabavili uz Concord i jedva čekamo njegov konačan izlazak, kad će i igrača na serverima biti znatno više. Izlazak krajem ljeta je odlično pogođen, jer smo svi odradili ljetovanje, a ostalo nam je još malo vremena prije jesenskih obaveza, pa ispod klima uređaja želimo zaigrati nešto novo i zabavno.

Concord ima težak zadatak izboriti se ispred žustre konkurencije, ponuditi nešto više i bolje. No, kako najavljuju tjedne epizode priče, igru možemo promatrati kao TV seriju kojoj ćemo se rado vraćati iz tjedna u tjedan.