Concord: Što je krenulo ukrivo?

Concord: Što je krenulo ukrivo?

0

Nova herojska pucačina ugašena je nakon samo 12 dana. Istražujemo što je pošlo po krivu.

Nitko nema magičnu kuglu i ne može znati što će se dogoditi za nekoliko godina. Kad bih danas znao što će biti popularno za pet godina, bio bih najbogatiji čovjek u Hollywoodu ili igraćoj industriji. Zato, vratimo se kroz vrijeme. Godina je 2016., a herojska pucačina Overwatch trenutno je najpopularnija multiplayer igra na PC-u i konzolama.

Prekaljeni veterani industrije koji su zanat pekli u Bungieju na uspješnici Destiny, dolaze na ideju izrade vlastite herojske multiplayer pucačine i otvaraju studio Firewalk. Vrlo brzo, Sony vidi potencijal u novoj multiplayer uspješnici i kupuje Firewalk kao ekskluzivnog developera, koji će napraviti najbolju pucačinu u megapopularnom herojskom žanru. Developeri imaju novu konzolu pred vratima, ogroman budžet i neograničeno vrijeme kako bi napravili poliranu, optimiziranu i balansiranu multiplayer uspješnicu koja će se još godinama igrati.

Piše: Vedran Vlahović

I tako dolazimo do 2024. Concord je od ideje do realizacije bio u razvoju dugih osam godina. Iako je pohvalno što se novi serijali dugo razvijaju i izlaze na tržište potpuno spremni, previše se toga u industriji dogodilo u međuvremenu. Iako tehnički besprijekoran, Concord nikako nije zaokupio igrače i igra je nakon samo dvanaest dana povučena s tržišta, uz napomenu da će izdavač kupcima vratiti novac.

Najveći broj igrača koji je igrao igru na PC platformi Steam je zabilježen na nešto manje od 700 igrača, što je poražavajuće s obzirom da multiplayer igra treba živu zajednicu kako bi igrači u svakom trenutku pronašli meč. Pa, krenimo redom.

Iz neba, pa u rebra

Sony je dugo skrivao detalje razvoja na igri. Tek je ovo ljeto najavio igru kao potencijalno velik multiplayer hit, te ubrzo izdao otvoreno Beta testiranje kojem su svi igrači mogli prisustvovati. Je li ovakav način izdavanja ispravan? Danas su puno popularnije multiplayer igre s ranim pristupom, u koje se svako toliko dodaju novi likovi i ispituje mišljenje tržišta.

Nekim igrama su potrebne godine da od ranog pristupa dođu u stadij konačne verzije. Takav pristup garantira zdrav priljev igrača i oblikovanje igre po željama tržišta. Concord je došao naprasno, s velikim brojem heroja koje igrači nisu stigli izvježbati u nekoliko dana Bete. Igrači su smatrali da su dobili igru koju nisu tražili u ovom trenutku, već jednu koja im je nametnuta od izdavača.

Neko drugo vrijeme

Budući da nisu bili upoznati s razvojem, igrači smatraju da je Concord produkt nekog drugog, minulog vremena. Kroz sve ove godine, pala je popularnost superherojskih filmova, osobito Guardians of the Galaxy serijala iz kojeg Concord vuče inspiraciju za stil i dizajn, pa tako i herojskih pucačina.

 

Prošlo je vrijeme popularnosti Overwatcha i u međuvremenu, igrači su se okrenuli novim popularnim žanrovima, točnije, igrama preživljavanja i battle royale modovima. I nakon nekoliko godina, battle royale je još uvijek najpopularniji žanr, a herojske igre su pale u zaborav. Čak je i megapopularni Call of Duty izbacio specijalizacije iz novih nastavaka, a Overwatch 2, iako besplatan, nije ni približno popularan kao original.

Plati, pa igraj

Za razliku od prvog, kojeg je trebalo kupiti, herojski Overwatch 2 je izašao kao potpuno besplatna igra u kojoj će igrači kupovati samo kozmetiku koja ne utječe na igru. Concord prati iste trendove kao na početku razvoja, gdje treba kupiti igru. Iako se prodavao u pola cijene novih igara, platna barijera je bila jedan od razloga zašto igrači Concordu nisu dali priliku, iako je mjesec dana prije izlaska bilo dostupno besplatno Beta testiranje.

Igračima nije problem platiti ako dobivaju nešto potpuno novo i svježe, no neće platiti igru koju su već igrali prije gotovo deset godina. Želite li naplatiti igru, igrači danas očekuju izuzetnu vrijednost za novac, jer su besplatne multiplayer igre bolje no ikad.

Najpopularnije multiplayer igre današnjice, poput Valoranta, Counter Strikea, CoD: Warzonea i Fortnitea su besplatne, pa igrači smatraju da je besplatna alternativa prejaka da bi bili spremni platiti novu igru. Ipak, je li zbilja tako? Nove multiplayer igre The Finals i xDefiant koje smo testirali su izašle potpuno besplatne. Radi se o vrlo dobrim multiplayer pucačinama koje se isto tako nisu primile među igračima, iako su besplatne i, kako su pokazale na našem testiranju, vrlo dobre.

Previše igara, premalo vremena

Multiplayer igre imaju značajno drugačiju strukturu igrača od onih za jednog igrača. Single player igre će uvijek biti popularne, unatoč svojoj konačnosti, pa ćemo tako po završetku jedne kupiti drugu. Kod multiplayera je situacija potpuno drugačija. Igrači žele igru kojoj će se posvetiti i u koju će uložiti mjesece, ako ne i godine kako bi usavršili svoju vještinu i uvijek bili na pobjedničkom podiju.

Zbog toga će ostati vjerni igrama koje poznaju i koje vole. Ako je, primjerice, Overwatch još uvijek popularan, vraćat će mu se iznova i iznova i puno će ga teže zamijeniti drugom, makar naizgled sličnom igrom. Odanost multiplayer igri se gradi godinama i potrebna je kritična masa igrača kako bi multiplayer igra stekla popularnost i kultni status među igračima. Multiplayer tržište je u svim žanrovima zasićeno s nekoliko igara i potreban je potpuno novi žanr kako bi se igra istaknula u masi. Ako developer nema istinski originalnu i privlačnu ideju, njihova igra je osuđena na propast.

Odlična igra, loše vrijeme

No Concord je i dalje odlična igra. Proveli smo s njom nekoliko desetaka sati prije gašenja i veselili se njenom kasnom usponu, koji se nikad nije dogodio. Radi se o odličnoj igri krcatoj sadržajem, vrhunskih vizuala i briljantno balansiranoj kroz svih šesnaest likova, koji u pravoj kombinaciji djeluju kao simfonija makljaže na mapi. No uz nabrojane razloge za neuspjeh, je li igra ikad imala šanse?

Kako bismo dobili kvalitetan proizvod, razvoj igara danas traje predugo, a trendovi se prebrzo mijenjaju, pa je rizik izrade multiplayer igre tim veći. Concord je povučen iz prodaje i igračima će biti vraćen novac, no to ne znači konačan kraj za igru. Developeri su najavili da se vraćaju za računala, istražit će sve razloge zašto Concord nije uspio i pokušati je izdati u novom ruhu, vjerojatno kao besplatni multiplayer naslov s promijenjenim fokusom. Pomno ćemo pratiti drugu etapu razvoja i potencijalno uskrsnuće, jer bila bi velika šteta da igra trajno padne u zaborav.