BETA SHOCK: Battlefield 6

BETA SHOCK: Battlefield 6

0

Obožavamo serijal Battlefield, no već im u nekoliko posljednjih nastavaka ne polazi za rukom lansirati uistinu vrhunsku igru.

Trendovi u gamingu se mijenjaju, a Electronic Arts uporno pokušava loviti svaki od njih, bilo da se radi o specifičnom okruženju ili novom načinu igre, poput popularnog Battle Royalea. U Battlefieldu 6, čiju smo Betu detaljno testirali, developer se konačno okrenuo stvarima koje su serijal učinile toliko voljenim među igračima.

Piše: Vedran Vlahović

INFO BOX:

VRSTA: FPS
PROIZVOĐAČ/IZDAVAČ: Battlefield Studios / Electronic Arts
PLATFORMA: PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S
MULTIPLAYER: Da
DATUM IZLASKA: 10.10.2025.

ZA:
Filmski osjećaj ratovanja
Tehnički besprijekorno
Sustav klasa

PROTIV:
Destrukcija građevina
Nema odabira servera

Jeste li primijetili osjetan pad kvalitete online pucačina? Posljednjih godina se developeri bore za svakog igrača i svaku minutu njihovog vremena, a tržište je sve zasićenije velikim brojem igara koje sve više sliče jedna drugoj.

Problem je što developeri ne žele stvoriti nešto novo i posebno ili se pak držati formule koja im je donijela prvobitnu popularnost, već s novim igrama i novim nastavcima žele preoteti igrače drugih igara. Shvaćaju li da ljubitelj Battlefielda nije nužno ljubitelj Call of Dutyja, čiji je gameplay posve drugačiji, brži i arkadniji? Battlefield je poseban i nijedan drugi serijal nije toliko vjerno prenio atmosferu masovnog ratovanja.

No neki od najdražih nastavaka stari su više od deset godina, poput fenomenalne „trojke“ ili odličnog nastavka Bad Company 2 koji je Battlefield smjestio na nešto manje i dinamičnije mape. Ipak, posljednjim nastavcima kao da su odlutali od toga što bi Battlefield trebao biti i fokusirali se na to da budu još jedan Call of Duty.

Ubrzali su igru, maknuli strogo zaključane klase i previše petljali po samom mehanizmu napucavanja, koji djeluje manje realistično od onog na što smo navikli. To se odrazilo na broj igrača, koji je značajno pao već nakon prvih nekoliko tjedana od izlaska. Stvar nisu popravila ni besplatna ažuriranja koja su donijela nove mape i modove, a nije se proslavila ni Battlefieldova inačica Battle Royale napucavanja.

Već ove jeseni stiže Battlefield 6. Developeri su zasukali rukave, fokusirali se na ono što je Battlefield oduvijek činilo posebnim i uložili značajan trud kako bi nakon deset godina vratili serijalu stari sjaj i slavu. Igrali smo Betu u dva kruga testiranja kako bismo prije konačnog izlaska igre donijeli odluku isplati li se igru kupiti već na izlasku.

Prvi vikend

Već na prvom testiranju, igra je pokazala svoj puni potencijal. Ne možemo se ni sjetiti kad smo vidjeli toliko polirano Beta izdanje. Cijela igra je uglađena i savršeno optimizirana, a serveri potpuno stabilni i bez rušenja, čak i kod ogromne navale igrača prije početka svake Bete. Niti jednom nas igra nije izbacila, a sve je funkcioniralo besprijekorno. Battlefield 6 pokazuje svu raskoš next-gena, a radi se o dosad najvećem Battlefieldu.

U prvom Beta testiranju imali smo priliku zaigrati tri mape, Siege of Cairo, Liberation Peak, te Iberian Offensive, a sve pokazuju pravu fleksibilnost enginea. Egipat, Tadžikistan i Kairo su posve različiti količinom građevina, ali i vegetacijom, tako da smo se iznova morali prilagođavati novim uvjetima na bojišnici. Kairo je prepun zgrada, pa je potrebno naoružati se oružjem za blisku borbu, dok su planinski vrhovi Tadžikistana raj za snajperiste.

Igru smo mogli zaigrati u četiri klasična Battlefield moda, od kojih je najimpresivniji Conquest, koji donosi pravu atmosferu ratovanja s mečevima sa 32 igrača sa svake suprotstavljene strane. Developer je donio ispravnu odluku i vratio zatvoreni sustav klasa, pa će tako svaki tim profitirati od liječnika i inženjera koji su sada korisniji no ikad, budući da nose više korisne opreme na bojištu.

Ipak, dobro bi došlo više balansa i još poliranja klasa, budući da Assault nosi previše naoružanja za sve uvjete ratovanja i može koristiti jurišnu pušku, sačmaricu i bacač granata, što ga čini nezaustavljivim ratnim strojem. S druge strane, vozila su nešto „mekša“ no ranije i lako ih je zaustaviti s tek nekoliko eksploziva, pa ukoliko odlučite napasti tenkom, dobro je imati barem dva inženjera uz sebe.

Drugi vikend

Već je sljedeći vikend testiranje bilo otvoreno za sve zainteresirane igrače, a ne samo za one koji su prednaručili igru ili se prijavili za testiranje putem Labs programa. Vidjela se zainteresiranost developera i njihovo slušanje igrača, jer su u samo tjedan dana ispravili najveće prigovore igrača.

U drugom vikend testiranju, dobili smo dodatnu mapu Empire State smještenu u New York, koja je potvrdila vraćanje urbanih mapa koje smo obožavali u trećem i četvrtom nastavku. Osim modova iz prvog tjedna, igrači su mogli zaigrati nove modove Rush i Squad Deathmatch, koji donose drugačiju dinamiku igri.

Tijekom igranja Beta testiranja, igrači su mogli zaraditi ekskluzivne nagrade za konačno izdanje igre, poput skinova za vojnike, oružja i vozila, no kako se radi o kozmetičkim nagradama, nitko neće biti u prednosti kad igra konačno izađe.

Čak štoviše, koliko god igrali Battlefield 6 Betu, nećete biti u prednosti. Svi rankovi i otključana oružja iz Bete se ne prenose u konačnu igru, već ih je potrebno iznova otključati igranjem, što je ispravna odluka developera kako bi svi imali istu startnu poziciju. Developeri su godinama slušali igrače i pogodili ono što je Battlefield oduvijek činilo uspješnim, a to su kaos i atmosfera modernog ratovanja.

Battlefield 6 smo u Beti igrali dok god nas developeri nisu „potjerali“ sa servera i jedva čekamo konačnu igru koja izlazi već u prvoj polovici listopada. Battlefield se vratio jači no ikad i bit će savršena multiplayer igra za hladne dane koji nas očekuju.