Recenzija: Beyond Good & Evil: 20th Anniversary Edition

• Revidirane kontrole
The bad
  • Premale grafičke izmjene
  • Kratko

Igra koja nije izgubila trunku šarma u dvadeset godina postojanja. Je li ovo najava novog nastavka?

Piše: Vedran Vlahović

Razdoblje prije dvadesetak godina u gamingu se smatra zlatnim dobom Ubisofta. Popularni francuski izdavač je u ovom periodu izdao neke od svojih najvećih uspješnica, poput Splinter Cella, Far Cryja, Prince of Persia: Sands of Time, a među svim tim velikim imenima, izašla je i pomalo netipična perolaka avantura Beyond Good and Evil legendarnog dizajnera Michela Ancela, poznatog po Rayman serijalu.

Dok već godinama čekamo nastavak, Ubisoft nam je odlučio skratiti čekanje remasterom prvog dijela, koji obilježava svoju dvadesetu godinu izdavanja.

Sjećam se kao da je bilo jučer. Beyond Good & Evil je došao bez pompoznih najava i osvojio gamerska srca diljem svijeta. Igra prati djevojku Jade, koja s ujakom Pey’jom vodi sirotište u zapuštenom svjetioniku. Svijet Hillys napadaju misteriozna vanzemaljska bića DomZ, a u tom metežu, brojna djeca su ostala siročad.

No, održavanje sirotišta nije jeftino, pa dvojac ostaje bez novca. Kako bi platili električnu energiju koja generira štit iznad svjetionika, Jade i Pey’j moraju prihvatiti razne poslove kako bi preživjeli. Osim fotografiranja jedinki koje će vam donijeti novac, jedan dan se pojavljuje čovjek u crnom, koji Jade ponudi posao fotografiranja jedinstvenog bića u vulkanskoj pećini.

Ispostavlja se da je to samo bila audicija kako bi mreža boraca za slobodu nazvana IRIS procijenila Jadeine vještine, te je integrirala u svoje redove. Alpha Section, navodni zaštitnici zemlje u obrani protiv DomZ-a nisu ono što se na prvu čine, a kako priča odmiče, otkrivat ćemo razne teorije zavjere i njihove prave agende na planetu. Priča je intrigantna, ali iz današnje perspektive internetskog društva, pomalo naivna. Ipak, baš to čini taj retro šarm tim većim.

Sve po starom

Ubisoft nije želio značajno mijenjati ono što je Beyond Good & Evil činilo omiljenim. Remaster vjerno prati dvadeset godina stari original uz tek sitne izmjene. Prvo što upada u oči je prezentacija igre koja je gotovo nepromijenjena.

Modeli imaju veći broj poligona i bolje teksture, no svijet u kojem se igra odvija nije dobio isti tretman. Kako likovi ipak ne bi previše odudarali od ostatka grafike, oni su tek nešto poboljšani, što se najbolje vidi tek na glavnim igrivim likovima. Voljeli bismo da smo dobili punokrvni remake s modernom grafikom, no ovako igra ipak zadržava svoj retro izgled. Promjene su dobile i kontrole, koje su prilagođene novim kontrolerima, te su tu i dodatne izmjene u igri.

Tu prije svega mislimo na nove zadatke čijim izvršavanjem dobivate diskove koji bolje objašnjavaju Jadein postanak i odnos s Pey’jom, te kostime u koje možete oblačiti glavne likove. Ako ste nedavno odigrali originalno izdanje, ove promjene nisu dovoljno velike za novi prelazak, no svakako su dobrodošla novost.

Tu je i speedrun mod igre koji prati brzinu prelaska, no igra zahtijeva da se cijela prođe u jednom sjedenju, bez mogućnosti snimanja pozicije, što je maraton od nekoliko sati.

Zašto mijenjati dobre stvari?

Ako vam je ovo prvi put da ste u prilici zaigrati Beyond Good & Evil, čeka vas prava poslastica. Igra je akcijska avantura, no prožeta je istraživanjem i fotografiranjem. Iako nosi štap za napade, Jadeino glavno oružje je fotoaparat. Njime će fotografirati jedinke za znanstveni muzej što će joj donijeti novac za nadogradnje, no isto tako, služit će kao oružje za razotkrivanje istine o Alpha Sectionu, pa ćete ga često koristiti za fotografiranje dokaza o mutnim radnjama diljem Hillysa.

Sve što fotografirate, bit će objavljeno u novinama, uz koje će sve više rasti potpora IRIS pokretu otpora. Borba nije teška, a u njoj možete koristiti i posebne napade koje imaju vaši pratitelji Pey’j i Double H, odmetnuti vojnik Alpha Sectiona koji sad radi za IRIS. Ona je prožeta i brojnim sekcijama sa šuljanjem, budući da protivnici u kasnijim stadijima koriste moćnije naoružanje protiv kojeg se teško boriti šakama.

U pauzama između borbe s Alpha Sectionom, možete sudjelovati u utrkama brodica, lovu na kradljivce bisera, ali i brojnim mini-igrama. Perolaka zabava je namijenjena svim uzrastima, pa čak i uz nemogućnost namještanja težine, ne postoje dionice koje su preteške čak i za mlađe igrače. Osim igranja s Jade, veliku ulogu ima i vaš brod koji se nadogradnjom pretvara u pravu letjelicu.

Njime su povezani dijelovi igre za istraživanje, razni otoci i druga područja. Kroz nadogradnje, pojačat ćete naoružanje na brodu i tako doći do novih dijelova, kao i skok kojim ćete zaobići sigurnosne barijere Alpha Sectiona. U brodu provodimo dobar dio igre, a osim što je ključan za nastavak igre, otvara nova područja koja nude unikatne jedinke za fotografiranje i sakrivene bisere za daljnje nadogradnje.

Valja spomenuti i brojne nadogradnje opreme, pa tako možemo kupiti radar za jedinke i bisere, što će olakšati njihov pronalazak. Igri možemo zamjeriti njenu kratkoću jer ćete ju završiti u tek nekoliko sati. Kako danas igre otvorenog svijeta traju desetke sati, igrati malu i kompaktnu igru djeluje kao kratak i sladak obrok.

Iako nismo očekivali proširenje priče u remasteru, ipak nam je u sjećanju ostalo da je Beyond Good & Evil nešto duža igra, no ipak su tad igre bile kraće. Ipak, za nju nećete morati odvojiti puni iznos, pa će tim gorak okus zbog kratkoće biti nešto blaži. Remaster je paralelno izašao za sve relevantne platforme, pa ga je moguće zaigrati na PC-u, ali i na svim dostupnim konzolama ove i prethodne generacije.

Kako se radi o remasteru, čak i uz poboljšanja se igra odlično izvodi na svom dostupnom hardveru. Ubisoft nastavak najavljuje već godinama i nismo sigurni hoćemo li ga ikad zaigrati. Ipak, dodatne misije u remasteru otkrivaju nove detalje i daju nam tračak nade da ćemo ga jednom ipak ugledati.

Bilo bi šteta, jer je zajednica puna obožavatelja originalne igre. To je jedna od onih igara koje ćemo uvijek rado zaigrati i pamtiti kao lijepe uspomene iz mlađih dana. Zabrinuto gledamo kako vrijeme prolazi.

Već dvadeset godina je prošlo od njenog izlaska, kojeg se sjećamo kao da je bio jučer. Bilo prvi ili deseti put da krećete s igrom, uživajte, igra to zaslužuje.